Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKotvy II
Autor
elína m.
Mlha se zvedá,
stíny roztávají,
v rozmrzlém přístavu
praská a chřestí led,
neklidný příboj
proměnil rakve v kolébky.
Proč jsi se dosud nerozhoupal,
když schraňuješ zbytečně v hlavě
vybledlé námořní mapy?
Proč jsi se konečně neodkopal,
když zápecnické peří
čas brzy obrátí
v černozem hrobu?
Bojíš se osudu Kolumba,
který nakonec objeví
docela jiný kontinent,
než ve který věřil?
17 názorů
En,
čím jsem starší, tim více si myslím, že nedočkavost a zbrklost se nevyplácí.Když vane nepříznivý vítr, je lepší se vrátit a strávit zimu v přístavu.
Sonda do duše. Taky jsem občas objevila docela jiný kontinent, než odpovídal sebeobrazu. V konečném důsledku je to úlevné.
Břízko,
kdo z nás bezpečně ví, že je něco naposledy? Já si často říkám: no tak dneska už jsem asi na Písmáku naposled! - No a vidíš - nakonec se sem vždycky zas vrátím.
má drobná kocábka
- to Krasyn věru není
a u výjezdu z rejdy jak zuby skřípe led
čekám snad na vítr
na výstřel rozednění
pak pádlem odrazím - a vím, že naposled
Savage Flame
21. 01. 2021Je to moc hezke, ten posledni odstavec je super vygradovani a zajimava myslenka.;)
Vůbec jsem se ke čtení nemusel rozhoupávat, u tebe nemám strach, že objevím jiné (= mnohem horší) dílko, než jsem čekal.
blacksabbath
20. 01. 2021.............*/*****************
Raději objevit nějaký kontinent než nehledat žádný. Raději opustit kontinent a najít nový. Pěkné :-)
Hezké. Kdyby Kolumbus neviděl x měsíců břehy - svět by tak rychle nepokročil. Já myslím, že mu vůbec nešlo o Cíl. země jako země...:-)).Ale šlo o Cestu. Je to odvaha být v Nejistotě, břehy nevidět. Jenže jediná Jistota je Změna. A smrt.
dievča z lesa
19. 01. 2021život*odvaha*tajomstvo ... stačia každodenné malé tajomstvá