Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSvítání
Autor
Mates Straba
Svítání na kopci
Tajemná modrá
Mraky se trhají
Purpurem barví sníh
Člověče vyraž ven
Zbav se pout aspoň dnes
Nadechni vlastních sil
Cynikům nevěř
Pod sněhem stromy
Pod čelem naděje
Živly tě volají
Vítr se směje
Klíč spadl do studny
Hluboko v očích tvých
No tak je otevři
Opusť svou klec
Všechno se dá
Změnit
Všechno se
dá
10 názorů
Evženie Brambůrková
31. 03. 2021Moc pěkné.
Mates Straba
31. 03. 2021Kromě středního proudu a podobných "skororomanťáren"!
Mates Straba
31. 03. 2021Blacky - děkuji, i já poslouchám jinou muziku - vlastně kromě středního proudu snad všechny vlny (od cimbálu po trash, i dál)...
blacksabbath
30. 03. 2021přečetla...poslechla.....i když jsem sice na jinou music.....tohle jsem si poslechla celé....jo...*/*****
Radovan Jiří Voříšek
30. 03. 2021ok
To, že je hlavní obsah je klam a iluze. Bez pořádného zpracování je k ničemu. Ale to jen tak na okraj. Hudbou se často zastírají nedostatky textu. Zvláště při inspiraci cizí hudbou je to ošidné. Kdysi Poukázala Eliška Krásnohorská na Smetanově příkladu, jak špatně a v rozporu s českým přízvukem jsou stavěny arie. To byl začátek vývoje, na jehož konci je, že jsme jedním z pouze 6 národů světa, který má operu skládanou podle vlastností svého jazyka. Tato zásada by měla platit i pro písně. U lehčích žánrů je tu ale překážka, že čeština díky svému přízvuku neladí se světovými trendy, protože jejich jazykový základ je prostě nesmiřitelně jiný.
Mates Straba
30. 03. 2021Děkuji všem, vím, že Zbav se pout aspoň dnes a podobné vypadají v textu nerytmicky, vymýšlel jsem ho při přehrávání akordů, tam mi to ale paradoxně sedlo - přestože jsem šil narychlo (taky jsem váhal, jestli to sem vůbec vkládat; nakonec jsem překvapen tipy).
Hlavní teď je obsah, který ladí s mým momentálním pocitem, že slunce začíná svítit jasněji a hřát!
Že by naděje?
Radovan Jiří Voříšek
29. 03. 2021taky bych byl pro úpravu rytmu
Jan Barban
29. 03. 2021Asi na 2 místech by se hodila drobná rytmická úprava. Jinak to má skutečný písňový běh.
Přečetla jsem si: pěkný. Poslechla jsem si: pěkný. Dík, tip a.