Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePára
Autor
elína m.
Hlučná a početná slova
se občas nevejdou
do malých úst
a proslovy dusí
řečníka
i pochybnostmi nahlodaný dav
tam dole pod tribunou.
Potlesk už není, co býval,
pozvolna slábne,
jako když liják
přestává bušit
do střechy hangáru,
aby probudil křídla.
Když ztrácí důvěru
až příliš výřečný básník,
dál možná věří
v tryskový vzestup a hřmot,
ač by mu asi slušel víc
tichý a rozvážný plachťák,
co aspoň netřísní nebe
brázdami z pouhé páry.
20 názorů
Líbí - i když jsem poslední sloku proměnila na páru, co zůstala viset nad střechou hangáru ;-)
až se "já" rozplyne
směšnost všech nadějí
nebude, kdo by na zrcadlo hrál
až v klidné hladině
hvězdy se zaskvějí
Slova se zhmotní
posvátný Grál
Elina m,
ja si vediem ešte menšiu evidenciu. Ale ja dávam tip, keď sa mi niečo páči a je to lepšie, než by som dokázala napísať - čo je skoro vždy.
blackie,
za prolog nemůžu. Ten přeložil z čínštiny Oldřich Král. Můžu jen za tu básničku a když se líbila, hřeje mě to u srdce.
zeledo,
díky za chválu, ale myslím, že přeháníš. Mně jde jen o to, abych zaujala a pobavila své čtenáře. Počet tipů naznačuje, že se mi to začíná zase dařit a já jsem za to svým čtenářům vděčná, protože kvůli nim jsem tady.
Morticie,
když jsem tu básničku psala, vzpomínala jsem si v duchu na různé ty rockové nebo country písničky o tom, jak nějaký zpěvák nejednou už neměl plný sál. Snažila jsem se tento "styl hasnoucí hvězda" přetransformovat do poněkud modernějšího jazyka.
Abakusko,
já si zas tak podrobnou evidenci nevedu, ale soudím, že jsem od tebe právě dostala první tip. Dík za to. Cením si toho.
Tak jsem ke tvému dílku připlachtil i já... a čtenářská termika je výborná... (což mne u tebe ani trochu nepřekvapuje)
P. S. To by měl se svými žáky probírat profesor Hrbolek, i když nejde o autorku ze století páry. ;-)
blacksabbath
23. 01. 2021Báseň jsi krásně uvedla prologem.....a závěr je jedna báseň.....*/*******
Morticia Adams
23. 01. 2021Hlučná a početná slova
se občas nevejdou
do malých úst
a proslovy dusí......* líbí
konečne pekný chemtrails. Záasadne tlieskam vtedy, keď ostatní už, alebo ešte mlčia.