Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte serovinná
Autor
Dagmaram
30 názorů
Ne, na polích (natož družstevních) se nebojovalo... mám v hlavě, že to bylo spíš někde u rybníka. Ale třeba to moje řepa pomotala... Prostě na rovinu říkám, že to jistě nevím.
Kvadraturu kruhu? Aj bez pravítka a kruzitka. V básních je všechno možné. Hezkou noc.
Kružnici chceš srovnávat se čtvercem? Blázínku, to se ti dřív povede kvadratura kruhu
Tak povídej jsem zvědavá. Jak srovnám kružnici se čtvercem. Vezmu průměr kružnice a strana srovnávaneho čtverce bude o stejné délce?
Rozumím, našla jsem moc pěkný článek, takže šimpanz to pochopil :-)Při nejmenším obvodu největší obsah? Jdu googlit, nějak si nedokážu způsob srovnání představit...
Rozumíš jí? Nic není bez souvislostí. A kružnice, ideál je tvarů. Při nejmenším obvodu největší obsah
Norsko, asi je to bez souvislosti, ale šla jsem si tu větu osvěžit. Jinak kruhy v obilí. Proč ne?
rovinná geometrie, ale políčka jsou ve svazích. Hezká tvoje mini (nemyslím sukni) :-)
A díky
Dášo, už u názvu si říkám - roviny, anebo svahy??
já jsem se pokusila, pokud nevadí, o variantu...ale je to narychlo, což haiku nemá rádo... a vidím to spíš jako hezký obrázek bez nějakého přesahu v mini... tvé i mé...
barvy políček
tetelí se v rovinách –
červnové slunce
Irčo, to zdvojení tam je, slovo geometrie se mi moc líbí, na tom jsem to vystavěla. Přemýšlela jsem, možná by to šlo takhle. Červnové slunce v opozici třeba k dubnovému slunci.
v červnovém slunci
pole se tetelí -
moře barev
Dášo, výchozí obrázek jsi /podle mě/ použila dobře... jen červnové slunce jako sezónní výraz je významem zdvojené - červen je obecně brán jako slunečné období - a co napsat do posledního verše třeba dvě barvy /oněch políček/... to slovo geometrie je technické a tvrdé...
dievča z lesa
08. 03. 2021krása ... vidím farebné políčka a v nich roztrúsené strašiaky
Atkij, děkuji ti. Moc si cením.
Všechny haiku, kterés uvedla jsou krásné.
A mají jedno společné - element pohybu.
Můj obrázek je statický. On takový opravdu je a v tom je jeho síla.
Možná je ale proto haiku méně standardní, tj. pro haiku málo vhodný.
Tak napotřetí:) Ach, to formátování.
free form nevadí, mnozí se nenechávají slabikami svazovat.
Přikládám pár textů s přírodními motivy od jiných autorů místo komentáře (Šálek dál hřeje dlaně). Člověk může načíst kuchařek, ale jěště to neznamená, že výborně vaří. Moje zkušenost aplikovatelná i na haiku. K mnohému se lze dopracovat i opačnou cestou. Ochutnávat delikatesy a z nich si vybrat své chutě.
v řepkových polích
zatím jem žluté vlnky -
aha, konipas!
(P. Martinec - snake_01)
---
vrabčáci v louží -
vnučka si natahuje
nové gumáky
(I. Mondeková - gora)
---
Cvrček ve křoví.
Zase začne cvrkat dřív,
než si ulevím.
(M. Muller)
---
S motýlem na ruce
škrtám své haiku.
(J. Pačes)
---
Bouře utichla -
ve výmolech pěšiny
se chvějí hvězdy
(K. Soustružníková - Můra73)
Evženie Brambůrková
08. 03. 2021Hlavně, aby té žluté nebylo moc.
blacksabbath
08. 03. 2021Jjjjj....musí!!!!!
blacksabbath
08. 03. 2021úplně se mi vybavila....řepka olejka......obilí, kukuřice.....:-))))......*/***********