Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte secezeno přes čeřen fantazie
Autor
Philogyny
Slyším jak nasáváš vzduch
pro tmu
mezi kmeny
měníš se
lese můj
jsem příliš vysoko nad listím
ale
o zem cinkají měďáky jejích dlouhých vlasů
kamenná sůl pro pláč srn
je jedna z těch nocí co navodí pocit nesmrtelnosti
možná klišé
--- --- ---
napíšeš sms
opakuješ moje křestní jméno
jako kdyby na tom ještě záleželo
jelen nepřišel
---
---
---
22 názorů
Nesleduji Z00M nijak soustavně. Možná šlo o německý film o alpské přírodě, možná to byl jen díl nějakého cyklu. Rád bych ti pomohl, ale víc nevím. Velmi zajímavé pořady se mohou vyskytnout i na ČT2 nebo dokonce CS Mystery. Tam jsem nedávno sledoval film o Stonehenge. Existuje mnoho nových poznatků o této mystické stavbě. Asi nejdůležitější je ten, že dříve než stavba existovala cesta k ní, respektive cesta v bodu, kde na obzoru vychází slunce v den zimního slunovratu. Onu cestu, jejíž pozůstatky se zachovaly dodnes, údajně vytvořila příroda(?), v pojetí dávných lidí bohové.
pro Musaši: Píšeš neuvěřitelně krásné komentáře. Tenhle je zajímavější, než celý můj text. Ten film bych chtěla vidět, moc, jde nějakým způsobem dohledat? Byla bych vděčná za radu, opravdu. Já ty pařezy miluju, doslova, strkám do nich nos foťáku i ten svůj, jsou to takové malé klenotnice lesa, spolu s vývraty. Tahám si je domů, někdy. Děkuji moc.
pro ukrytá v máku: Je to tak nějak, fotila jsem teď jediný rozkvetlý květ máku v řepkovém poli, taková krása... :)
pro Dagmaram: Ta je, když se přižene bouřka, ztichne les, jenom záblesky a nikde nikdo, někdy se cítím hodně sama. Naposledy jsem si přes pušku přetáhla čepici, ale jak bude chtít, tak stejně vyhmátne... :)
pro Evženie Brambůrková: Tím kukátkem, co mi zničilo oči, se moc ráda dívám, les je bílý jako v zimě a zvěř černá. Nejlegračnější jsou myši, jako malé skákající kuličky. :)
pro Aru: Myslíme si, že víme a nakonec je všechno jinak a zas nevíme...tyhle zákony fungují celkem spolehlivě. A já děkuji. :)
pro lawender: Teď dojela z lesa, mám záběr toho svého dvoumetrákového Trombóna, co mlaská na celý les a než začne, tak chodí až k posedu a nasává vzduch, pro jistotu. Když se mu nezdá, dovede mizet rychlostí blesku. Ve tmě mi kolikrát přijde, že je tam upír. :) Jelínek teď nechodí ani laň s kolouchy. Naposled jednu honil, pak se zastavil přímo přede mnou, podíval se, zaváhal a byl pryč... Každý den je všechno jinak, tak jako u lidí. A tak jenom to své děkuji, však Ty víš.
Viviana Mori
29. 06. 2021Připomnělo mi to jeden mysticko-thrillerový seriál.
Jinak jako vždy krásně poskladané myšlenky, pocity, vjemy... Lze v ní hodně najít. Mám moc ráda tvé básně
Na ZOOMu jsem viděl německý přírodopisný film o horském lese v Alpách, kde byl nalezen jakýsi "praotec" místních buků. Je to jen mechem porostlý pahýl, který nemá žádné větve ani listy, ale pořád žije, protože ho vyživují okolní stromy, které spojily své kořeny s kořeny "praotce" uprostřed rozsáhlého bukového porostu. Praotce dokonce vyživují i kořeny jiných druhů stromů. Až dosud věda nevěděla, že něco takového může fungovat.
Les je cosi mystického, věčného, co zůstane na Zemi stále, až my lidé už tu nebudeme. Tip.
vůbec nevím o čem to je, ale líbí se mi ta temnota. A to mám ráda světlo.
Evženie Brambůrková
25. 06. 2021Tajemné, ale přece prosvětlené.
smysl tvaru? smysl zvuku? smysl vibrace? - že pro někoho není mrtvá? :D necítit je fajn, to dokázat ... Aru, ale já jsem asi z nějaké jiné vesnice, chjo ... a Phil ví
úplně na všem záleží :) na tobě, na jelenovi ... jméno je zvuk, tvar, vibrace, pocit - jak někde sedíš na posedu a poposedáváš pořád napůl posedlá - bo půl hlavy člověk, půl les:) že to ten jelen