Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seUhlíky
Autor
Gora
Jeden nábytek na celý život.
Knihy ani sochy nepotřebovala,
stačila Panenka Marie
na kredenci.
Struhadla rukou,
v nohou deset dětí.
Oheň udržovala ze zvyku, i když
odešly.
Pořád ještě měla zahradu, psa
a borůvkový les.
Sny propadlé sítem.
Řeřavé uhlíky.
43 názorů
Evženie Brambůrková
05. 01. 2021Tak to mnohdy je.
Karpatský knihomoľ
03. 01. 2021Poznám takú, len ich nemala desať a iné iniciály.
Použité presné slová na vystihnutie toho podstatného.
annie, děkuju i za "nohy"... zvažovala jsem, ale neověřila...
Měly to moc těžké, tyhle ženy, jednu takovou jsem dobře znala.
Krásně napsané a výstižné, TIP :
Struhadla rukou,
v nohách deset dětí.
Oheň udržovala ze zvyku, i když
odešly.
Pořád ještě měla zahradu, psa
a borůvkový les.
obzvlášť dnes na mňa veľmi silno zapôsobili spomienky ...návraty domov, teplo, vône, a najmä mama...i jej ruky boli strúhadlá...najláskavejšie na svete... ktovie, čo si odnášajú naše deti ked odchádzajú, aké spomienky, čo je pre nich domov...
vystihla si to famózne, ďakujem...
Často na ně myslím, na všechny tyhle pramatky hrdinky a stydím se za svou svobodu, který nevyužívám tak, jak bych měla. Pěkné, tip. Jen doporučuju opravit v nohách na v nohou - je to duál a přestože dnes se na to často pozapomíná a tahle chyba je všude, tady by bejt nemusela. V nohách by znamenalo třeba "v nohách stolu", ale taks to asi nemyslela???
Ráda jsem to četla. a.
blacksabbath
02. 01. 2021Oheň udržovala ze zvyku, i když odešly. Pořád ještě měla zahradu, psa a borůvkový les.....mít se kam vracet.....*/*****************************
Thea v tramvaji
02. 01. 2021Jde z toho takové to věčné jistojisté teplo, ale stejně se všichni bojíme, že brzo vyhasne. Moc krásné. Struhadla rukou :)
I na mě to působí jako poesie. Nevím jestli by, i když odešli, nebylo lepší vcelku. A nebo I když odešly, oheň...
Jsou to ale hezké uhlíky, Ireno.
kvaji, děkuju, opraveno... nejde mi na rozum, jak jsem na ř mohla zapomenout, dík...
Podle mě to je poezie jednoznačně. Tip. Jen bych to nazval Řeřavé uhlíky. Mimochodem - spisovně je "řeřavý", "řežavý" je nářečně, ale asi nejsprávnější by bylo žeřavý - viz ve slovensštině žeravý. slovinsky "žerjav", polsky "žarzewie", srbochorvatsky "žeravica".
Taky to na mě působí spíš prozaicky, přestože jsi to graficky rozčlenila. Pěkné.