Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte se2020: pakuj se, mrcho (kňourání)
Autor
annnie
2020: pakuj se, mrcho Matylda, čtvrtek 30.12. v noci
Jo, fakt tě mám dost
A divíš se?
Dělej sbal se táhni
Zastrč se do skladiště zmetků
někam hodně dozadu
Jsou jistě takový,
co budou po letech dojatě vzpomínat
JÁ NE
Byl jsi jeden z mejch nejhorších
A že konkurence byla slušná
Nene, to není nenávist
jen totální znechucení
Takhle na dně jsem nebyla snad patnáct let
A tys mě ještě ke všemu donutil
si to přiznat
Pakuj se mrcho
Hele,
je tvůj čas,
nebe už rozkvetlo!
Pro tebe před rokem taky,
ale promeškals svou šanci, chlapče
Pěkněs to posral
Uf, teď se mi ulevilo
hodila jsem to na tebe
já jsem z obliga
Ve skleničce už mi bublaj naděje
sladký jak výluh z Andrey Bocelliho
Fuj to se nedá pít
Ale kdo by odolal, že?
Je to tak svůdný
a zadarmo
Trochu se motám
oči nějak šejdrem
pusa taky:
Tak pojď, ty novej
buď hodnej
dáme to dohromady
uvidíš, půjde to
budu trpělivá, co jinýho s tebou,
zkusím to třeba třista pětašedesátkrát
buď na mě hodnej, bejby
a já budu vrnět
budu ta nejsladčí na týhle planetě
zhubnu uklidím budu cvičit meditovat brzo vstávat chodit včas do práce naučím se háčkovat
No, nebudem to přehánět
Kdyby nic jinýho, napíšu o tom pár básní...
54 názorů
Já prevíta nechci!!! Nenene!!!
Není to o chlapovi, nýbrž o příšerným roce :)
Matylda ti děkuje. Je to, myslím,, první dům, kterému někdo poslal písničku :)
A já taky děkuju a přeju krásnej den! Pá a.
Pavle, díky. Ráda čtu beatniky a tak se stane, že mi někdy vleze jejich uřvanost do ruky :) "Bavilo mě to" je asi to nejlepší, co si jako autor můžu přát... Měj se fajn, pá a.
Ty to máš vždycky takový pohádkový, tohle mi spíš připomíná beatnické psaní. Možná je blbý Ti to napsat: bavilo mě to.
Bačkovský!!! Jsem velmi velmi pobavena! Myslíš, že by ses ještě mohl naučit háčkovat??? :) :) :)
Díky, přeju, ať se ti tvá předsevzetí daří plnit líp, než mně ta moje :)
také zhubnu, budu posilovat, nebudu kňourat, prostě začnu znova a lépe. Dík za inspiraci
Milý Majaksi, mluvíš lyrickému subjektu z duše! Ale popravdě: mám trochu podezření, nepohlížíš-li ty na něj spíš jako na lyrický objekt :)
Přeju, ať tvůj večer ani rok nejsou nudný! Díky, že mě čteš, pá a.
Já myslím, že tu šanci máme vlastně denně
leč mohu se mýlit, přirozeně...
Ty však se nenech zmást tím, jak křičím -
v přeskládávání se i při řvaní cvičím
a i když to tak možná na první kuk nevypadá
řvu na sebe a výzvy osudu mám ráda :)
Zeanddrich E.
02. 01. 2021Jen (v průměru) párkrát ve svým životě/
šanci máš, pozemský/
človíčku, .významněji zbavit se svýho plevelu,//
nazpátek se ohlédnout, „výhledy“ přehodnotit , …, td.,/
a přestoupit rázně do vyššího levelu :)!//
Teď, při „pandemii“, je zde šance /přímo/
okatá u / žebříčku svých hodnot/ řádně/
přeposkládat šprušlata;..:)//
Milý Jane Básníku, díky. Ale popravdě, když jsem to psala, měla už jsem "na tváři lehký žal / hluboký v srdci smích"... Měj se fajn a.
Díky všem, že vám to stojí za přečtení a komentář
Kyubnote, dobrá báseň, díky :)!
Pusíku, nepij! Budeš mít kocovinu a pak budeš zas vrčet. A kdo vrčí na Novej rok... A prosím, nepřiváděj mě do polorozpaků
nechápu,
proč verše,
ale protože
to nechápu
u skoro všech
básní na serveru,
možná
to
bude
má
indispozice
No - přes slečnu už mám hodně hodně přežito, při vychrlení tohle textu jsem si věru nepřipadala moc jako básnířka :), ale tak jako tak moc děkuju! Hezkej večer a.
Vážený pane redaktore,
těší mě, že mi tak hezky děkujete za něco, s čím nemám vůbec nic společnýho. Popravdě, myslím, že za to může ten morous Norsko - jak sis tu stěžoval, že tě neberou do party, bliklo mi hlavou, že v nějaký vaší vzájemně jízlivý koverzaci se tě kdysi ptal: Ty seš teď redaktor? Tak jsem si klikla na redakci a vida.
Když říkám odpověď, tak myslím na dvě ZPRÁVY - to to nečteš nebo co? Mně moc nebaví roztahovat tu nekonečnou roli komentářů věcma, který k původnímu textu nemaj žádnej vztah. Zdá se mi to trochu blbě facebookový a pro ostatní trapně nezajímavý...
Poloredaktor
může bejt leckdy nebezpečnější
než poloreaktor
Jo, a správně trénuješ dávání výběrů na mně :) Možná jsem tu tvou polokariéru tušila a proto ti pořád píšu. Což mě vede k otázce: odpovíš někdy? Třeba než se začneš rozčilovat...
Pusíku: Hele, a nejsi ty tajnej? V redakci jsi uvedenej. Tak co je to tady za bondovku?
Nebo bys chtěl bejt privilegovanej autor??? To je výborná idea! Zde se veřejně přimlouvám!!!!!!
Ten fajrunk se svedením je dobrá nabídka, uvážím to. Pá a.
Snakeu, podle me je velmi problematické najit rovinu, kterou lze v básni rozprostřít slovo o psani basni. Za um povazuju, kdyz se autor nemusi takto "pripominat" a navic v tomto textu je to prpste z meho pohledu nadbytecne, protože to, co pises je zdarile zrejme. Ale je dobré, ze davame oba autorce vedet , jak k nam jednotlivcům co promlouvá ;)
Cvrcko, tak či tak máš pravdu: ten závěr je slabej. Časem zkusím vymyslet něco víc sexy...Pusíku, dnes jsi opět geniální. Zařadím do sbírky "Kňourání" - mám pár, který tam sednou taky, díky moc za název! A těší mě, že ti neunikne žádnej z mejch ručprčkovejch plánů :)Snakeu, tys mi to zavařil! Teď už se mnou Pusík v životě nepromluví!!! Ale samozřejmě děkuju. Jsi první v mým životě, kdo mě nazval lyrickým subjektem, to se mi nesmírně zalíbilo!!! Zatím jsem se vždy cítila spíše epickým objektem :) Pozor - přes všechnu tuhle srandu si opravdu vážím toho, že mě čteš a komentuješ. Díky!
Milé, tiché srozumění: d*í*k*y
Alegno, radím ti dobře: moc od něj nečekej :) Ale přeju vše dobré, samozřejmě!
Aleši: pozitvní je, že už jsem (zatím) negativní. Možná by se ještě něco našlo, ale když někoho vykopáváš ze života, přece musí jasně vědět, že je to jeho chyba :), ne?
Marcelo, blahopřeju! A k barvám: černá dá nádherně vyniknout těm ostatním :)Hezkej den všem a.
annie, bude už navždy letopočtem narození mého dalšího vnoučka a také datem druhé svatby ovdovělého syna... takže za mě dvě velká plus. Nic není jen černé.
aleš-novák
31. 12. 2020to fakt nenechal ani jednu pozitivní stopu?
hezké komenty, tady jsem už zbytečná...snad jen, taky ho ráda pustím k vodě, ať si dá očistu, no a co ten novej? budu mu zatím věřit :-)*****
Opět se mi nejvíc líbí ta ironizující sebereflexe. Není problém si zanadávat, ale lyrický subjekt si zároveň dobře uvědomuje, že je ve skutečnosti realita mnohem složitější a obrátí celou kritiku proti sobě a do sebe:
A tys mě ještě ke všemu donutil
si to přiznat
...
Uf, teď se mi ulevilo
hodila jsem to na tebe
A celý závěr je pak vlastně syntzou nadávky a sebereflexe - vyjde z toho jakási napolo přiznaná parodie novoročního předsevzetí, v které se původní nadávka zamlžuje a rozplývá.
Ale narozdíl od cvrcky já vnímám poslední verš jako podstatný - za mě totiž završuje tu parodii předsevzetí tím, že čtenáře vrací na začátek textu. Je to metatextový odkaz, protože v básni se říká něco o psaní básní o "novém, lepším" roce, nicméně je to právě starý rok, který podnítil tuto báseň - a i o něm tedy byly psány básně (atd).
Pardon - "zase" patrilo k moji posledni kritice - vytykala jsem poslední vers i kolegovi se španělskou vichrici. To nebylo na Tve posledni verse. z pozice ctenare se bezvadne remca ;) a dobre vam tak! Pisalci ! :D hezky kopanec preju.
Milá cvrčko, asi se s tebou budu muset spojit, budeš mi psát konce, o.k.? :)
Díky, že ti to stojí za návrat! Pá a.
Zase zapolim s posledním versem. Vim, ze je to autenticky, alw nema to smrnc. Nema. Pro me nema.
Nicmene jeste se sem vratim, pozdava se mi to jako celek dost.
No jestli ty jsi měla tenhle rok k nenakopání, tak jsi asi jediná na celým světě :) Nandala jsem mu to za nás za všechny :)
To je hezký, že umíš háčkovat. Já se to možná přece ještě jednou naučím...
Díky, dobrou a.
Marcela.K.
31. 12. 2020Nevím, jestli si to zaslouží. Jsi mu to nandala ;-)
Háčkovat umím a jsem už v důchodu, takže to mám z půli splněno :-D
Milá Theo, díky. No to víš, jedna lepší, jedna horší, tuhle vyhodit, s touhle zatopit... Znáš to, ne?
Nojo, když se chudák nemůže bránit :) Ale objektivně a spravedlivě: taky měl 365 šancí...
Tak ať ten novej je lepší pro nás pro všechny, dobrou a.
Thea v tramvaji
31. 12. 2020dobrý zoom. Snad ty básně budou stát za to :) A jinak jsem to zhltla skoro na jeden nádech!