Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJarní výlety
Autor
K3
slunečním ránem -
první jarní výlet včel
osetý záhon
-
zastavil jsem se -
přes cestu špacíruje
kuna s rodinkou
33 názorů
Zeanddrich E.
29. 08. 2021Druhá ..trošku víc
Já jsem kdysi viděl kachnu s káčaty, jak přecházejí silnici a míří na místní hřbitov. Taky šli pomalu a auta čekala, až přejdou. Tehdy jsem to chtěl zpracovat jako haiku, ale nic mě nenapadlo. Dneska už mám vytrénovanější mozek:
Auta z obou stran!
Přes přechod se kolébá
kachna s káčaty.
Musaši, dík za variaci. Ta kuna co jsem viděl já, je ale převáděla kupodivu pomalu. Mláďata asi rychleji nemohla. Psát ale budeš dál a zase se připojíš... Dík.
Pod název "Jarní výlety" by se dobře hodila další "kuní" variace, která mě včera napadla:
Lesní pěšina -
Po žluté značce pádí
kuna s mláďaty
A ještě ti dlužím odpověď na otázku, jestli budu dál překládat Lermontova. Ne - nebudu. S internetem končím, jen čekám, až vyčerpám předplacený balíček dat. Někdy během dubna mě operátor odpojí.
blacksabbath
01. 04. 2021Krásné jarní obrázky.....:-)))....*/*************
Je těžké dostat do sedmnácti slabik i ten les.
Před pár lety se kuna dobývala na naši půdu, kde hnízdí rorýsi. Cítila tam ty mladé. Byla vykloněná z okapové rýny a zuby zvětšovala vletový otvor - ohryzávala desky. Samozřejmě to bylo v noci a jí vůbec nevadilo to, že z kna svítí světlo a já na ni tleskám a křičím. Pokračovala " v práci". Teprve, když jsem si zašel pro smeták a začal jsem bušit násadou do rýny, zdekovala se.
Kuny jsou velmi oprsklé, přemnožené a jsou jich plná města. Holubi na půdách je krásně uživí.
Musaši, bylo to v lese a já jen zíral, a šly tiše. Asi záleží na okolnostech, např. že mě viděly taky a měly strach.
Musaši, bylo to v lese a já jen zíral, a šly tiše. Asi záleží na okolnostech, např. že mě viděly taky a měly strach.
Tip. Ve druhém haiku je ale, dle mého názoru, nevhodné slůvko tiše. Kuny nám tady ve Vyhnálově otravují život už spoustu let a tak je znám velmi zblízka a důvěrně. Když kuní matka někam vede rodinku, bývá to obvykle takový povyk a rambajs, že by to vzbudilo i mrtvého. Navrhoval bych třeba tohle řešení:
Šlapu na brzdu-
Napříč silnicí vede
kuna rodinku
S tipem posílám i variaci na tvé haiku. Moje senrjú je autentické. Když jsem byl zaměstnán v Brně, chodíval jsem z práce většinou kolem 23. hod.. S kunami jsem se pravidelně setkával u "červeného kostela".
Půlnoční Brno -
Po zebře hopká kuna
Zas na červenou!
Kuna je moc prima.... jako zážitek i dílko, slovo TIŠE mi však přijde navíc... kuny asi obvykle tiše chodí:-) a je to i hodnotící slovo autorovo... dalo by se na tom ještě zapracovat.
K prvnímu by se výhrad našlo víc, ale za jarní náladu tip...
Honzo, zřejmě jsi to myslel takhle. Rozmíšlel jsem, děkuji za čtení a komentář.
Janino, máš pravdu, měl jsem to, tak jsem vrátil. Kunu jsem takhle viděl jedinkrát. Děkuju za čtení a komentář.
Karle, pěkné. Já zásadně autora neopravuji. I když ty tvé třetí verše u haiku by měly zřejmě vypadat jinak. Ale nejsem purista formy. Zastávám tvůrčí svobodu.
Já Lucie píšu...
31. 03. 2021Krásné, příjemné počteníčko :) Všechny jsem je viděla...
Je to pěkné. Závidím ti tu kunu - mně se zatím nepovedlo v přírodě žádnou zahlédnout. Ale přiznám se, že u verše "osel nám záhon" mě trochu zmátla moje "jazyková představivost" - ze začátku jsem četla o oslovi, který nám záhon... (třeba okousal) :-)