Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seto jako klidně
Autor
Dagmaram
28 názorů
Milá Dagmaram, díky.
Kdo je ten bruslař
který nechává stopy na nebi?
Jak domorodci na poušti
vidíme kapičku
kterou jeho váha
taví z ledu oblohy
Na krasobruslařku to nevypadá
stopy netvoří
kruhy ani elipsy
Pokud hrají hokej
asi jich bude víc
pokud je pukem
zatmělé Slunce
moc si nezahrají
Možná je to křeček
s bruslemi na pacičkách
který bruslením po nebesích
roztáčí svět
Co si počneme
až uteče ze svého terárka?
Přivolá Rolbaře
s plameny posledního soudu?
Inspirace odjinud:
https://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/psi-vojaci/krasobluslar-188510
Ahoj Kaji, jsem ráda, že se ti moje dílko líbí. To autora moc těší. Ty brusle, to je docela vzácná shoda:-)
úryvky z tvého díla jsou zajímavé. Hodně procítěné. Ráda jsem četla
Milá Dagmaram.
báseň se mi líbí. Líbí se mi svoboda, se kterou necháš plynout myšlenky (jako ty mraky), otevíráš se asociacím.
V bruslích jsme se sešli. Mám je v Horském podvečeru:
Nebe západu
poškrábané čárami letadel
ledová plocha
zjizvená bruslemi
politá krví hokejisty
zarudlý popravčí špalek
se stopami širočiny
čáry letadel mám i ve své knize:
K večeru viselo unavené slunce nízko nad obzorem. Letadla plazící se v jeho blízkosti za sebou zanechávala mazlavé stopy jako slimáci. Slunce viselo obklopené neurčitou, mazlavou šedí, která dotvářela dojem podivného, nízkého tlaku. Díky tomu, co jsem vnímal, začaly po parapetech mé duše stékat kapky deště ještě před tím, než ten venku doopravdy začal. Bylo to, jako když se člověk potí a cítí, jak po něm stékají kapky chladnoucího potu. Jako když na chladných vnitřních stěnách kondenzuje únava do malinkých kapiček dřímoty. V úplném tichu se zdálky ozval majáček záchranky a evokoval bezhlesné čnění nemocnice a pár slabých odlesků jejích špinavých oken kdesi v dálce. Také se rozlehl hvizd lokomotivy. Připomněl mi, co se brzy chystá.
Trochu jsem se najedl a odebral se za plot dračí tlamy čekat na dívky.
Pak jsme kráčeli prašnou cestou opět k vesnici. Odtud jsme měli pokračovat motoráčkem do městečka. Když jsme míjeli zavřený vstup na disko, měl jsem velmi zvláštní pocit. Jako kdybych se tu ocitl poprvé v životě a měl pocit, že jsem tu už byl. Nakoukl jsem dovnitř. Všiml jsem si parketu. Měl jsem pocit, jako by na oba jeho konce přijížděly figury jako na frontu.
Uf... To jsem si oddychla. Jsem ti fakt vděčná za vysvětlení :). Ty tvý cesty jsou pro mě někdy dost náročný :) Pá a.
an, ty vepřový půlky jely přede mnou v mrazicím voze. Teda já si to představovala, jela přede mnou obyčejná avie. Ale kdo ví ..
:-)
Evženie Brambůrková
05. 03. 2021Konečně mi to došlo! Ty máš pojízdnou prodejnu! Paráda :-))))
Šmarjá! Vepřový půlky na nebi... To už pomalu dostihuješ Bondyho, co ten to tam měl??? Krvavý nohy ruce nebo tak něco... No ale jinak dobrý. Tip a.
blacksabbath
05. 03. 2021zase jsi se kochala?!?!...:-))))))).............
Kočkodane, moje půlky jsou jak špetičky selátka. Ty si hned představuješ vypaseného vepře. Jsem ráda, že jsou me veršíky voda na tvůj mlejnek. Pochrochtavajici smajlík.
“vepřový půlky v mrazicím vozu” – kdepak, Dášo, to se ke tvému nepopsatelně půvabnému zadečku vůbec nehodí... když už, tak hovězí... a volí(m) smajlík
Máš pravdu, bez nadhledu jsme všichni janci :)... Umíš se koukat a viděné zachytit hm, prostě dobré *****
netWoor, to je geniální. A jsem zcela nepatrně hrdá na to, že jsem ti poskytla materiál. Díky :-)))
Beny, že jo! Já si jedu v autě, vidím ty šmouhance na nebi a říkám si, pane jo, co mi to připomíná, to je jak od bruslí. Poznačím si to do mobilu a šup s tím do básničky :-)
Kdyby řidič nevěřil ve šťastnou hvězdu, nikam by nejspíš nejel:-)
Dobrý nadhled, Dášo...
Skrabance na nebi od Bruce Lee,
z toho by hvezdari neusli.
Z ceho by je ale trefil slak,
udelal-li by je Norris Chuck.
Líbí se mi
ŠKRÁBANCE BRUSLÍ NA NEBI !
Když je nebe modromodré a všechny ty érbasy a bojinky a tupélevy a embraery a mekdonalddaglesy a já už newim co na nich zanechávají stopy tak! Fuckt je to jak od bruslí...! ;)