Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSvěřený úkol
Autor
PavelK
svěřený úkol
vytřídit ponožky, cíl –
šuplík duplicit
22 názorů
Pokud byl text původně vložený jako senrjú, osobně bych s ním neměla problém, naopak. Senrjú je v přístupu k osobní hodnocení mnohem benevoletnější než haiku.
Díky Goro, že jsi se vrátila a vyjádřila se konkrétně. Humornost vyplívá z přenesení pojmů z pracovního prostředí do domácího prostředí. Duplicita (slespoň u mě v práci) je negativní, v textu je pozitivní. Je to hra se slovy. Možná to není senrjú. Na druhou stranu vím, že v Japonsku probíhají tématické soutěže v senrjů pro širokou veřejnost, berou to jako lidovou zábavu, tak k tomu i přistupuji i já. Podle Aitkena rozdíl mezi haiku a senrjú spočívá v tom, že senrjú na rozdíl od haiku hodnotí, protože pokud je něco humorné už je to hodnocení, takže slovo svěřený bych neviděl jako problém. S kireji máš určitě pravdu. Pokud bych to měl shrnout, buď to senrjú není nebo to je špatné senrjú. Pokud bych se s ním zúčastnil nějaké zmíněné soutěže lidé by se mu možná zasmály, ale odborná porota by ho neohodnotila.
Ještě jednou dík.
Pavle, i já to, podobně jako Gora, vnímám spíš jako vtipnou miniaturu. Důvodem je, že je text plný poměrně abstraktních slov a termínů (často technických - ostatně i slovo "cíl" a "svěřený úkol" je zde technickým termínem). Z hlediska miniatury zde dochází k funkčnímu kontrastu mezi banalitou dění a jejím zcela konstruktivistickým popisem - zde taky nejpodstatnější základ vtipu. Pokud jde ale o senrjú, mám za to, že by jeho jazyk, stejně jako u haiku, mněl zůstat co nejkonkrétnější a nejprostší.
Sousloví "svěřený úkol" by jinému vystačil na román o manželských peripetiích. Do Japonska už to nestihnu.
podle mě to splňuje kritérium humoru či nadsázky i jakési lehkosti, tedy nešněrovanosti přísnými pravidly haiku
Pavle, nejspíš je to jen můj pohled, není duplicitou druhý a třetí veršík? Jestli samotný pojem - třídění - nespočívá v párování...
Také svěřený úkol - když už, dala bych jen úkol... svěřený je hodnotící slovo...
Pomlka /kireji/ bývá odůvodňovaná "přelomem" v obsahu, a ten přelom tady nenacházím. Spíš opakování, byť žertovné předchozího... proto bych viděla kategorii miniatury/hříčky.
Když Ti dala Fusky tip ke komentáři, nelze o tom polemizovat. Dík Radovane.
Díky moc Goro. Můžu se zeptat, proč to vímáš spíš jako miniaturu, než jako senrjú?
Šuplík duplicit. Tak to je velmi trefný. S rukavicema též. Zato čepice: šuplík solitérů... Pěkný, tip a.
blacksabbath
22. 02. 2021vem to podle velikosti......dneska můžeš i na každé nožce jinou....a ještě budeš in....:-)))))................*/****
ještě že dneska
může být každá fuska jiná
byl bych naboso
Pavle, nápad je vtipný, vidím to zpracování spíš na miniaturku než na senrju...