Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOkolo Kyjova
Autor
Norsko 1
Okolo Kyjova
Tanči. Dokud můžeš. Tanči
To vydýcháš
Tanči.
Jako perla
mezi pomeranči
Stébla
jako zkoušky posbíráš
Tanči,
ty to dáš, ty to dáš
Tanči
Číže líce
Tanči.
Už umíráš.
Tanči
.
.
.
21 názorů
Zeanddrich E.
17. 02. 2021V Kyjově jsem cca před 47 lety cca dva měsíce žil :)
A sobě jsem rošířila obzory - pustila jsem si tuto verzi - https://youtu.be/vV2edZcyGfQ
Okolo Kyjova jsem slyšela prvně
křížení Nohavici a Mandrage?
https://youtu.be/iaWRXahc40I
https://youtu.be/o7Og5VfPniQ
a jedna "taneční" v hornouherském dialektu
https://youtu.be/iV0zyVUwoD4
Su rodák, a jako takový si možu říkat co chcu. Která ty seš, od Freiwaldů?
Tím, že jsem z Kyjova, vím, že ... tohle se tam moc nedělá.... A když tancuje robkka nebo ogar tak nikdy né do umření..
Tanči mezi pomeranči - to je pecka. Trochu mi to připomnělo, jak kolem roku 1980 občas vyřvávala na pracovišti z rozhlasu po drátě písnička se slovy: "...ztratila jsem kajdu, kde ji smutná najdu, našla jsem ji v lese, myslivec ji nese..."
cuuus, co tady s tim Nohavicou blbnes, vzdyt to triska do oci. A hlavne mi netvrd, ze ho neznas, ch jo. Kdyz ses nepoustel do rymovani a jel si ve volnych versich (takova ta vase proza, co uskacete radky a hned je to poezie), sem mlcel, ale toto....
Kategorie je asi na miste. Furt nekde brbla, hraje si na znalce a vykrade Nohavicu v pomerne bezduchem prispevku... ostuda
lámu si hlavu s tou lící, pod rouškou není líce moc vidět a mě se pod ní přehřívá mozek, takže ..... vkládal jsi nějak kolem poledne, že by polednice? ...asi ne, co? třeba to někomu myslí a pozná ....
Já Lucie píšu...
12. 01. 2021"TANČI" - to je teď mé heslo! :)
Thea v tramvaji
12. 01. 2021Čus! Vyřídím si pozdrav :)Připomnělo mi to mou oblíbenou řvací píseň Zatanči. Jako to slunce mezi pomeranči.... S tím umíráním jde tanec ještě víc ze vnitř.
Dokud můžeš tanči.
Říkám stále Anči.
K poslechu a tanci,
hrají místní kanci.
Dík, Alegno. A pozdravuj Theu, taky slušně píše. Jen bych přidal tramvají