Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seČihadla
Autor
Gora
Kopec Čihadla –
nyní již trylkování
hnízdících ptáků
Kopec Čihadla –
naslouchám trylkování
hnízdících ptáků
(původní verze)
51 názorů
Radovan Jiří Voříšek
16. 07. 2021i čižbář s dlouhým á
Radovan Jiří Voříšek
16. 07. 2021taky znám - čižbař, někdy čihař - ptáčník, to je co?
Mně se tedy víc líbí původní verze. Nyní již trylkování mi připadá divné. A jak to říkal Jiří Šlitr: Zbožňuji trylky, spodek, trylek, král a eso. :-)
Karpatský knihomoľ
17. 06. 2021Ozaj vydarené, chválim.
Karle, děkuju za tvůj názor... s haiku nejsme nikdy stoprocentně jisti, i v zemi původu je tolik různých uznaných působů vyjádření... ale to je asi jeho kouzlo, že se stále hledá.
Máš pravdu, Irčo. I přímo čihadla název si pamatuju ze starých knih, Eduarda Štorcha myslím, jako běžné označení lovišť ptáků, jak uvádíš pomocí ok, pastí aj. Původní je o třídu lepší, když tam pointa není poodhalena.
dievča z lesa
15. 06. 2021spievajúci kopec a žiadna čižba ... to je dobre*
blacksabbath
15. 06. 2021Kopec zůstal....čižba zakázána....klece prázdné....a to je dobře......ať si hnízdí a trylkují po libosti....trylkuji...tedy chtěla jsem napsat tipuji:-))))).....*/**********
Jistě, teď to alespoň "zneklidní" a začnu pátrat proč "nyní". (jinak cit: Na první čtení takové celkem "obyčejné"). Dále z ich formy do obecna....trylkování pro všechny (nebuď sobec:).
TP
Marně hledám ten haibun.
Tohle je obecně rozplizlé, protože tam chybí konkrétní zdůraznění toho (fokus), že kdysi něco mohlo být i jinak - jedno jestli v negativním nebo pozitivním smyslu - co se dnes už nekoná. Včera/dnes...tehdy/teď. (Tady např. stačí nyní).
Teprve před dvěma dny
jsem přešel tu horu -
nyní je v plném květu
Irenko, moc pěkné a milé haiku :-))), TIP. S názvem Čihadla se mně vybavila čižba. Je jen dobře, že byla zakázána a zůstal jen název kopce, kde ptáci zpívají :-))).
Janino, jem málo lidí dnes ví, kdo byli ptáčníci a co byla čižba, a tak odkazy napovídám... děkuju. Názvy mne mnohdy fascinují a ráda je zakomponuji do dílka...
Ještě žes tam dala ten odkaz, taky mi to na první čtení přišlo takové celkem "obyčejné"... než mi došel skrytý význam. Bezva, zpěv ptáků právě na takovém místě potěší!
Trylkování? Nad oknem mi hnízdí rorýsi, je kouzelné je pozorovat, když létají, jsou to akrobati. Když však brzy ráno při tom trylkování šíleně řvou, to bych je...
Lucko, i tak díky za zájem... dřív tam chytali ptáky pro panstvo na zámku, teď jsou svobodní...
Přemku, děkuju, jsem potěšena... ano, leze se tam špatně... opravený hrádek je obehnán dvoumetrovým plotem...
Ach... je mi líto všech těch ptáčků, které tam odchytili... A jsem ráda, že dnes už trylkují svobodně... Tip a.
Já Lucie píšu...
15. 06. 2021To bezpochyby ano, ale jako čtenář Tvých skvělých haiku, není tento ten, který by mě okouzlil :)
Jó, hezké. Dnes už bych na Vogeltempl nevylez. Trylkování bych si poslechl rád, umíš o tom hezky veršovat.
Lucie, díky... tady je pro pochopení důležité vědět, co byla čižba, k čemu sloužil kopec Čihadla dřív, proto je tam odkaz...
Já Lucie píšu...
15. 06. 2021Milé... Ale dovolím si říci, že máš i lepší haiku, které má hezčí myšlenku, i když trylkování ptáků je rozkošné :)
žihadla
Hned tři žihadla
bolest mi jásat brání
vos jako mraků/máku
Díky, Evži... na tom kopci řvou už svobodně, kdysi je tam chytali ptáčníci pro zámecké paní... viz odkaz.
Evženie Brambůrková
15. 06. 2021Někdy řvou jak pominutí. Možná, že se špatně slyší.