Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePíseň o spokojenosti
Autor
Zeanddrich E.
Píseň o spokojenosti
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.
Horších okovů snad
není
Než se sebou Spokojení
Není
Není tu
horších okovů
Jsou široké
Jsou hřejivé
Jsou mámivé
Jsou mazlivé
Jsou na včerejšek
Jsou na zítřek
Jsou od začátku
Jsou do konce
Jsou pružné
a hebké
Jsou nade všechno lehké
Jsou Růžové
Jsou nejpevnější ze všech pout
musíš vyrůst
Chceš-li uniknout
Bez okovů ale
zase dokola
Toužím se celý Okovat
26 názorů
Zeanddrich E.
před 2 týdny... .
- Jarmilo, na úvahu si prostě v tomto případě (zatím tedy) netroufnu... :). - Co si budeme povídat; všeobecně asi platí, že poezií se můžeme vyjádřit i tam, kam zabrousíme třeba jen okrajově; psát prózu na nějaké téma je většinou podstatně náročnější záležitostí... :).
Píseň o spokojenosti
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.
Horších okovů snad
není
Původně jsem myslela že to vše...
A vlastně by mi ani teď nevadilo kdyby to bylo vše
Protože je to vlastně ucelená myšlenka a je pravdivá – takže rozhodně neškodí jí takhle naplno říct – aby si všichni mohli prožít
Neuvěřitelné, že jsem ještě téhle geniální básni nedala tip. A to se k ní vracím docela často, přesvědčená, že jsem ji otipovala už dávno při prvním přečtení. Záhada ;) Tak ho honem přidávám.
Jasně, spokojenost svazuje, a přílišná zavání domýšlivostí. Napadá mě text Boba Dylana Nemoc domýšlivosti - Disease of Conceit.
Milé.:-)) V autorovi převládla jeho ženská část duše, takže neví, co vlastně chce.:-)) Tip.*
"není netí tu, havrani na plotu"...bolo prvé, čo ma napadlo, keď ide o pieseň...
a druhé - dej mi pár okovu a jsem jen tvuj... ( nemám u s krúžkom)
Dobře jsi zachytil ten rozpor, že chceme být spokojení a současně je dobré být i určitým způsobem nespokojený.
Podle mě to nejsou vázané verše.
Radovan Jiří Voříšek
15. 04. 2021Každopádně neotřelé.
Zeanddrich E.
15. 04. 2021Zvědavče, myslím, že pokoj v duši je více, jelikož to znamená, že člověk cítí, že nemá dluhy.
Spokojenost se sebou, naproti tomu, může být značně klamavou:)
Hezký den Ti přeji, a děkuji i za další tipy a komentáře:)
Zeanddrich E.
15. 03. 2021Děkuji všem za návštěvu i za tipy:)
Mě to velmi oslovilo...i tím strohým způsobem zpracování, tím myslím, že je to takové přímočaré a to já ráda:)
to J.: také většinou upřednostňuji prozaické útvary snad k jakémukoliv závažnému tém.atu,..., ale nejsem si jist, zda bych v tomto případě (nebo snad i ve většině případů již, zde dole na Zemi ? :) ) nenosil pouze „dříví do lesa"; -nenapsal (neřekl veřejně) k tomu něco třeba člověk (pravděpodobně) o dost fundovanější než já, Rudolf Steiner? -A patrně i mnozí další:´).. .
Zeanddrich E.
10. 03. 2021To Safián: I když mám v názvu slovo „píseň", nepočítal jsem s tím, že by kdy k tomu měla přibýt i hudba:); abych pravdu řekl, nedokáži si to dokonce vůbec představit.
Co se týče závěrečného čtyřverší -myslím, že obsahově doplňuje předchozí, takže o schválnost nejde, a myslím, že báseň bez něj by byla (opět obsahově, o obsah mi jde snad vždy prioritně) pouze nedokončenou.
Píseň to je, Ale vzhledem k tomu, že text není tak úplně strofický a délky veršů se různí, není snadné představit si hudební podobu. Poslední tříverší mi přijde jako zbytečná a neukázněná schválnost, která textu spíše škodí.
Téma rovnováhy mezi pocitem spokojenosti a nespokojenosti mě zajímá, ale potěšila by mě spíše úvaha.