Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte senávod k použití světa
Autor
atkij
paralela
loňská kovadlina
jak loňský život
zbrázděných ulic
střepy ulit
kdepak jsi drozde
zpívej své šak šak
v tom trnkovém keři
pouto
ó bdělá modřinko
vyzýváš mládě
vrozenou moudrostí
hudbou sfér
naléháš
v zobáčku mouchu
vidíš
na plotě třepotat
okamžik příští
souhra obyčejnosti
v korunách slyšet
sýkory babky
pár babek nesu si
na lemu legín
čehý hot vzhůru
v rytmice podrážek
krása krás na háčku
styčných cest
návod k použití světa
procházím pohledem
kmeny javorů
čím výš
níž tělo skládám
kolena kořeny
vrásky země
v korunách nebe
kreslí slovům oční stíny
třpytí se kmitá
v závanech větru
a jen pták klidný
nabírá křídlům proud
než projde po kůži
procesí mravenců
na zádech vykřičník
kláda klád
v lopatkách ze mě sentiment
14 názorů
Fajn.
A vybavil se mi u toho ještě jeden návod: protřepat, nemíchat :)
zajímavé obrazy.....cvak-cvak na fotopapír......ukládám si do oblíbených děl....*/**************************
První mi chutná trpce, nejspíš po trnkách. Ale i tahle chuť k životu patří. Pouto je rodičovská, modřinky skutečně chytají mouchy, vygooglil jsem si to, skvělý detail. Ve třetí bych byl tochu kritický ke kráse krás, ikdyž jsi ji pověsila na háček. Poezie je z mého poetického pohledu dostat tu krásu krás mezi řádky ( úplně v prvním Tvém komentáři k mému dílu jsi o mě napsala, že jsem poetista, něco na tom bude). Návod na použití světa, název má vtip a je zároveń pointou. Sentiment může skončit náhle, mravenčím štípancem a pokračovat doma, vytahováním klíšťat. Pro ty, kteří by chtěli tvůj návod vyzkoušet.
Jen takové zápisky, určité nápady. Teď z nich ale napsat báseň, která by z nich vytvořila nosný obsah.
Zpěvné ptactvo mám ráda, ale ne v pět ráno. :-)
To som dnes potreboval. /*
Snad mi, Jitko, promineš, že nevypíchnu všechno, co se mi obzvlášť líbilo, ale rád bych za hodinu a půl stihnul svou kávu o páté... ;-)
Báseň Paralela mě zaujala, přemýšlím proč?
"zpívej své šak šak v tom trnkovém keři"
Zde je na místě " v tom trnkovém keři" , vyjadřuje neopakovatelnost, touhu po stálosti něčeho krásného?? Jo v tom to je, alespoň pro mě.
Wow! Dost dobré... Působí to na mě, jako pěkně promyšlené hříčky :) Baví mě název (sbírky).
Zdánlivě obyčejné věci, ptáci, na které jsi zajímavě zaostřila svou slovní kameru. Krása.