Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTeplo a světlo
Autor
Báseň_roku
Jednou mne necháš,
teplo a světlo,
necháš mne shořet.
Jednou mne necháš,
vše co se spletlo,
zavadí o ret.
Pustíš mne k vodě.
Nebudu plavat,
klesnu až ke dnu.
Co s sebou nosím,
z myšlenek kabát,
víc neuzvednu.
Na tisíc kousků
roztrhneš odraz
světel a stínů.
Za všechny cesty,
jimiž jsi nešel,
nenesu vinu.
Jednou mne necháš,
teplo a světlo,
minulost v dlaních.
Co za to stojí
na světě je jen
na ochutnání.
14 názorů
Morticia Adams
05. 04. 2021Su čajíčková spíše..těším.
Thea v tramvaji
05. 04. 2021Morticia - Super! postavím na kafe... :)
Morticia Adams
04. 04. 2021Taky odtajněna. :) Theo, zastavím se u tebe.
Díky moc všem :) Jsem moc příjemně překvapená reakcemi :)
Báseň_roku
04. 04. 2021Morticio, díky za tvá hodnocení k soutěžním básním, cením si jich.
Morticia Adams
03. 04. 2021Velký *!
Báseň_roku
03. 04. 2021Posoutěžní podoteky Redakce poezie:
Teplo a světloPísňový text – a formálně velmi dobře zvládnutý, rytmus perfektní, žádné: kde to nesedí, tam se to uzpívá – dobrá práce. Líbí se mi i námět i zpracování, chtěla bych tu píseň slyšet.
Jedna z básní, která se profiltrovala do mého užšího výběru a nakonec získala i hlas. Abych pravdu řekla, dosti mě oslovila forma, použitý daktylotrochej. Tím se mezi texty vymyká. Trochu jsem bojovala s fiktivním zástupcem vokativu, jestli je tam v této podobě opravdu nutný, ale nakonec vlastně koresponduje se zbytkem sdělení. Teplo a světlo - důležité životní potřeby, které nám může poskytovat, darovat kromě přírody i osoba z nejbližších... To je má čtenářská interpretace. Obsahová nenásilnost, metaforická hravost. Ráda jsem se stala účastníkem tohoto textu.
I tvoje dílko mi chutnalo, velkou pětku už ale obsadila jiná. Tak tiché „sorry“ a mírně omluvný úsměv. :-)
Radovan Jiří Voříšek
26. 03. 2021Hlas
Radovan Jiří Voříšek
25. 03. 2021co udělal Mojžíš
když jej stará pustila k vodě
do brázdy padaly ryby
a lodě