Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDrzý ďábel
Autor
Savage Flame
Drzý ďábel
Včera jsem zase něco provedl. Už mě nebavilo psát po papírech, zdech a duších lidí a tak jsem si vzal tužku a napsal jsem na nebe: " Já jsem ten nejlepší, váš drzý ďábel!" Už za okamžik se strhla mela. Auta troubila, lidé do sebe vráželi a všechny bolelo za krkem. Mezi obláčky se tu a tam mihla okřídlená postavička, která se marně snažila smazat můj nápis.
Smál jsem se a smál a nemohl se zastavit. Pak ale najednou jsem uviděl to, čeho jsem si nevšiml předtím. Těm lidem nevadilo, že na ně troubí netrpěliví řidiči, kteří se ještě nepodívali vzhůru a nenadávali jeden druhému, když do sebe vrazili. Oni… Oni se smáli. V tu chvíli jsem si uvědomil, že to se mi líbí víc, než to, že jsem to způsobil já a dokonce mě to těší víc, než jak se ti okřídlení mazači mezi obláčky marně snaží. To mi dodalo odvahu a na druhou stranu oblohy jsem tužkou zařval: "Lidi, vy se smějete, to asi budete šťastní!" a potichu jsem čekal, až si první toho nápisu všimne. Trvalo to chvíli a najednou byly všechny hlavy, dříve vyhlížející k mé drzé samochvále, otočené k mému druhému dílku a zvědavě ho četli. Ale co to, z jejich tváří mizel smích a většina měla najednou v očích zase ten starý strach a okřikovala ostatní, kteří do nich vráželi, když se snažili natáhnout co nejvíc, aby si přečetli, co jsem napsal.
Tehdy mi došlo, že být ďábel je těžká věc, zvlášť když chcete v lidech probudit radost a smích. Podal jsem gumu těm snažilům na nebe, zahodil tužku do kanálu a šel s vyhrnutým límcem dál. Trvalo mi dlouho, než jsem přišel na to, že nejen smíchem se projevuje štěstí a že sebou přináší i obavu z toho, že ho ztratíme.
Od té doby, už jen píšu úsměvem v duších lidí: "Jsem ten nejlepší" a občas se ani nepodepisuji, i když nemám anonymy rád. Píšu to pokaždé, když si myslím, že by víra v sebe mohla někomu pomoci, aby neubližoval a chtěl být šťastný a smát se a třeba mi i pomoct roznést trochu radosti i mezi ostatní.
A jen tak mimochodem… "Chceš-li, pak můžeš být tím nejlepším, Tvůj drzý ďábel…“
15 názorů
To blacksabbath: Dekuji za tip. ;) S.F.
Savage Flame
18. 01. 2021To Alegna: Ono ostatne nekdy muze byt tezka vec i vubec byt... a nemusi jeden byt ani dabel... ;) Dekuji za tip. ;) S.F.
Savage Flame
17. 01. 2021To vesuvanka: Jsem rad, ze se libilo a dekuji za pochvalu i za tip. ;) S.F.
Zajímavý nápad, pěkně zpracovaný :-))),TIP. Obzvláště mě zaujalo:
Trvalo mi dlouho, než jsem přišel na to, že nejen smíchem se projevuje štěstí a že sebou přináší i obavu z toho, že ho ztratíme.
Savage Flame
17. 01. 2021To StvN: Ze me taky, je asi nasnade. ;) Dekuji za pochvalu a tip. ;) S.F.
Savage Flame
17. 01. 2021To Kočkodan: Priznavam, ze jsem ani neregistroval, ze tam ta carka je, ale nebudu ji mazat. Ted, kdyz o ni vim, by mi tam vlastne uz chybela... :) Asi jsem se zamyslel, fakt uz nevim. Nicmene jsem rad, ze se libilo, i kdyz je to jen takova blbustka o vlastni veledulezitosti... ;) S.F.
Savage Flame
17. 01. 2021To Gora: Ty posledni odstavce jsou preplacane stejnymi spojkami... Sam ze... a pak zase same a... Ani nevim proc vlastne. Je to prece jen uz par desitek let, tak si to nevybavuji uplne presne. S vypustenim dalsiho, by to mohlo znit jako rezignce na stav veci a uznavam, ze by to mozna znelo "umelecteji" ale vyznam by byl podle me jinde. Ona ta prastena alegorie je totiz de facto o me, o tom, ze si nedam pokoj a i kdyz popichuji, stale se snazim, aby se lidi i smali... I kdyz me kvuli tomu treba zatrati... Kazdopadne dekuji za trpelivost se ctenim a jasne a vecne zhodnoceni a jsem rad, ze treba kousek se i libil. ;) S.F.
Savage Flame
17. 01. 2021To Dagmaram: Jsem rad ze se libilo a dekuji. ;) S.F.
Savage Flame
17. 01. 2021To Johanakrupa: Ono asi zalezi na tom, co kdo vidi pod pojmem dabel... Kdyz se ale podivam na zpravy, nebo jen tak kolem sebe, jak se k sobe lidi chovaji a tak, casto me napada, ze prvoplanovy "padouch" nemusi byt ten nejhorsi... Kazdopadne dekuji za zajimaby komentar i tip. ;) S.F.
„Od té doby, už jen píšu úsměvem v duších lidí...“ – to bylo přímo ďábelsky zvolené místo pro čárku. ;-) Ale tvoje dílko se mi líbilo.
Až po tenhle odstaveček se mi miniatura jako svěží dílko docela zamlouvá, zredukovala bych počet zájmen - a zde by se dala ukončit... aniž by došlo k újmě vyznění:
že nejen smíchem se projevuje štěstí a že - s - sebou přináší i obavu z toho, že ho ztratíme.
Mně se to líbí. Smích= momentální štěstí. Člověk, jak se směje, tak se prostě zapomene :-):-):-) ráda jsem momentálně šťastná
Když už se ďábel snaží udělat lidi šťastnější, tak co asi činí bůh? Možná tuším..