Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seCo bude, až vytvoříme stroje, co se nám vyrovnají?
Autor
trojort
Noc se děje za určitých okolností strašně rychle.
Někdo spočítá čárky a zaplatíte.
Zapláčou i děti z kapesníku.
Jakoby zazněla flétna z lazaretu.
Chtěl bych ti připsat něco na účet.
Báseň o něčem čemu sám nerozumím.
Tiskacím písmem na papír.
Pořád se mi ho doma dost povaluje.
Žádný umění, ale spíš šrám inkoustovou tužkou.
V hlavě mi lítá tvoje věta: Krev není svěcená voda.
Svým vlastním tělem přemožená ses naučila lokat inkoust ze zaříznutých brků.
Z kůry stromů svého lesa.
Věnovala jsi něco ze sebe milovníkovi bez masa a kostí.
Zní to jako šelest pláště smrti.
Víš, že se na to neumírá.
Jenže vědět nic neznamená.
Snad proto, že krev není svěcená voda.
7 názorů
Báseň má srozumitelný obsah s polemikou života a trefou, že krev není svěcená voda. Jen nadpi svádí do nevědoma. Ony se nikdy nevyrovnají. V něčem jsou a budou lepší, ale v tom podstatném se člověku nikdy nevyrovnají.
hm, na tebe nebývale poetické skoro veršování,
jako obvykle dobrý náběh. Jako by ty první dva řádky mohly zůstat stát o samotě.
Ale jsou tam i další pěkná místa.
Ten papír, jak se ti doma povaluje. Nemoh bys mi ho trochu poslat? Já když chci doma škrábnout řádek, tak nemůžu najít vůbec nic a jsem z toho vždycky zoufalá :-)
blacksabbath
05. 01. 2021V hlavě mi lítá tvoje věta: Krev není svěcená voda.....Co bude, až vytvoříme stroje, co se nám vyrovnají?......to já už tady nebudu.....*/********
Nad kvalitou tvého dílka se mi nebouřila krev. (která ani v mém případě není svěcená voda)
Krev není svěcená voda, ale když nemáme na psaní ani ten inkoust...