Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seV hodině popůlnoční
Autor
Movsar
Raduj se mládenče
Raduj se mládenče v mladosti své, napsal starozákonní Kazatel; a on, jako by jeho knihu četl, raduje se.
Raduje se, že směnil jogurt za cigaretu a po dlouhé abstinenci chutnal modrý dým, svěřuje mi po telefonu. Je to málo přes rok, co za podobného večera, taky sněžilo a sníh tál v plískanici, na autobusové zastávce v Kobylisích po předchozí rozepři strhl z invalidního vozíku tuláka a skoro ho utloukl k smrti. Předtím spolu chvíli kouřili a pili kořalku z jedné lahve. Jejich setkání bylo náhodné, jak už se stává.
Filip Topol v Žiletkách říká: "Kdo nekouří nedělá nic. Kdo kouří, přemýšlí o životě." Vzpomene si na tu noc, když za dlouhých večerů dumlá tabákovku, na patře převaluje modrý dým a raduje se z dobré směny?
V hodině popůlnoční
V hodině popůlnoční tma je poraněna až na kost bělavého hříchu.
S tváří násilím zaraženou do polštáře naříkavě velebí pravdu minulosti, kdy svět ještě nebyl šachovnicí a ona královnou, ale jen ženou, jíž bylo mezi ocúny choditi po čtyřech a výt na měsíc. A on, rozkročen těsně za její zadnicí, klečí, a nezdá se hovořit s bohem.
A noc zatím rozlévá petrolej ticha a milenci se pomalu stávají nahým plamenem...
4 názory
Trochu žasnu, co vše může bejt považovaný za poetičnost, nicméně nic to neemění na tom, že se mi velmi líběj! Tip a.
Mates Straba
24. 02. 2021Magicky působivé...