Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVýběr perel
Autor
IQ nick
Miluju perly. Miluju perly všech tvarů, barev i velikostí. Chladivá, tajemně měňavá, podmanivá, jedinečná krása perel mě jednoduše fascinuje.
Vybírání perel pro budoucí soupravu perlového náhrdelníku a náušnic proto pojímám jako malý obřad. Vždycky se mi rozsvítí očíčka jako reflektory, když se smím, se shovívavým souhlasem našeho stálého dodavatele, svobodně prohrabat oběma jeho kufry až na dno, abych našla co hledám.
Beru do rukou jednotlivé šňůry mořských perel a porovnávám rozdíly v barevném zatónování, hladkosti povrchu a intenzitě lesku, zkoumám, zda je na šňůře vyvážený poměr menších a větších perel, počítám, kolik perel z dané šňůry bude nutné odložit, protože neladí s ostatními, probírám se papírovými pásky s nalepenými jednotlivými perlami a pátrám, které by šly do páru a zároveň se hodily k vybraným šňůrám,… a při tom si neopomíjím všimnout zlatavého půvabu perel z jižních moří, polaskat tahitské krásky, nebo objevit nový, dosud neviděný tvar či barvu sladkovodních Biwa…
Upadajíc do perlového rauše, chytám stopu, čmuchám jako norník po kořisti a nepřestanu, dokud z hromady perel nevyrýžuju svůj vítězný úlovek.
Přiznávám bez mučení, že pokaždé vybírám perly o malinko déle než je nezbytně nutné. Ale řekněte sami, vy byste se s nimi nepomazlili, kdybyste měli tu možnost?
17 názorů
Nojo no... Když ony to asi dost vážně berou ty umírající mušle... Ale nejsem militantní, ať si to každej uváží po svým... A já budu tu krásu všem tiše závidět :)
Goro, moc děkuju.
Andrejko, já si z toho nic nedělám :-)) Jsem moc ráda, že se shodneme na tom, že perly jsou fascinující.
annnie, nesmíš to skorovegetariánství brát tak vážně. Vem si příklad z Andrei, té nenarostly žábra jen nějakým trapným omylem, její nejdůvěrnější přátelé, s kterými ze všech tvorů na Zemi rozumí nejlíp jsou bílí žraloci, za všechna zvířata světa by dýchala a podívej, s perlami nemá žádný problém! :-)))))
Já se ráda nechám pobavit dobrou reklamou. Tahle perlová mě pobavila, byť já osobně bohužel perly (ač je považuju za krásnější a slušivější než drahé kovy i kameny) nosit nemůžu, jsem totiž trapnej šílenej skorovegan :)
Tip a.
Hele, prolog delší než dílo, ale nic si z toho nedělej.
Krásně jsi popsala mazlení s perlami. Je to nádherný výtvor přírody, který by měl oblažit srdce každé ženy. Z díla dýchá pocit velké lásky k těm něžným kuličkám.
Rozhodně piš dál, IQ, podle mne máš talent, čtivé náměty a byla by škoda nezúročit, co život dal a vzal...
Janina : díky, zkusím sem pár textíků šoupnout
K3 : děkuju za názor. Máš pravdu, pro každého jsou perly něco jiného... - :))
vesuvanka : děkuju za milý komentář, jsem ráda, že jsem vzbudila tvou představivost.
Všem ostatním moc děkuju za zastavení, čtení a tipy.
Pěkně napsané, při čtení mám pocit, jako bych si ty perly sama vybírala a představovala si i moře, odkud pocházejí. :-))), TIP
Má. Zrovna tak natočení reklamy má své místo ve filmu. Ale všechno má své ale. Ne každému se musí líbit perly, a když už, každý by si nejspíš vybral tu svou, jinou. Já jsem jednou, ještě jako dítě školou povinné, vybíral jiné perly. Zapisoval jsem si slova, která lahodila mému vnímání. Takové perly mezi slovy a byl jsem rozhodnutý z těch slov napsat sloh. Mělo jít o povídku, ale pak jsem ta slova, měl jsem je napsané na pijáku, ztratil, i s tím pijákem. A tak jsem se rozhodl vybírat je znovu a hned z nich sestavovat mozaiky. Od té doby asi píšu já. A je mi celkem jedno, jestli to někdo vydá, protože co je jednou napsané se nedá odepsat. Má to trvalou hodnotu. Zkus to a uvidíš. Ale to jsem asi trochu odbočil od tvých perel...
Já jsem to "prozrazení bližších okolností" navrhovala jakože zakomponovat do toho textu, pro čtenáře, víš?
Jo, uvědomuju si, že jsem o tom asi ve tvých dřívějších povídkách něco četla, ale je to už dlouho a moje paměť... :-) Každopádně si myslím, že nejsem sama, koho by takové věci zajímaly, přičuchnout ke zlatničině se určitě hned tak někomu nepoštěstí. Takže když bude textíků víc, určitě si čtenáře najdou!
No a 30 let spolu a ještě k tomu spolu i pracovat... to smekám.
Nebylo. Nejdůležitější je si ten okamžik nebo situaci náležitě vychutnat.
dievča z lesa
28. 06. 2021pripomenulo mi to Améliu z Montmartu, keď na trhu s pôžitkom strkala ruku do vreca plného šošovice ... a keby tam boli perly, bolo by to iné?
Díky, Jani. Chybka opravena.
Jak jsem k tomu přišla? Vždyť jsi četla ty moje povídky, tak si určitě vzomeneš, že jsem zlatničinu vystudovala a chvíli pracovala jako "krámská" v zlatnictví. Po revoluci jsme si s mým mužem založili miniaturní zlatnickou dílnu, kde pracujeme jen my dva. Navrhujeme a vyrábíme luxusní originály na zakázku. Ale kromě toho musíme dělat sami i to všechno kolem. Letos to bude už 30 let.
Ale ještě větší úspěch je, že jsme těch 30 let 24 hodin denně spolu. Takže na lockdawny máme natrénováno! :-))))
Tak zrovna Výběr perel se mi velice líbí a určitě je to pro mě zajímavá miniaturka. Možná, kdybys prozradila něco víc o okolnostech (jak to přijde, že děláš takovou super práci, jako je vybírat perly provýrobu šperků? Co taková práce obnáší? atd), mohl by z toho být třeba i fejeton.
Oprav si ještě "intenzitĚ lesku" (porovnávám rozdíly v... hladkosti povrchu a intenzitě lesku). Jinak bezva! Těším se na další.
Aru: děkuju za názor, pomoc a tip
Kočkodane: díky, tu genderovou chybku jem už opravila :-))
Nic si nekoupím, ale dílko jsem si precetl se zájmem. ;-)
Protoze se vsak jmenujes Blanka, doporucuji prejít z upadaje na upadajíc. (dalsí smajlík, snad ne svinský)