Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTěžkosti zrození
Autor
Movsar
Vyvrženo na svět z prostředí matčina lůna dítě pláče. Teplo, útulno a bezpečí jsou pryč, kolem chlad a cizí lidé, spousta neznámých věcí a zvuků, nejistot.
Vyvrženi ze světa dobře známého - analogického lidé pláčou, vztekají se, hrozí. Kolem digitální prostředí podobné oceánu, v němž se to hemží obrazy, hlasy, sděleními, vše "onlajn". Jen jistoty a smysl jakoby mizely.
Zatím se v nové situaci hledáme, učíme se jí rozumět, je před námi mnoho úkolů, právě jako před děckem. Čekají nás i nesnadné výzvy: třeba nově definovat pravdu a lež, veřejné a soukromé, reálné a zdánlivé; a naučit se s nově definovanými kategoriemi zacházet, žít s nimi.
Koronakrize nám bolestně odkryla, že jsme opravdu jen na začátku.
10 názorů
Díky za čtení a poznámky. Žijeme v poněkud zběsilé době, tak je i šance, že nás ještě překvapí nějaké postdigitální obraty..
Dobré a nápadité srovnání se zrozením nového života. Přečetl jsem se zájmem, včetně dnešní přílohy MF DNES Speciál. Můžeme se divit, ale to je tak vše co s tím můžeme dělat.
To se asi stane, že nás ovládnout. Ale snad budeme umět ještě pořád, navázat sociální kontakt "face to face"...
jo, tak jsem to myslel...covid odejde v těch rozměrech, jak je dnes, bude v seznamu normálních nemocí...ale technologie se budou dál šířit...snad nás jednou neovládnou úplně...:o)
Já Lucie píšu...
19. 02. 2021Aleši, já myslím, že covid neodejde... bude tu už navždy. Stane se z něho bežná nemoc. A technologie zůstanou, ale doufám, že jen jako pomocníci :)
aleš-novák
19. 02. 2021Já Lucie: covid odejde (snad!), technologie zůstanou...dobrý pomocník ale zlý pán...
Pravda... Žít s tím, že jsem mám svůj kus monitoru a sebe je težké. Myslím, že už nám to všem přerůstá přes hlavu... i ty veškeré nejistoty. Ale jak píšeš, jsme na začátku, takže to vše máme možnost zdokonalit. Ale chceme se doopravdy zžít s tímto "onlajn" světem?
S dovolením vkládám do klubu viru zmar !!!
Necítím se v digitálním světě dobře, ale neumím si představit dnešní pandemickou situaci bez něho