Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sejazykovědná úvaha o sněhulákovi na jaře
Autor
aleš-novák
ještě včera stál
dnes ráno však ztál
21 názorů
Anonymní_Veršotepec
21. 01. 2021To je hezké.
aleš-novák
21. 01. 2021sněhuláci jsou prostě tajní...
ÚVAHA O *** V PŘEDJAŘÍ:
Ještě napodzim stál...
A teď?
Stále se nedaří... :(
Jak je ten náš jazyk krásný.
aleš-novák
20. 01. 2021skvělé! chvíli mi trvalo, než jsem to prokoukl, ale zapadá to do konceptu...díky...:o)
Dá se říct, že pokud po sněhulákovi něco zbude, tak jsou to oztatky:))
vleže je akceschopnost velmi ležérní...:o)
sotva koniec januára
vrana kráka
a namiesto snehuliaka
iba mláka
A já se bála, že mě přetáhneš po hlavě odlišným kořenem... uf, odlehlo mi. Vleže snad nebude akceschopnost kdovíjak valná. Myslím tu pochopitelně na pedagogiku a didaktiku!
aleš-novák
20. 01. 2021pozorovatel může pozorovat taje i vleže...:o)
Kdo chvíli tál, táti bude opodál
Mrazů podporu nemaje,
může se stát, že roztaje.
Děti, zklamání netaje,
cvrnkli si rumu do čaje.
Včera hrdá trojka koulí,
dnes ho ale teplo souží,
víc a víc má tělo scvrklý,
jakýs patvar se tu choulí,
vše směřuje k velké louži,
přežije jen hrnec. S mrkví?
(Po té jistá tlama touží…)
u nás na Brdsku máme spoustu zvláštností...když teče voda shora dolů, je to potok, když teče zdola nahoru, je to vztek...:o)
My, ve východních Čechách, jsme postoupili v jazykovém vývoji dál a vytvořili sloveso "roztát". Můžete používat bez autorských poplatků!
No jistě. Já jsem to pochopila, pane učiteli! A žákajdu mi bohužel sežral pes.
ale vždyť je to pro děti ve škole, aby poznaly, jak se správně používají předpony s/z ...:o)
Mon dieu! Ještě že je o sněhulákovi. Tenhle koment snad radši vymaž.
Hezký ráno a. :) :) :)