Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVíkendově
Autor
Gora
Chumelenice –
moucha zase zalézá
pod radiátor
Psi na chodbě
nastoupeni k venčení –
o hodinu dřív
60 názorů
Děkuju, Pomerančová... všichni to chápou, snad jen ti, kdo s tím mohou skoncovat, otálejí.
Pomerančová
03. 04. 2021Ta druhá! Nejen psi, děti, ale i kočky - všichni chápou, že měnit čas je na houby :-) Ale první taky dobrá. t. a v.
Honzo, pranostika mi na mysli vytanula až teď, hm, díky za oslí můstek.
Psi /jeden je taky jako u vás z útulku/ jsou bezva parťáci, ale ze mne se stal portýr/vrátný.
Děkuju ti, mám radost, že máš podobnou zkušenost s dětmi. Ačkoli v tu chvíli to moc veselé není:-)
První je pro mě milou parafrází jedné klasické české pranostiky.
Druhé má nádherný nenucený vtip. A celá ta atmosfera nechtěné změny času perfektně vystižená. (osobně: buď ráda, že to jsou jenom psi, u nás to jsou dvě děti)
Druhé víc.
- to mi právě nejde do hlavy, jak můžou vědět, že ten den vyrazí dřív ... vnímají, že už ses taky vyhrabala z postele, tak to zkouší ... ? :)
líbí se mi ta o psech ... žádná hodina na ně nevyzraje :) na venčení a žrádlo jsou vždycky trochu předběhnutí
Radmila Marie
01. 04. 2021Snake_01 řekl vše, moc děkuji.
Evženie Brambůrková
31. 03. 2021Pokud svítí sluníčko, nevadí.
Oba texty se ocitají na hraně haiku a senrjú, osobně nevím, kam je řadit, záleží asi na pohledu a interpretaci. Každopádně ale si velmi cením aktuální situační komiky - ztvárnit posun času odkazem na venčení psů je oživující. A ten obraz ukrývající se mouchy je až neuvěřitelný... Tip a výběr.
Asi, ano, Luboši, ale znáš to, mouchy raději pobývají doma a psi se ženou ven:-), díky za tvé vtípky!
Irčo, jsou to sice pěkné kousky, ale nespletla ses, nemělo to být obráceně – moucha připravená k venčení a psi zalézající pod radiátor?
Přijde věznice
kriminálník zaplesá
na pět let má to
Odjel na Hondě
hostinského zděšení
uďál deset piv
Karpatský knihomoľ
30. 03. 2021Keď si to tak rozoberám, druhé práve kvôli tej zmene času asi bude raz menej nadčasové ale to mu neuberá na presnosti.
Večer
Psi hřejí, pavouk už nevadí
Vysílena,
šťastně usínám
Dá-li Bůh
vzbudím se až ráno
Díky, vrtá ti správně, loni mne převezly kočky, letos pejsci...
Moucha ne a ne ven!!
Radovan Jiří Voříšek
30. 03. 2021není to fikce, do loňského jara jsem by pejskařem a tohle se párkrát stalo
Radovane, díky, vidím, že my pejskaři jsme na tom podobně... nebo je to tvá fikce:-)
blacksabbath
30. 03. 2021Zase jsi se kochala obyčejným kolem sebe?.....ale krásně jsi se kochala!!!!.....Irvin přešaltroval rychleji než já......*/*******************
Irčo, první je kouzelné a líbí se mi víc. Druhé neumím dost dobře posoudit, protože náš chodil nepravidelně, a navíc měl 5arů pro sebe.
Jamardi, ty první dny po změně času je to hotový chaos, čekají kočky, psi, slepice, všichni:-), díky...
Ano, tak a zase jinak :) Z výjimkou našeho psa. My jsme mu říkali, že není normální. Ten byl nastoupený k venčení vždy. Akorát ve všední den ráno pochopil, že to nemá smysl.
Psi nastoupili správně. To jen lidi jim změnili čas.
Irenko, letní čas jsi skvěle vystihla, stejně tak i chumelenici s mouchou, zalézající pod radiátor :-))), TIP
Já Lucie píšu...
30. 03. 2021Holt, mouchy a psi nejsou stejní :) Krásné...
Díky, Renato... tu mouchu jsem chtěla vystrčit ven, ale vrátila se a zas do tepla:-))
Poezie je všude kolem nás - a ty ji umíš nejen vidět, ale i krásně popsat, Díky.