Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTomeho way of life
Autor
Movsar
Když v roce dvaapadesát Tome Slanina jako dvacetiletý utíkal do Ameriky, netušil, co všechno ho čeká.
Už v Bavorsku se podivnou náhodou připletl do přepadení pošty. Ještě zvládl překročit hranice s Francií, ale nezbylo než se nechat naverbovat k cizinecké legii. A protože svět ještě válkám neřekl konec, čekali ho v Indočíně. Džungle, ohně bitev, uši nepřátel na opasku, jinak žádný med. Podařilo se mu ale utéct a konečně dostat do vysněné Ameriky.
Hranice překročil z Mexika a aby nešel jen tak zbůhdarma, Gonzales s Pablem mu do tašky přibalili kilo heroinu, peníze do začátku se budou hodit. Nevydržely dlouho, byla to otázka času a zas se ocitl na rozcestí. U pumpy v poušti se semlela loupež a Tome musel být u toho.. Někdo upilovanou brokovnicí pumpaři ustřelil hlavu. Byl by tu svou dal za to, že on to nebyl. Šerif byl ale jiného názoru, a tak se Tome stal opět psancem.
Ani nevěděl proč, ale Alabama mu připadala svým líným bezčasím příhodná pro nový začátek. V lokále se seznámil s chlápky, co nesoudí druhé, pokud to náhodou nejsou černoši, pozvali ho na grilovačku k Samovi, kde mu nabídli účast na skvělém podniku: Tome se stal rytířem Ku-Klux-Klanu. Párkrát s novými kamarády griloval, i trestnou výpravu, po níž na sekvoji zůstal viset místní reverend, s nimi podnikl, ale měl zas toulavé kecky.
Kalifornie tenkrát začínala žít moderní way of life. Tome byl nadšený svobodnou atmosférou klubů, hudbou, drogami, perverzí, a v jednom takovém si našel ženu, která byla směsí toho všeho. Striptérka Trinity byla báječná milenka, ale strašná manželka, jednoho večera ji uškrtil. A zas chtěl vzít čáru, jenže tenkrát to nestihl a ocitl se před velkým porotním soudem. Jeho advokát byl ostře střižený muž v dobrém obleku, přesně jako z hollywoodských filmů, spílalal prokurátorovi, porotu opíjel dramatickými party: Uškrtit manželku.. To se dnes stává i pařížským profesorům filosofie! Že, pane Althussere.. Ale porotce tak úplně nepřesvědčil, možná i proto, že nikdo z nich nikdy o žádném profesoru filosofie neslyšel. Tome byl uznán vinným vraždou prvního stupně. Soudce, Mikolas Jenicek, měl ale z neznámého důvodu slitování a uložil Tomemu pouhých čtyřicet let ve státní káznici.
Dnes ráno Tomeho, v požehnaném věku devadesáti let, propustili. Připijte na jeho budoucí dobrodružství.
13 názorů
To je sice od tebe vskutku šlechetný a dík, ale je to odpověď na mou otázku??? Je to reálná postava? Nebo je to tajný? :)
Zeanddrich E.
17. 02. 2021Někdo si prostě i po dlouhou dobu dokáže držet jednu lajnu. „Nahoru" to jde těžko, „dolů“ snáz.. .
Annnie, rozhodně se za tebe u Tomeho přimluvím, aby tě ze svých dobrodružství vynechal. Nebo?
Jak to myslíš - předběhli?
Stručná a jasná linie k požehnanému way of life in the future. Trochu jsme se předběhli.
Díky za čtení, přátelé. S Radovanem mě to ani nenapadli, ale je to příhodné srovnání. Jsou lidi, kteří jsoz doma všude na světě.
Já Lucie píšu...
14. 02. 2021Ten se teda s životem neštval :) Toho ještě pustit neměli. Vždyť má devadesát! Ten toho ještě hodně stihne... myslím, že bychom se divili :)
Hezky se mi dílo četlo. Pěkné oživení mého valentýnského večera! TIP!
Nezodpovědnost, hloupost, naivita, jo takoví lidé často končí s nohama ve sračkách a nemají na to ty správné boty. Hezky napsané, tip.
možná se ještě k něčemu došourá.......*/******
tak tomu se říká dobrodruh, i když nemělo by být spíš zlodruh?*
Raději ho pouštět neměli... připomíná mi jistého Radovana, taky se ke všemu přichomýtl nejspíš náhodou...