Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJen ty ne
Autor
Gora
Pospíchám pomalu,
co noha nohu mine.
Všichni mne dohnali,
jen ty ne... jen ty ne.
Sejdem se v lokálu:
osvětlení líné
obličej pochválí
v beznadějné špíně.
V opilém oparu,
kde čas volně plyne,
plní mé rozmary,
jen ty ne... jen ty ne.
81 názorů
I ta nesmytelná duševní špína do lokálu přirozeně patří. Ovšem ta se nachází i v luxusních restaurantech. Něco o tom vím.
Kvaji, to mě rozesmálo... a co takhle duševní bahno, špína, kterou možná už nikdy nesmyješ... já jsem naopak na tu druhou docela hrdá, protože má přesah - ale možná jen pro mě, hihi... dík!
Když je tam "sejdem se v lokálu", tak to iplicitně zahrnuje, že se jedná o špinavou špeluňku, a nikoli o luxusní restaurant, kde se jí na stříbře a pije z křišťálu, proto bych tu špínu explicitně nerozmazával. :-).
kvaji, je to starší text opírající se o jisté epizody - realitu... a proč by bar-lokál 4. cenové kategorie nemohl být "zaplivaný"... ale i tak děkuju, žes vyslechl, jak píšu předtím, je to zásluha hlavně Davidova, že z toho něco je!
Zhudebněné je to moc pěkné. Jen ta beznadějná špína mi tam vadí, protože podle mého to odvádí pozornost jinam a narušuje jakýsi refrén. Klidně tam může být také "jen ty ne - jen ty ne", aniž by někomu beznadejná špína scházela.
Karpatský knihomoľ
15. 04. 2021No teda, závideniahodná umelecká spolupráca.
Jarmila_Maršálová
14. 04. 2021tak hlavně, že tě nedoběhl! Ale povedlo se)))
blacksabbath
14. 04. 2021poslouchám...poslouchám...i já...i já....vážně je to boží.....*/*****
Goro, tak to je pravda!
Já Lucie píšu...
14. 04. 2021Miro, Tobě to tada hraje od noty :) Líbí se mi ta Pobudu tu, to jsem si zatrsala! Ptáčku sleť to máme zase úplný valčík... Raz, dva, tři, raz, dva, tři... :)
Květoni, děkuju za komentář... já to nepoznám, mně se to hned moc líbilo:-)
miromurko, to jsem popletla, s těmi básníky, promiň... ještě jednou děkuju, že sis na mé texty udělal čas!
Movsare, kdybychom písničku někdy zaslechli i z rádia, tak by toho štěstí bylo asi už příliš:-)), děkuju!!
Jinak pokud by někdo další také rád zveřejnil zhudebněnou báseň/básně, mohl bych nahrávku/nahrávky přidat k té svojí do jednoho alba... třeba by z toho mohla být hezká sbírka.
Květoň Zahájský
14. 04. 2021Dobrá práce s melodikou a rytmem. Škoda, že nahrávka není příliš kvalitní.
dievča z lesa
14. 04. 2021básničkopesnička ... a pekne sa vinie do srdca
Ahoj, díky díky, jsem rád, že se písnička líbí. Ty balady jsou z knihy Mnich spisovatele M. G. Lewise v překladu F. Vrby, nejedná se tedy o "židovského básníka" Freimuthe. Texty od Freimuthe mám zatím na stole a rád bych si je zhudebnil někdy v budoucnu, až bude čas a chuť.
Moc jiných písniček dostupných online nemám. Třeba ještě:
https://mummur-k.bandcamp.com/track/pobudu-tu
https://mummur-k.bandcamp.com/track/marnost-a-promluv
ale ty teda nejsou tak vyladěné jako Gořina miniskladba; spíš jsou to takové polo-improvizace.
Skvele. Skody ze radia jsou tak konzervativni a nepusti to.. libi text i zhudebneni
Safi, ty mě bavíš, takovej typickej politik, všechno přetočit, abych vypadal dobře. Takže: tvůj první vstup „že na poznámku … blabla… osobním útokem.“ Hele, nevím, cos čekal nebo ne, tvá hláška ve stylu, „tvé poznámky jsou zábavné jak tvé básně“ je vůči mě urážlivá, vůbec nesvědčí o tom, že by se ti něco ode mě líbilo (jak tvrdíš, abys vypadal dobře, ostatně Tip si mi nikdy nedal, alespoň o tom nevím) a je osobním útokem, stejně jako následující hlášky o prdeli a o tom, že dřív jsem býval lepší a ne nadutej. Já tě nijak nenapadám, ani jsem na tebe reagovat nechtěl, ale nebaví mě lidi, co ani nic netvoří, jen kritizujou ostatní (navíc nekonkrétně a obecnejma formulacema), za což bývají poplácáváni po zádech podobnými či těmi, co se jeho kritiky bojí. A už odpovídat nebudu, bo mi to u Gory díla připadá nedůstojné.
netWore, já tvoje práce znám. a dokonce jsem je vždycky chválil. Líbilo se mi, jak jsi nad věcí. A býval jsi i pokorný a skromný. Ale teď vidím, že i v tobě dříme ta zvláští pýcha naznačující, že máš do zadku více děr a ˇjejich zážeh už tě nese k nebi. Stačí, že dohlédneš alespoň tam. To ti chválím, to si pěstuj. Vlastní prdel voní nejlépe. Ode mne by ses toho moc nenaučil. Tvoje epigramy jsou, nebo spíš byly, lepší. Poslední dobou ses hodně zhoršil. Jsi ten poslední, od kterého bych očekával, že na poznámku, která se ale vůbec netýkala Gořiny básně nebo její kritiky, bude reagovat osobním útokem. Zřejmě se směješ jen vlastním vtipům. Znám jednoho takového z Totemu.
Thea v tramvaji
14. 04. 2021Pěkný text! Jednoduchá melodie tomu sluší. Sešlo se to příhodně :)
drahousku safiane, publikujici jedno.... maximalne dve dila rocne (promin, vic sem jich od tebe nenasel)... ja sem nikoho nekritizoval, naopak, byl sem poteseny, co gora napsala. tvou ironii chapu, budes tu nejspis mistni odbornik, chapu, ze se ti moje veci nelibi, ale neco napis, at se neco priucim a pochopim, co je to spravne...
net Woore, tvé poznámky jsou stejně zábavné jako tvé básně. A když uvážím, že někdo cosi podobného myslí dokonce vážně (jsou tu na Písmáku takoví), jejich zábavnost ještě stoupne.
vďaka Gora...táto je naj...na balady sa budem musieť niekedy naladiť...táto mi sadla na prvý šup
gabi tá istá
14. 04. 2021na jeho stránke - povídky, miniatury prozaické...kde nájdem naspievané texty?
gabi, a tys mi udělala velkou radost, díky...
David je miromurka, má na Písmáku několik nazpívaných textů, zrovna nedávno kupříkladu zveršované básně židovského básníka, a stojí za vyslechnoutí!
gabi tá istá
14. 04. 2021ako sa skríkne po slovensky waw! Gora prekvapila a Davida chcem poznať...pesnička pripomína Jelena a toho milujem...nezostaňte pri jednej**
ono vázat a držet rytmus je těžké, proto chápu, že ti, kteří něco říct chtějí a na něco takového si netroufají (tím rozhodně nikoho nechci uražit), mají ty ostatní kategorie. Takže doufám, že budeš vázat i dál, budu se těšit ...
Lucie, díky... už i ty tři strofky byly skoro nad mé síly... ale mohlo to být delší, to máš pravdu.
Wow! Skvělá práce! Ta píseň je super! Moc se mi líbí ve spojení s Tvým textem. Jen škoda, že není delší, poslouchala bych dál :)
Pavle, pokud máš mp3 třeba na svém google účtu, mohl bys vytvořit link pro sdílení a vložit ho do úvodu k danému dílu (nebo jako Gora vytvořit klikací nadpis). Pozor ale na to, že nesmí docházet k porušování autorských práv - Google je na to háklivý a mohl by Ti pozastavit účet. Vložení písně na Bandcamp je poměrně rozumná alternativa.
netvor jak jistě víš, je na říkačky a rýmovánky, prozu (i v podobě haiku či volných veršů) nečte ... tím víc si ho potěšila, jen víc takových ... máš to fakt hezký, tu jednu slabiku ti odpouštím :))))))))
Irenko, text i písnička jsou moc pěkné, gratuluji k obojímu :-))) TIP
Diono, už jsem to raději připsala do prologu... ono se tady bohužel nedá nějakou dobu si dílko připravovat a vše tam postupně napsat, každý hned vidí, že něco nového chystáš...
Děkuju, jsem ráda, že už ti písnička "jede" kuchyní!
...dyť já jsem ani nevěděla, že to umožňuje proklik :-))) To víš, velmi zdatná a důvtipná uživatelka, checht. Nebýt Snake, čumím na "Jen ty ne" doteďka a škrabu si hlávku kvízem ,-)) ale ten text už vidím i zde. Mj. je to krásný a pěvec Mochomůrka ,-) má nádhernej hlas
snake, ano, pochvala patří zejména Davidovi...
mám v oblibě H. Hegerovou a podobné texty, tak jsem něco předložila miromurkovi, a on to uvedl v život!
Pěkný. Věřím, že z toho máš velkou radost.
Mám zhudebněné tři věci ve formátu MP3. Co s tím? Dá se to sem nějak vložit?
Super. Perfektní text, hudba i zpěv. Má to skvělou náladu. Zaslouží si výběr.
Jen ty ne. Mno, to je trefa... Jen já to nevím ,-)) Tak co děláááš, proč néézpivááš, kuchyní se mi nerozlýháááš ? ,-)
(Název je klikací - odkaz na bandcamp) Provedení je perfektní, katarista je velmi technicky zdatný, výbotný finger-style. V některých polohách mi to připomíná Mišíkova Hraběte. Velmi se mi například v písni líbí frázování posledního verše "jen ty ne".