Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sekutnohorská směska
Autor
atkij
dojezd do kempu –
zachraňuje nás pivo
U mrtvolky
v katedrále –
mnichovi pod škapulířem
čouhají džíny
noční prohlídka –
syn si z chrámu odnáší
propálený rukáv
ochutnávka vína –
tři děti se „tajně“ dělí
o jedno deci
temnou uličkou
synové rychle dobíhají
své mámy
úkol v mincovně –
dospěláci za vitrínami
hledají skřítky
se zakloněnou hlavou
naznačuje směr dopadu
z výsernice
16 názorů
nevím, jak byla ta mincovna předtím, ale tahle je divně správná:) - správné neznamená dobré :D ale ... u té první mě zaujal pocit, který nahodila na letmé čtení, nějaká magie slov, bo co ... měj si, jak uznáš za vhodné - píšeš a to je fajn
I procházka vašimi komentáři mě zavedla do zajímavých uliček. Díky moc všem.
Santie, pomlčky ...myslíš kireji (řez)? Bývá u haiku a senrju víc než častý jev. Někteří autoři jej tedy vynechávají. Někdy použijí interpunkci. Ale pomlčka bývá nejobvyklejší. Pěkně teoreticky vysvětluje snake_01. Co se týká uvozování slova tajně, je věc pocitu. Když si děti myslí, že tajně, ale dospělí je pozorují. Přišlo nám vtipné, jak si ... jako nenápadně a nadšeně cucnuly z jedné sklenky:)
lawender, mincovnu jsem trochu upravila, no snad čitelnější...díky za tolik potřebný náťuk.
Pavle, kdepak na Vysočině, mohuli se zeptat. No sice s bagly a stany v kempu, ale dojezd auty. Maminy s dětma na každoročním kempování s kulturou:)) A první, co nás přivítalo byla restaurace U mrtvolky...blízko hřbitova. To pobavilo;)
Evženie Brambůrková
12. 07. 2021Zase jsem si to připomněla, byli jsme tam loni.
blacksabbath
11. 07. 2021rodinný výlet v senrjú....mně vyčuhuje mincovna:-))))....ale všechny ouplně vidím.....*/****************
líbí se mi mincovna a směr dopadu - ty mi přijdou, že je dokážou pohodit myslí :) ta mincovna je jak vzkaz z jiného světa ... a výsernice, co nám z něj posílají a co s tím všechno dokážem ... - nebo tak nějak:) Tyhle dvě jsou pro mě lahůdkové (brrr - asociace). Ty ostatní mi přijdou placaté. Ale vtipné postřehy, to ano. Komentář s ručením omezeným:)
Thea v tramvaji
11. 07. 2021Skvělé záznamy! Moc jsem se pobavila. Jde ti to :)
na záchodě sbírá dvoukoruny stará žena, která raději zůstala celý život sama
Pěkný rodinný senrjú. Nějak jsme si to vyměnili, já se mihnul na Vysočině. Zaujalo mne, že nejen vyprahlý vandráky, kteří se přesouvají s bágly po svých, ale i rodinný výlet zachraňuje pivo. Bylas v kostnici?
U mrtvolky může člověk i ožít... svět je holt plný překvapení a paradoxů...
„noční prohlídka –
syn si z chrámu odnáší“
...fuj, to jsem se leknul, že tam synek něco čmajznul! ;-)
Drze se zeptám: proč ty pomlčky?
A... tři děti se „tajně“ dělí/o jedno deci
Chápu hru na slabiky, ale stejně si dovolím říct, že mě ty uvozovky iritují. A počet dětí na výpravě je (pro mě) irelevantní.
Vtipný akční cyklus, nej na mě působí - temnou uličkou... i ostatní jsem ráda a s úsměvem četla, Jitko!