Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePravda o mluvící Anně. No to snad ne...
Autor
annnie
Pravda o mluvící Anně. No to snad ne... Matylda, pátek 5.3.2021 ráno
Anna se probudila
ještě má slepený oči
a už mluví
No ne - ne nahlas!
Ale ostatně – i kdyby, co na tom... no ne?
Prohodila pár slov s Bohem
a jak mu tak říká,
co ji trápí:
Všechno dobrý, Bože,
moc ti děkuju,
jen ještě, prosím:
Filip a David...,
pocítila jemný stesk
po jedný starý písničce
No ne, ne po jedný písničce,
po celým Koubkovi
Jak jsem na něj mohla zapomenout?
Žasne
a honem šmátrá po svém červeném ajfounu
Jo, tady je to
Mám to
Harmonika...
A Vašek s úzkostí
všech otců světa,
která znovu po letech
Annu píchne v hrudníku
jak pletací drát
volá:
Filipe!!!
A Anna vytáhne ten drát
a poslouchá další,
jak ji je servíruje e-bůh Velkej Jůtůb
je to boží, pusťte si to taky
V dálce bijí kameníci
chtějí dobýt země klín
Ze mě klín...
říká si Anna a pomyslí na Musiciena
No ne! Trochu nemravný myšlenky po ránu...
Pošlu mu písničku
Tak kterou?
Anna vybírá
všechny jsou skvělý
všechny je dávno zná
No ne!!! Tuhle ne!!!
A Anna se směje
Tak tohle je fakt dobrý!
Mluvící Andula!!!
Vždyť to je o mně,
tohle mu pošlu...
Musicien to ví
a ví to celej svět:
Anna ráda mluví
miluje slova
Nejradši by napsala Slovo o slově,
ale to už jí vyfouk jinej Václav
No tak nic,
napíše něco jinýho,
slov má v zásobě dost
víc než dost
milióny
celý světy
celý galaxie -
no, vždyť vy už to víte dávno taky, že jo?
No ne!!! Cože??? Ukecaná???
No tak já už nic neříkám.
Ale na mý slova dojde!!!
52 názorů
Přesně, black! A já miluju obojí, a Koubka k tomu, a tebe jakbysmet :) Dík a pá, užij si víkend a.
blacksabbath
05. 03. 2021Hlasem a harmonikou je někde mezi Žižkovem a Paříží.....hezký večer na Matyldu.....*/********
Nojo, Diono, usvědčilas mě :) :) :) Velký dík za pobavení. Měj krásnej víkend a.
No Majaksi... Na kohoutí zápasy je tě trochu škoda... Nechceš radši zas napsat něco ke čtení? Nabízím ti obchod: kus za kus. Já dle tvého návrhu. Ty volně. Výzva??? a.
Tak tak, Diore. Jedno z největších hoven je třeba její Sofiina můra... Možná bych ti, Mistře Jemného Intelektuálního Sarkasmu, doporučila nejdřív číst trochu pozorněji, než začneš generalizovat :) Anna si prostě myslí, že je čas smát se i čas plakat, a někdy třeba i současně...
Děkuji ti za hlubokou a delikátně formulovanou myšlenku a přeji hluboký ponor do děl lepších autorů, s přátelským pozdravem a.
Zamyslím se nad tím, Majaksi. Nezapomněls ale, jaký kvality lyrický subjekt má??? Aby tě to pak netraumatizovalo na zbytek života...
Co jste to tam u Proseckýho na ugly dvorku hráli se Zborou za hru? To se ti vyrazil pupínek a někdo to musel odnést??? Ráda vidím, že dnes jsi (zatím) v lepším rozmaru. Kdy sem hodíš nějakou další ze svejch skvělejch povídek???
Srdečně zdraví a.
no dievča... Anna kroutí hlavou. Nečekala, že by tě i tohle, tak vzdálený tvý krásně jemný poetice, mohlo něčím zaujmout... Považuje si tvý návštěvy! Dík a pá a.
dievča z lesa
05. 03. 2021och! tuná to lieta ... keď zo srdca padne trojobal a zohreje sa, treba dať TIP
Chauvinistický výmluvy! Osoba, rod a čas jsou naopak vždy VELMI podstatné kategorie... Že já jsem tě s těma Ugly huhly huhly podpořila. Odsuzuju tě místo tvý ženy k minimálně desetiminutovému dušezpytu a pokutě: krásná květina pro ni a sklopený zrak po dobu půl dne před námi oběma!!! Styď se!
Další případ!
Máš pravdu, annie, v jistých situacích přestává nejen způsob slovesný, ale i rod, vid, čas ba i osoba mít jakokýkoli význam, vůbec může člověk říkat, co chce, a není to nic platné, já už se vlastně k té rovnoprávnosti výjádřil v "Ugly Writer´s Works Matter". Ještě že Písmák není v Americe! To už bych byl nejen vyloučen pro rasistické chauvinistcké chování, ale skončil bych zcela jistě před soudem.
Kondicionál nekondicionál, jen abys byl dostatečně v kondici, až dojde na imperativ :) Ráda bych tě do Bretaně měla v jednom celku :)
Tak na psychické násilí ze strany žen jsme my, ženatí muži, zvyklí. Jenom tě, annie, upozorňuji, že celý můj text je v kondicionálu.
to Aleš: opožděný dík. Ode mne i od Hrabala. Obrátil se v hrobě - a shledal, že se mu teď leží líp :)
Díky, Dagmaram! A zdá se, že přes (zdánlivou???) naprostou banálnost přece jen někdy i k srdci... Vážím si pečlivýho čtení! Měj se tak krásně, aby to slovy vyjádřit nešlo :) Pá a.
to Bixley: Já myslím, že rozmlouvat s Bohem lze mnoha, velmi mnoha způsoby. Někdy beze slov, někdy se slovy. A koneckonců i Bůh sám má velmi různé komunikační prostředky...
Prosecký, Prosecký... Já bejt na místě paní profesorky, zcela bez respektu k silence i k poetovi tě cáknu po hlavě...
For Cadmium & Annnie: Wow! Doopravdy je to "Oukej!" Přesněji "vše je dobré, vše je v pořádku" :) Ale pořád ok :) Cadmium gratuluji!
The Poets of the Silence: Postavil bych si dům na pláži, s terasou, ateliérem pro mě a zimní zahradou pro manželku a pokoji pro hosty pro vnoučata a kaýdé ráno bych se kochal pohledem na mořský příboj ... a potom by přišel někdo takový jako Jitka Charvátová z téhle písně. Vpodstatě je úplně jedno, jakým jazykem by hovořila a co by říkala. Nonverbální komunikace představuje 90% komunikace celkové. Mluvila by a bylo by to, jako když poslouchám francouzskou operátorku v telefonu - nemohl bych se od toho hlasu odtrhnout a opustil bych ten pracně vybudovaný stylově projektovaný domek, protože jeho životnost je jen asi čtyřicet let, kdežto životnost dívčího hlasu bývá i několik minut ...
Kala = (podle mě) krásný, kalisti = nejkrásnější. "Ola" nevím, asi pozdrav.
Cadmium! Tomu říkám rychlost!!! Blahopřeju k vítězství!!! Teď strašně spěchám, leč ozvu se kvůlivá ceně! Pá a.
Není to špatný, Prosecký, ale na prémii to ještě není :) Ostatně byl jsi předběhnut... Cadmium je zřejmě řečtinářka :) Ale dík za účast v sotěži a za vše. Měj se. Pá a.
Kala = (podle mě) krásný, kalisti = nejkrásnější. "Ola" nevím, asi pozdrav.
Milí přátelé,
ta za prvé: Mám pro vás nádherný nový slovo. Právě mi šupem přišlo přímo z voňavýho Řecka: ÓLA KALÁ! Kdo první rozluští, má u mě prémii!!! A pozor - nezkoušejte to na mě s kurzem vaření!
Děkuju vám, že jste se mnou nechali překvapit. Pokud jsem vás trochu pobavila, tak jsem spokojena, o to šlo. Ovšem - jako správný autor jsem pochopitelně v první řadě pobavila sama sebe :) :) :) A pokud vám někomu třeba cvrnkla o klobouček nějaká myšlenka, téměř neviditelná pod písmenkovou skořápkou, tak klobouk dolů. Zvlášť pokud jste třeba otec. Nebo syn. Nebo dcera...
& special thanks to Alegna + Cadmium!!! (Ikdyž Anna ví, že tolik krásných slov si, Alegno, nezaslouží!)
A Kočkodanovi: po tobě, příteli, Anna šílí kvílí, sotva den je bílý. Sem se jí ovšem nějak zatoulala ještě nějaká temná noční myšlenka nebo co...
Díky vám všem! A na závěr malej dáreček za to, co jsem tu dnes rozsypala:
an. má, co nemám, umí, co neumím .... prostě obdivuju toho, kdo se ode mě odlišuje .....an. umí používat slova tak, že zní samozřejmě, autenticky, každé patří na své místo.....*****
Každá správná Písmačka – i za(s)lepená – by měla hned ráno pocítit minimálne jemný stesk po mně… (široký úsměv jak roztažený měch garmóšky)
aleš-novák
05. 03. 2021jen si považte...tu apokalypsu...:o)
použití slova "apokalypsa" v jinak humorném a jinotajném textu od Koubka mě docela zaujalo...:o)
Já Lucie píšu...
05. 03. 2021Annnie, tak takovou báseň jsem nečekala. Jsem teď trochu taková překvapená :) Bude to asi tím, že jsem si pustila tu písničku :) Je doslova šílená :D
Musím s Annou souhlasit, slova jsou skvělá věc! Hlavně, když je umí dobře použít v danou chvíli. To je teprve to pravé kouzlo :)
pokud je ukecanost tvůrčí záměr, jde o to, aby byla autentická. Když to vydržíš dostatečně dlouho a získáš čtenáře, bude to považováno za "osobitý styl" :o) ...Hrabal byl taky "ukecaný"...
Koubkova písnička je nadčasová...
Na slova vždy dojde- jen ne na všechna dohromady. Ve mně to vyvolává pocit, aniž bych dokázal s určitostí interpretovat obsah, což některé básně dělávají. P.S. Já vím že Koubek, ale když jsem četl preambuli lekl jsem se, že za tečbe řekl něco V.K. co tlachá o modré nikoli zelené planetě.
Milá PROZ, přesně tak. Je to takovej vtípek na en-tou... Ale úplně chápu, že to nemusí každýmu sednout. Veškeré komentáře vítány, jakýkoli názor povolen. Ani není třeba na oplátku kritizovat svý vlastní věci :)
Přeju krásnej den a.
Mám právo vytykát něoco cizí tvorbě, když sama nepíšu kvalitně? ... Snad mohu vyslovit svůj názor a nebudu za to odsouzena... sice je to o mluvící Anně, ale na můj vkus je to prostě moc umluvenné. Spíš ve mě trochu vyvolává úzkost z pocitu, že budu těmi slovy zahlcena.