Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDračí výprava... díl třetí.
Autor
Gora
Drak i dračice alias saň vyhlíželi poštovního holuba z Ruzyně, kdy že mají nastoupit do Tupoleva Tu - 330 s nejvyšší nosností, který byl pro jejich transport objednán, ale pořád nic.
Tak vzali každý dvě dráčata na hřbet a na Island se rozlétli sami. Když přistáli na tamním letišti, zaradovali se členové výpravy a na adresu skvělých letců nešetřili chválou. Ale největší radost měli z toho, že ekodraci svým bezproudovým letem ušetřili životní ovzduší - a hlavně to bylo zadarmo! Za Tupoleva by Evropské společenství vysolilo balík!
"A teď hurá hledat jeskyni, kde bychom rodinku ubytovali," pravil vedoucí výpravy.
"Prosila bych někde blízko bahnišť, po takovém přeletu by bodly termální lázně," ozvala se dvojhlavá saň. "Divže mi cestou nenamrzly letky," zimomřivě o sebe třela křídly.
"No jo, ženská, pořád je jí zima," ušklíbnul se její choť.
"Ano, ano, chceme koupaliště," volaly nezdárné děti. "Pokud možno s pořádným tobogánem!" škemraly.
"Já bych spíš něco pojedl, případně popil," mrmlal drak.
"Trpělivost, všechno bude, v dračí výpravě je i slovutná kuchařka," poinformoval draky šéf výpravy.
"Pár desítek pupachalk i s vejci uvařit v termálním potoce bych klidně zvládla sama, nač kuchařka," našňupla se hned saň.
"Kuchařka je důležitým členem týmu, je to svým způsobem taky vědec, bude zkoumat, jak funguje dračí trávicí soustava," odvětil šéf a drak se hned preventivně chytil za břicho, kde mu hlady pořádně zaškrouhalo.
K výpravě, která zatím neopustila reykjavijské letiště se blížilo vozítko s islandskou červenomodrobílou vlajkou a diplomatickou vlaječkou.
"Málem bych zapomněl," chytil se Aru za hlavu,"představuji vám vulkanoložku, doprovodí vás po Islandu. Budete si dobře rozumět - narodila se totiž taky v Čechách."
Vulkanoložka se dračí rodince poklonila.
"Bude mi nesmírnou ctí provázet vás po sopkách Islandu," a vyndala z batůžku mapu ostrova. "Teď jen - kam s vámi?"
"Já bych raději do jeskyně blízko Golfského proudu než někam na lávová pole," musela mít poslední slovo jako vždycky saň.
33 názorů
Ekologické přelety to je hudba budoucnosti. Leda, že bychom létali na vlastních dracích. Nacpi ho ale pak do hotelu.
Luboši, ty vtipálku, já mám za to, že vulkanoložka je na Písmáku velmi dobře známa!! Díky za podporu.
Já mám určité pochybnosti, jestli u údajné vulkanoložky nedošlo k omylu a není to spíše Julie Fuseklová, na Islandu dobře známá jako Julka Ponožka, která vytváří na svém docela jiném stavu kvalitní a vzorově úchvatné nožní prádlo pro většinu poslanců Althingu (parlamentu) a další politické špičky.
Jani, nakonec jsem nechala jen náznak, o kterou vulkanoložku asi jde:-), tady stejně každý ví! Díky.
aj tebe????....já jsem zbytky seškrabala do koše..:-)))))
Já nestíííííhámmm....Aru pomoc!!!!!!
tieto dračie ROZPAKY nemajú konkurenciu ... je to drakopísmácky originál ...
juj!!! ... aj mne sa čosi pripeká na šporáku
Irčo...s dovolením zařadím tvůj díl do klubu a do správné kolonky.....děkuji
blacksabbath
27. 04. 2021dyť jsem psala, že mám popáleniny a spálenej oběd......:-)))))))
Perfektní!!!!!!!!....JUPÍÍÍÍÍÍÍ......první hození lasa a hned trefa!!!!!!!
Jdu přečíslovat svůj díl třetí na čtvrtý....také tam mám přesun draků.....ale jinak.....teď to bude jako TV seriál "Rozpaky kuchaře Svatopluka"..........myslela jsem, že nechám uležet.....álééé co ať se pobavíme....
jsem zvědavá na Jani z Vesuvu.....:-)))))....
Já Lucie píšu...
27. 04. 2021Goro, Di, ano taková momentální štafeta :)
znova sú všetci pohromade ... príbeh sa neskutočne rozvíja ... a s ním mnohofarebná niť nestratenia
Luci, dík... jen se mi tam /se svými zájmy a schopnostmi/ docela pěkně hodila, byl to momentální nápad.
Ó, Goro, sice nemůžu mluvit za předsedu či Jani z Vesuvu, ale troufnu si říct, že budou převelice potěšeni :-)))
hihi...to je, Luci, taky dobrej nápad...jako by se tím pomyslně předávalo pero co by žezlo k pokračování
Vy jste vážně super rychlí dračí supermani! U namrznutých letek jsem se pobavila :) Ooo, Vesuvanka a její obrázkový Insland! Krásné zakomponování..., bude pokračovat tedy Vesuvanka?
Diono, díky... psala jsem rovnou do editoru, mám PC v opravně:-(
Snad se Jana vesuvanka ani Aru nebudou hněvat, smazat se to dá vždy...
Goro!!! Jásám, plesám. To je úžasné :-)))) Naprosto parádní "Dračák" III.