Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seAnna se vzdává
Autor
annnie
Anna se vzdává Matylda, sobota 8.5.2021 ráno
Dokážete se vzdávat věcí?
Anna to umí
V oboru o-d-pouštění je velmistr
Pracuje na tom
intenzivně
přes padesát let
Nikdo ji nepřekoná
Když je to nutné
protrápí se tou nenaplněnou touhou
Někdy to trvá velmi velmi dlouho
A pak najednou – mžik a šmik – bolest je pryč
Minulost pominula
Anna je rázem o dekádu starší
Jak je to úlevné
Hluboký výdech po vyčerpávajícím tanci
Když se to všechno sečte
je jí tak stotřicet
a stojí pevně
svobodná a silná
jako když dravá horská řeka
konečně
doteče do moře
Obvykle tedy nakonec
s chápavým úsměvem
a lehkým srdcem
zamává
svým touhám
očekáváním
představám
lásce
přátelství
manželství
domu
mládí
práci
Má to jen jeden háček
Bývá to nezvratný proces
Protože skutečně se vzdát
dokážeme
jen toho,
co přestaneme považovat za nezbytné
A vědoma si té nezvratnosti se dnes Anna poněkud polekala
neboť se přistihla
s rukou
připravenou
k onomu osvobozujícímu gestu
a je jí z toho trochu smutno
Tohle jsem vážně neměla v plánu
Záleží mi na tvý spokojenosti
Hledala jsem způsob, jak bejt spokojená taky
a myslela si, že se to povede,
když se přizpůsobím tvýmu tempu
když budu trpělivá
nechám to plynout
No... tak teď to plyne
Možná budeš spokojenější
Jenže je taky možný
že pokud tvoje ruce včas nevytvořej hráz
odnese ten proud něco
co mělo
možná
zůstat
44 názorů
64, a já zas obdivuju tvůj nick :)
Díky za návštěvu! Fajn, že ses mi tím připomněla, našla jsem si další tvoji, co se mi líbí...
Měj krásnej den, Pá a. :)
Plynutí a ulpívání, muži a ženy (setkání mimozemšťanů ve skafandrech nahoty), básnířky a prozaičky, pondělí a neděle, spokojenost a kompromis (promis jako slibovat?), pěkné!
Daně, jsi asi hodně vnímavý čtenář... Rozhodně (byť jsem se snažila krotit) při tom psaní byly silný emoce...
JÁ děkuju! Měj se krásně, Pá a.
Cassy, dobrá poznámka! Budu o ní přemejšlet :)
Přeju krásnej večer, díky, Pá a.
Benetko, proboha!!! :) Do vdávání fakt času dost :) Ale za gratulaci díky :) :) :)
Jsem ráda, že nejsem jediná na celým světě, kdo moc dumá :) Měj se, příteli ! Pá a.
Myslím, že je to z tvých nejsilnějších "věcí". Taky jsem nejdřív četl, že se Anna vdává. :) Děkuji za hezkou čtenářskou chvilku!
někde jsem četl:
"Nadměrné přemýšlení člověku škodí...Přemýšlejte o tom!"
Velmi velmi emotivní. A to včetně komentářů... :)
A promiň! Už su slepoun slepácká. Jistěže vzdává. Hende hoch! Nicht šajzen! :D
Jo a - že moc přemýšlím už taky slýchám víc jak padesát let... ;)
LGarro, děkuju za slova, který teď zrovna potřebuju slyšet. Doufám, že to tak bude. Zatím to tak vždycky bylo... Měj krásnej večer, a.
Kočkodane, přesně tak. Možná je v příších dnech budu potřebovat víc než dřív... Díky, krásnej večer a.
Anna se nadechne. A zjístí, že i vzdávání může být výhra... Nebo se Anna nadechne... A nabere sílu...
„Protože skutečně se vzdát
dokážeme
jen toho,
co přestaneme považovat za nezbytné“
An(n)o, vím, určitě by ses nikdy nevzdala čtení mých komentářů.
Janino, na nespavost je nejlepší kniha a medvědí mlíko :)
No ale fakt je, že já jsem měla potíže se spaním jen dvakrát v životě. Tím myslím dvě noci...
Tak přeju dnes dobrý spaní a krásný sny! a.
Marci - jo, jo, to mně tady kdysi někdo radil, že prej na nespavost je nejlepší odpoledne okopávat zahradu. A výsledek? Nespala jsem zas a k tomu si ještě užívala bolest v zádech :-))
Marcelko, já občas taky něco dělám, neboj :) A přemejjšlím proto, že mě to baví :) a taky se mi pak občas podaří něco vymyslet... A pak jsem spokojenější. Takže, odhlédnu-li od humorný sebestylizace, přiznávám, že občas dojde i na ty záhony. Ba i na tu podlahu :) :)
Díky díky, měj se krásně! Pá a.
Marcela.K.
08. 05. 2021No, holka, chtělo by to třeba něco dělat ... já jsem o sobě vím, že bych nikdy nemohla dělat na psychiatrii....
On, když člověk moc přemýšlí co a jak a proč, tak kolikrát přijde k úplně hloupýmu výsledku. A zatím mohl okopat záhon růží, nebo brambor, nebo umýt okna ;-)
Já Lucie píšu...
08. 05. 2021Tvá odpověď mě pobavila :)
Na Norska je třeba si dávat vždy pozor, ale jeho zdárná důvtipnost se nedá popřít :D
I Tobě pěknej den, bejb!
Theo, díky, žes zastavila tramvaj! To se ví, že tvarujeme, a všichni do jednoho. A cestou se potkáváme v tůních, jezerech a nakonec v těch mořích... Jé, hele: zlatá rybka! :)
Měj krásnej sladkej čas, pá a.
Milá Lucie, neboj: na slzy je brzy :)! Víš, proč Anna tolik přemejšlí? Protože je to příjemnější činnost než třeba uklízení :)
A bacha, Norsku neskoč na špek! Umí bejt milej, když se mu zachce, ale pak vrrrrrrrrrrrrrrrr... a rafne! Ale je chytrej a vtipnej, tak mu to (i u mě - do určitý míry) prochází...
Měj se krásně, bejby! Pá a.
Dievča, hned je to snazší, když se mnou soucítíš :) Až bych řekla, není-li takový krásný básně škoda ke mně do kuchyně... Nechceš soucítit se všemi písmáky veřejně??? Dala bych ti tip :)
Přeju čas bez slanejch řek! Pá a velkej dík, a.
Thea v tramvaji
08. 05. 2021Annno to je krása... Někdy mám taky pocit, že svým chtěním, lpěním a pouštěním tvaruju koryto řeky. Ale pak příjde povodeň... nebo sucho :)
Abakus!!! Pomalu!!! Jsi si jistá, že rybářský háčky nebudeš nikdy potřebovat? Co třeba když ti dojdou háčky na vánoční ozdobičky? Nebo se ti zachce vyrobit trpaslíčka s minisrpíčkem? Kočku s vytasenými drápky? Vyrobit nebezpečnou zbraň pro možnost obrany před lupiči???
Díky za návštěvu! Směj se, pá a.
Norsko, zde tedy verze speciálně pro tebe:
Udělej něco, můj milý
Udělej něco, prosím,
než to vzdám dřív
než si toho sama všimnu
Díky, žes vážil dalekou cestu ze severních krajů! Měj pěknej den a.
Já Lucie píšu...
08. 05. 2021Nemyslím si, že jsi zlý... Jen mě vždy spadne brada na Tvými komenty :) A to není nic špatného :)
Já Lucie píšu...
08. 05. 2021Řekla bych to podebně jako Aru, ale nebudu Tě trápit :) Atkij to zase vystihla moc hezky. Sice prozaička, ale ve verších - trochu oxymoron, ne? :)
Název mě trošku zklamal (ne, že by byl špatný), ale říkala jsem si, že Anna se přece nikdy nevzdává! Ale ráda jsem si přečetla všechny Tvé odobočky.
To Norsko 1: Ty Tvé komentáře mě jednou zabijou :D
všetky rieky pritekajú
do jedného oceánu
kam konkrétne slzy
mojej rieky kanú?
ku dnu či ku hladine?
ak tie moje a tie iné
navzájom sa premiešajú
a zvečera tichý súmrak padne
kúsok z každej je
vo vlnách i na dne
Práve triedim paiere a hľadám fotky prastrýčke a jediné, čoho som sa dokázala zbaviť bez problémov boli rybárske háčiky. Ach jo.
Zkrať to. Ty odbočky, to mě zabije. Kolik myslíš že mám času. Jinak výborný
black, dobrá zásada! Jsem ráda, žes ke mně dnes dojela! Pěknou další jízdu dnem, pá a.
Aru, Anna se teď od srdce směje!!! Neboť tuto větu velmi dobře zná... Říkali jí ji všichni její partneři - tedy aspoň ti, kteří mluvili :) :) :)
Jdu se nad tvou připomínkou zamyslet :)
Měj se krásně! Pá a.
Atkij, díky :). Autorka píše jen tak, jak to dokáže - a v kterým fochu ji kdo najde, na tom jí moc nesejde. A možná čím víc fochů, tím líp :) Rozhodně je ráda, je-li čtena a s pukrletem se za to děkuje :) Enjoy the day! a.
blacksabbath
08. 05. 2021na co rok nesáhnu....to vyhazuju...:-))))))))))))).....*/*********
Autorka je prozaička. Nemůžu si pomoct:)) A já ji ráda čtu.