Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sedrobní obyvatelé
Autor
Dagmaram
teplo pokoje -
bdělé slunéčko šmejdí
na kytce z plastu
do dlaně chytám
osm nitkovitých nohou -
na mráz nepůjdou
32 názorů
Morticia Adams
21. 02. 2021milé.
...Tlustí a chlupatí mají holt smůlu :-)) To v dnešní době není moc korektní prohlášení :-)) Hmm, a MAX to asi nebude ten doktor z lékárny, že ..? ,-)
black, tihle tenkonozí mi nevadí, ty vynáším nebo přemisťuji opatrně v rukou. Ale tlusté chlupaté, ty přikryju hrníčkem. Hrníček podsunu papírem a pak s ním můžu manipulovat. No a občas si s pavoukem zahraje na takovou smrťáckou honěnou Max. Díky za koment :-)
Diono, já mysela žhavit závity, ale docvaklo mi to a je to vtipný :-)
díky
Evženie, to je trefné. Vlastně je to takové pavoučí stěhování. A na jaro odletí do teplých krajin naší zahrady :-)
Prosecký, pavoučci jsou pilní jako včeličky. Kdejaký kout nazdobí záclonkou, kterou pak opatrně smetákem sundávám. A chytají ty zlotřilé mouchy přece. A určo nesou i to štěstí. Našlapovat maximálně opatrně :-)
Díky za čtení :-)
Philogyny, u nás se každý pavouk jmenuje Eda. Když byly holky menší, tak jsme vždycky Edu "strčily do šuplíku", aby se nebály. Teď už mi to nebaští a pavoučka vždycky opatrně vynesu v dlaních na chodbu. Do zimy bych ho chudáka nehodila. Díky za čtení :-)
O.k., Prosecký, to beru. Ani já nenosím (v dobách mimocovidových) roušku, abych náhodou nevdechla mušku... Ale když nezabíjíš, považuju tě za karaktera :)
A tebe, black, taky, a za hrdinku k tomu.
Nech brouka žít :) a.
blacksabbath
12. 02. 2021první ..... to je příprava tzv. cvičení na na jaro
druhá..... teda sáhnu na ledacos....i na hady.....ale na těch osm nožiček ...nee....malé nechávám....ty mi nevadí....velké opatrně nametám a dávám jim svobodu....... šup dál ode mne.....:-))))).....*/*****************.
...že by se za kytkou skrývaly 4 malé a-norek-tyčky ,-)
vtipně půvabné *tip
šáhla do roje
nevypadá jak lady
nepoznám Vlastu
Domů jde zlitá
vypila sklenku mnohou
s šéfem Breburdou
Jo, jsem toho věčným dokladem... :)
Pověra??? V křišťálový kouli vidím, že je tu dost velká možnost, že v příštím životě bys moh před tímhle názorem utíkat na osmi nožičkách (pokud tedy zabíjíš)... Přeju šťastnej den, Řehoři :)
Z německých přísloví mám nejraději:
"Alter schützt vor Dummheit nicht!" doslova "věk nechrání před hloupostí". My, matematici, bychom to vyjádřili takto: Funkce závislosti závisle proměnné "moudrost" na nezávisle proměnné "věk" není funkcí rostoucí.
Přísloví "Spinne am Morgen .." nemá vědeckého základu, tudíž je pokládám za pověru.
Uklízím babiččin špajzík.
Kolem prošel pěkný pavouk.
Šel bydlet o kousek dál.
Zatím.
Moc pěkný! Neupravovat, prosím! Promptně jeden tip, prosím...
A Prosecký: nezabíjet, PROSÍM!!! Což nevíš, že pavouci nosej štěstí??? Předpokládám, že jako němčinář znáš ten původ, ne?
Poezii asi zhodntit nedokážu, ale zajímalo by mě, jak teritoriáľně je rozířený zvyk nezabíjet pavouky. V Královéhradeckém kraji se nevyskytuje, v Moravskoslezském ano.
Máme plný dům sekáčů na osmi nitkovitých nohou, jsou jako malé drahokamy a nesmím se jich dotknout, jsou chránění mými syny... :)
Irčo, já myslela bdělé, jako opak spící. Chtěla jsem podtrhnout, že procitlo pokojovou teplotou. Ale už to asi bylo zbytečně navíc. Ta pokojová teplota stačila sama o sobě, myslím. Pak se prostor pro delší sloveso popisující pohyb berušky najde. "Prochází se" je pěkné. Musím říct, že jsem měla docela problém najít vhodný termín - teď bych asi řekla, že nejpřiléhavější je slunéčko "leze"
A ta slabika navíc - já nemohla rozlousknout jestli má "osm" jednu nebo dvě slabiky. Červenající se smajlík.
Pamatovala jsem si ze školy slabikotvorné r a l, ale slabikotvorné m už ne. Tak si tu mimo jiné doplňuju vzdělání základní školy :-)
Ale musím říct, že "nitkovité" se mi děsně líbí :-)
Vtipné, Dášo...
v prvním bych asi nedala bdělé - je to hodnotící výraz, co třeba - slunéčko se prochází...
pavouk prima... slabika navíc... ale to je detail. tip.