Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sedalší úvaha moderní doby
Autor
aleš-novák
dřív vnoučata říkala
"pojď si s námi hrát"
dnes se ptají
"jaké máš heslo na wifi?"
15 názorů
Evženie Brambůrková
23. 02. 2021Mají svá hesla. Na moje se zatím neptají.
Zeanddrich E.
23. 02. 2021:):)
Takových reinterpretací je v jazyce hodně. Třeba obahnit se.
Původně ob-ahnit, tedy ojehnit, ovce porodí jehně. Reinterpretace: o-bahnit se. Narážka na slovo bahno.
Aj... Jaká to wifikundace...
Na svou obranu cituji z internetového slovníku cizích slov a debaty k heslu:
Vyfikundace - (slang.) vylepšení, chytré zlepšení Komentáře ke slovu vyfikundace:
* Wie für Kunde - jak si zákazník přeje (tipla bych z němčiny - když se něco udělá podle zákazníka a pak to stojí za houby)
* Myslím, že chytré zlepšení je spíše vychytávka. Určitě ne vyfikundace. To je například oprava pevného spoje izolačkou apod.
* Tohle slovo se u nás na Náchodsku využívá úplně běžně a babička, jenž je ročník 1926, říkala, že ho zná odmala...
* tento výraz používala běžně moje babička v osmdesátých letech, přestože nikdy neřekla jediné sprosté slovo :)
moje dcera strašně ráda s dědou hraje počítačovou hru warcraft. Sedí mu na klíně a vymýšlejí spolu strategii, obranu a jaké zbraně z nabídky vybrat. Jinak je to taková něžná kytička. :-)
Ale souhlas, posun od kontaktu k bezdrátu tu je.
Tak hlavně aby prarodiče (a nejen u Kolína) neměli pocit, že jsou vnoučata na heslo, které ale zapomněli...
já trochu oponuji.....ta moje čtyřletá cácorka ještě říká...."babičko pojď si hrát" ...nejstarší vnuk už moje heslo na wifi má.....:-))))))))))))))))))
Aleši, tak to jsi řekl (bohužel) trefně! TIP!