Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seO zlaté rybce
Autor
Kaj
V mrazivém soumraku
pod horizontálami mraků
se zkřehle zvedá
postava muže
Prochladlý a s přímrazky
se nerad vydává domů
za mezulánem ve své ženě
silnějším, než on kdy byl
s kastračními kleštěmi
rozžhavenými do oranžova
jako červánky
Ještě poslední
odlesk dobrotivé vody
volání kačeny
zašustění rákosí
Každý večer
se s ním utkává
tělo má zjizvené
popáleninami od kleští
které pak zebou
Každý večer
je o den starší
a sil ubývá
Ještě je ale
celý muž
A zlatá rybka
dávná láska z mládí
nebo alespoň zlaté slunce
příznak jara
stále nepřicházejí
13 názorů
On jí toho pravděpodobně také dost nasliboval. Navíc si myslím, že ona trpí specifikou poruchou. Ta spočívá ve stihomamu, vůlí k moci, touhou stát se Bohem, kterým zlatá rybka už do nějaké míry je.
Nedávno jsme se dívali na Knoflíkáře. Myslím si, že tam Holubová s Hrušínským předvádějí kastraci online. Končí to pliváním na osmičku, které mě dodnes fascinuje. Když jsem to viděl kdysi, tak mě to tak nepřišlo (kastrace).
Možná muž se ženou mohou žít i bez kastrování a bez hrozby proměny v mořskou pěnu. Bylo by o pěkné.
Když si je rybářová nechá vzít, stane se mořskou pěnou. To se potom rybář moři asi raději vyhne :-)
Ach, Kaji... Tohle je NA PRD. Samozřejmě nemyslím báseň, ta je dobrá. Ale sakra vyrvi už jí ty kleště!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A myslím to naprosto vážně. Pá a.
Jo a tip :)
Nejsem si jistá o čem to je, že by střídání ročních období?, ale líbí se mi to. Zajímavé obrazy.
Milá Marcelo, slyšel jsem, že pták ohnivák odpovídá zlatému rounu, pro které se plavil Iáson. Plaváček zase odkazuje na Mojžíše. Ať žije starověký copyright.
Milá Alegno, myslím, že jsou i lidé, kteří mají nejraději zimu. Ti se na jaro asi netěší.
Myslím, že jsou i lyžaři, kteří na jaře nebo v létě odlétají trénovat do Argentiny. to musí být zvláštní.
Pěkný den
Marcela.K.
19. 01. 2021..a co Pták Ohnivák a Liška Ryška?
Ať přeplave rybník a třeba tam bydlí Zlatovláska :-)