Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sejak se zavděčit
Autor
Marcela.K.
za brankou urnového háje
upadlo nebe do trávy
ze žebříku
podřezáváš krky přerostlým tújím
jste na to dva
ty a farář
a vprostřed vás je On
a s vámi bude…
jedné paní vadí nad hrobem stín
druhé slunce
jak se zavděčit?
zeptáš se mě doma mezi dveřmi
a podáváš mi kytičku pomněnek
- měl jsi ji tam nechat babičce
vždyť jsem ji tam také nechal
v té malé hnědé vázičce
dotknu se zlehka svými rty tvých
zamrkám rychle
...hledám vázičku
chceš kafe ?
na terasu přisedne si ke stolu můj smích
přinést mi kytičku ze hřbitova
je lepší
než ji nést na hřbitov
viď
19 názorů
Marcela.K.
24. 06. 2021Jardo i tohle je život...dnes je dnes a co bude zítra neví nikdo z nás. Tak víš co, čti jen to, co stojí za ten čas.
Morticia Adams
11. 06. 2021To je smutně milé.
Marcela.K.
04. 06. 2021Markéta ukrytá v máku :-) dobře ty si hraješ.
Marcela.K.
03. 06. 2021Jani, vždyť o tom to přece je.
Kytička pomněnek stejná pro mě i pro moji maminku... no, nedala bys mu taky pusu?
I když já si teda vlastně myslím, že maminka radost má, že nakukuje tam zezhora, že jí to až tak "šumafuk" není ;-)
Já vím :-) Jen mi to tak blesklo hlavou, když jsem tu sloku četla, a sama sebe jsem tím rozesmála. Myšlenkám neporučíš...
Marcela.K.
03. 06. 2021cassy děkuji ti moc za tak krásný komentář. Moc mě těší, když někdo za těmi mými "obyčejnými" slovy vidí dál, zastaví se a dokáže to i vyjádřit.
Slibuji, že se k tobě vypravím na návštěvu.
Marcela.K.
03. 06. 2021Annnie, děkuji za milý komentář.
Janino, to jistě, ale ty dvě byly živé ;-) Jedné vadilo, že ji ve stínu nekvetou macešky a druhé, že na slunku hned uschnou :-))
ukrytá v máku - děkuji za milý komentář. Už delší čas se morduju s jedním textem o tom, jak se Bůh řízl do prstu a na kraji pole rozkvetly vlčí máky... ty jsi ukrytá v kterých? Těch lila, nebo vlčích? :-) moc hezký nick sis vymyslela.
ty verše jsou jako sklenice pramenité vody...je skrze ně vidět dál než jenom za nejbližší plot...
Hezká myšlenka s tou kytičkou.
Říkám si, až tam budu ležet, jestli by mi vadil nad hrobem stín nebo slunce... asi by mi to bylo šumafuk :-)
Marcela.K.
03. 06. 2021Diano, mě taky ;-) Dík.
Marcela.K.
03. 06. 2021Evži, děkuji za komentář.
V urnovém háji přerůstají túje, už dávno utekl čas, kdy lidé byli zvyklí o hrobové místo pečovat "svépomocí"... vždyť si přece platí nájem!. Tak nezbývá než jít na brigádu na hřbitov. Z celé církve se dostaví jen předseda rady starších a farář ...
Kytička pomněnek, natrhaná u plotu hřbitova, je tou z nejmilejších, kterou mi kdy manžel přinesl ;-)
Evženie Brambůrková
03. 06. 2021,,Není na světě člověk ten, aby se zavděčil lidem všem."
Ale kytičkou ještě nikdo nic nepokazil :-)))