Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePSEUDOHAIKU I.
Autor
Incognit
On v mobilu
Jeho pes zas v moči
čtou si po ránu
25 názorů
Já jsem milovník japonských literárních forem a navíc dokonce Japonec, ale nijak jsi mě nenamíchl. Naopak si myslím, že princip haiku, respektive v tomto případě senrjú, chápeš daleko lépe než jiní začátečníci. Piš senrjú dál a pokus se i o haiku. Kromě típku ti posílám i malou variaci na tvé dílko:
Ranní zprávy
Lavička v parku. -
Pán strká nos do Blesku,
pes k mokré břízce.
Stěhování! Novej život!!! No to je výborný řešení pro tuhle covidobu!!! Když o tom tak přemejšlím, možná se taky přestěhuju... Ale - je to legální :)???
Annie- děkuji za pročtení - mám trochu pauzu s přidáváním nových věcí, protože se nám nečekaně nabídla taková příležitost a má drahá polovička ze dne na den rozhodla že jo a že se stěhujeme, takže moc nevím, kde mi klávesnice stojí.
Incognite, no konečně! Už jsem si říkala, kdy sem zas něco dáš. A ono toto. No toto! Velmi jsem se pobavila, a těma komentama na druhou. Tip a.
Já jsem na tom s haiku podobně jako ty. A´t už je tvůj pokus haiku nebo ne, je osvěžující.
Radmila Marie
26. 03. 2021Skvělé, jasné, srozumitelné, současné...
Když jsem konečně pochopila, co myslíš tím v moči:), (omlouvám se za pomalost), tak mi to přijde hodně vtipné:):) snad to byly pozitivní zprávy, které jste si po ránu přečetli:)
blacksabbath
26. 03. 2021.....jo pes si musí přečíst psaníčka....ale páníčka bych bacila.....*/***
:-) Inco, rádo se stalo, pomoč sem, pomoč tam, já moč ráda pomáhám ,-)))
sMěj se hezky
Co je moč
to je moč
díky ti Diona za pomoč.
Tak to je hárdkór hajku:-)))) Vleze si do mobilu, psa máchá v moči...a určitě přitom ještě oba sedí na záchůdku. No, co je moč to je moč
Jseš laskavá GORA, ale já se budu asi věnovat tomu co umím- mně není moc blízká ta filosofie ze které Haiku vychází- impresi vždy racionalizuji- to mne na impresi baví, což je s Haiku ne tak docela slučitelné myslím. Navíc mne silně baví narace s nějakým progresem a to i v poetickém textu. Ale díky za radu, podívám se i na to vysvětlení.
Nic se přece neděje, je prima, že se pokoušíš... teorii haiku má na Písmáku výborně vysvětlenu snake_01 na autorské stránce. Já taky stále začínám...
GORA- Jo chápu, máš pravdu - proto jsem to nazval pseudohaiku- myslím, že je to spíše parodie. Už dávno jsem přiznal, že haiku vlastně vůbec nechápu (stejně jako nechápu sushi, wasabi, jogu, sumo, kung fu, hentai, šintoismus, bushido, kabuki, origami a karaoke). možná je tato parodie spíše výpovědí o tom jak moc ho nechápu (navzdory mnoha snahám).
Ne...
to - v moči - mi zní zvláštně /na haiku/, rozumím, že pes čichá v moči jiných a páneček /čte/v mobilu... jde mi hlavně o to, že se stejná informace prakticky opakuje v každém veršíku... tak promiň, jen můj pocit, že to není haiku, možná nakročeno k senrju... Jeho a zas mi navíc připadají jako vycpávky...
Karpatský knihomoľ
26. 03. 2021Dúfam, že nie je posledné.