Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte senový zahradník
Autor
Dagmaram
31 názorů
Měla bych jednu lesáckou variaci.
Nové bonsaje -
Nad mladými jedlemi
srnec - zahradník Tip.
díky snaku, že ses zastavil a pustil se do mého dotazu. Teď vím zase o fous víc :-)
Ahoj Kamamuro, díky za hříčky :-):-) ty budeš veselá hromádka..
Podle Aitkena (Vlna zenu) haiku nikdy nehodnotí. To že je něco humorné je už hodnocení a je to senrjú. Podle mne může být i vrstevnaté haiku, v první vrstvě nabízí nehodnotící pohled, ale dá se číst i jinak, humorně (druhá vrstva).
Já Lucie píšu...
03. 05. 2021Však ty mě taky :)
Dášo, brala bych tvé dílko jako senrju... vtipné je a v podstatě souvisí s činností člověka. Snakeovi díky za příspěvek ke tvé otázce.
Dagmaram - humor je typický pro senrjú, ale i v haiku se může vyskytovat, napadá mě třeba klasické haiku od K. Issy:
vyplácáni odevšad
slétli se komáři
ke mně
(přel. A. Líman)
Pravda ale je , že z hlediska čisté formy se podle mě Issa často pohyboval na hraně haiku a senrjú, takže ta otázka je těžko zodpověditělná. Souvisí trochu i s tím, jak tu formu vnímají konkrétní autoři. Senrjú by mělo být spjato s lidskou společností/kulturou atp., haiku striktně vzato s přírodou. I tohle s ale v poslední době narušuje i v samotném Japonsku - s ohledem na masivní urbanizaci a absenci přírody ve velkoměstech.
Mě to pobavilo i dojalo. A jestli to dostatečně naplňuje formu, je mi úplně fuk. Velmi tip a.
blacksabbath
03. 05. 2021hahaha...."Někteří psí jsou hrabaví"....tos trefila přesně.....
Máte štěstí, že to není v japonsku a soused není samuraj:
---------------------------------
Kde je to psisko?
Za tím zakrslým stromkem -
- bonsají? BANZAIIIII!!!
-----------------------------
Švoňk!!! - zasviští meč,
Yoshida-san předvádí
lidem psí kusy.
-----------------------
Kamamuro, přece v zelí :-)
Anebo se podívej do rozpisu, kdy hrabal naposled
Kočkodane je to tak, inu je to šibal ty šibale. Smajlík obyčejně se usmívající.
Irčo děkuju. Někteří psí jsou hrabaví. Soused zasadil kytku, pes ji vytáhl. Po několika pokusech to vzdal. Ten soused :-)
Asi jim voní ten substrát a nakypřená hlína.
Jo děvče, to jste si holt měli vybrat jinou rasu než zrovna Shiba-Inu...
Tihle psíci jsou zahradnicky jen o krátký chlup lepší než vysoce obávaní kozli.
Evženie Brambůrková
02. 05. 2021U nás loni zapracovaly slepice. Bylo to děsivé.
:-)) Jááj, by se mi líbilo mít bonsaj. Mumly mumly, ale když mně všechno umře nebo uteče ,-)
na schovku si zahraje
štěká zpoza bonsaje
Já Lucie píšu...
02. 05. 2021Na otázku sice neumím odpovědet, jelikož se do haiku nevyznám... Ale vím, že se mi to hooodně líbí a čím dál tím víc mě to baví!
mrška je tak šikovný, že mi na zahradě rostou krásně zaštípnuté javory i smrčky. Fakt.
Zajímalo by mě, jestli může být humor brán jako forma přesahu pro haiku. Nebo se vlastně k haiku ani moc nehodí. Jinými slovy, mohla by být tato miniatura haiku? nebo není dostatečně oduševnělá.