Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seČlověk
Autor
Zajíc Březňák
„Jaké by to asi bylo pomilovat se s Olgou Hepnarovou?“ ptal jsem se převozníka.
Dal jsem mu pár dobrých rad a nešetřil jsem slovy.
Měla to být moje poslední cesta, ale převozník chtěl minci, prý je to nějaký zvyk, nebo co.
„Slovo mě už nejednou převezlo jinam, a tak budu doufat spíše v křídla básně než v neobratného vozku,“ řekl jsem si v duchu a od řeky Styx odešel. Převozník osaměl a hrozně nadával, ale já nemohu za to, že jen sympaťáci umírají mladí.
Vždyť to byl sám ctihodný kronikář Kosmas, kdo napsal něco v tom smyslu, že „z podivuhodného úradku Božího špatní zůstávají, zatímco dobří bývají nám vzati.“
To už mě párkrát vezli pod kudlu k neumětelům, však jsem taky neumělec života. Nade mnou by se rozplakal i Marek Orko Vácha a musel by jít na terapii.
A tak si říkám, kde jsem asi vzal počátek. Zkoumám svého rodu kmen.
Můj děda byl zajisté z druhu Homo habilis, ač nevím, na které univerzitě se habilitoval. Můj otec se nazývá Homo erectus a habilitoval se nejnověji v Pacově. Brácha se narodil mezi neandertálci. Takže budu nejspíš Člověk moudrý, z toho by jeden hodil šavli.
Mám soucit s celým lidstvem, miluji všechny dohromady a každého zvláště.
Chtěl bych obejmout hlavně masové vrahy, kteří by nejradši všechny své bližní semleli do salámu.
Bolest totiž nenecháváme za sebou, tu nemůžeme překonat, ta jde všude s námi a dělá nám společnost.
7 názorů
Zajíc Březňák
27. 02. 2021"Neobratný vozka" je formulace z jednoho z pokračování Kosmovy kroniky od milevského opata Jarlocha, který tak charakterizoval přemyslovského knížete Bedřicha. Obrat by se hodil i na některé současné velmože... Nicméně z kontextu tohle samozřejmě úplně vyčíst nelze. Co se poslední věty týče, tak na té jsem si dal zvlášť záležet, a bohužel je to na ní asi vidět. Jinak děkuji za zastavení se zde, návštěva potěšila.
Až na poslední větu, tu bych vypustil, dobře provokující čtení a hlavně dobré i stylisticky. Snad by mělo být místo ...vozku... převozníka. Tip
Zajíc Březňák
27. 02. 2021Děkuji za čtení a komentáře.
blacksabbath
27. 02. 2021https://www.youtube.com/…iLw Styx - Boat On The River......*/*****
Bolest nás, mimo jiné, nutí pohnout se z místa,
to věc je kladná, a dlouhodobě jistá :)