Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTiše (zprávy z Anniny dovolené) - díl I.
Autor
annnie
Tiše... (zprávy z Anniny dovolené ve valčíkovém rytmu)
I. Anna chce výš Ú., neděle 4.7. 2021 ráno / čtvrtek 8.7. pozdě v noci
Anna
tiše
otvírá
oči
v kamenném starém domě
v tichém městečku v údolí
Dnes vstává brzy
Od první chvíle probuzení
bdělá, klidná a posmutnělá
Vzhůru, srdce!
A tak ji můžete vidět,
jak tiše
otrhává jemné chmýří kopru
tiše
krájí jakousi zelenou nať
tiše
si zpívá
tiše
připravuje snídani
tiše vaří žitnou kávu
tiše ji pije
tiše
stojí
tváří v tvář novému slunci
tiše
se protahuje
tiše otvírá dveře ložnice
laptop
svou mysl
Východním oknem
hledí na strmou lesní stráň před domem
a severním
nahlíží jí dovnitř
protilehlý zelený sráz
Svírají třistašedesát obyvatel města
v tvrdých dlaních
A čí to dlaně
sevřely Annin večer
noc
i ráno?
Majitel dlaní
tiše oddychuje
pod modrou štráfkovanou duchnou
Anna mu přeje krásnej sen
Miluje ho
A on říká, že prý miluje ji
A stejně je to málo
Zdávalo se ti o mně, miláčku
Ale zdá se, že už nezdává
Snažíval ses mě zaujmout potěšit pobavit
Ale už se moc nesnažíš
Říkávals mi, co se ti na mě líbí
Ale už neříkáš
Ještě nedávno
jsi mě obdivoval
Dnes
už
asi
moc
ne
A naše láska
stává se tišší
Možná tím hlubší...
Ráda bych tomu věřila
ale nějak mi to nejde
Tak či tak
Já
chci výš
A chci tam s tebou
Nemůžu za to
je to nezvladatelná touha
Za prvé – přiznávám, a je mi to fakt líto – jsem asi navždy nedospělá
navždy nedosycená mateřsko – otcovskou láskou
A za druhý:
já tohle neumím
Nikdy jsem nežila ve stínu hor
je tady vlhkej chlad a bezvětří
Hrozně mě to mrzí
asi to takhle nedokážu
I když bych vážně tolik, tolik chtěla
To mi věř
Kdybych jen věděla, jak na to...
... pokračování zítra, přátelé...
41 názorů
Neee, vůbec! :-D
Morticia Adams
07. 11. 2021Jeeeežiš, ty mi mluvíš z duše (života), taky všechno rozebíram na atomy a mám z toho melancholie a hůř...*!
Lucie... Ouha... touha...
Jsem ráda, jestli se ti "moje" písnička zalíbila!!!
Díky moc! Přeju splnitelný touhy :) Pá a.
Já Lucie píšu...
21. 07. 2021Ježíš, annnie... úplně se to ve mně najednou sevřelo. Zprvu jsem si myslela, že to bude taková prázdninová, dovolenková báseň, ale ono ani ne. Hraje mi tady Tvůj The Old Country Waltz a já přemýšlím co Ti vadí a co chceš. Pak se ozve zvuk harmoniky a mně přejede mráz po zádech a všechno tohle se mi líbí. Pak dozní, já dopíšu a z celého tohoto nezaměnitelného celku mi vzejde jen jediný pocit: toužit je krásné, ale ne vždy splnitelné...
Nojo. Toužím po slovech i po tichu i po společně sdíleným tichu a po společných rozhovorech... I po věčným zamilování :) i po pevným, hlubokým vztahu :) - a vím, že to nemůžu mít všechno komplet a dohromady. Ale to neznamená, že nebudu toužit :) :) :)
Marcela.K.
13. 07. 2021Promiň, ale já v tom spíš četla, že toužíš po slovech...vždyť tomu tichu nějak nevěříš a přitom není nic hezčího, než s druhým člověkem mlčet, vidět stejný mraky na obloze, stejnej západ, či východ slunce, stejné děti, co běží po louce ...
Anna by chtěla být stále zamilovaná, ale tak to přece nefunguje v žádném vztahu. No, naštěstí připsala druhý díl ;-)
Marcelko, ano, v některých věcech (jak si dávno uvědomuji a snažím se to změnit) nedospělá, v jiných možná dospělejší, než mnoho jiných... Tak jako většina lidí. Neboť každý za sebou máme jiný zkušenosti a jiný traumata, který nás utvářely. V týhle básni mluvím právě výslovně o tom, že slova nestačej. Já toužím po pozornosti svýho partnera, chci s ním svůj i jeho život opravdu sdílet a potřebuju z jeho strany podobnou snahu o porozumění, jakou vyvíjím já. Vím, že to dokáže málokdo. Ale takového jsem ho poznala: výjimečného a vstřícného a proto s ním jsem. A proto jsem připravená dát jemu všechno, co potřebuje on. A že jsme využili první společnou dovolenou k vyjasnění si některých věcí a vzájemnému sladění, to asi není moc překvapivý, ne?
Ty znáš nějakou partnerskou dvojici, která to má spolu jednoduchý??? Já fakt ne...
Tahle báseň je pouze maličkej výsek z obrovský, nepostižitelný množiny postupnýho sbližování a poznávání dvou starejch, komplikovanejch, zamilovanejch lidí a nemůže bejt objektivní, protože popisuje moje emoce. Ale uznávám: nemá to se mnou Adam lehký :).
Díky, žes vyjádřila to, co si možná leckdo myslí a dala mi tak možnost reagovat. Měj se krásně, Pá a.
Marcela.K.
13. 07. 2021Anno, jsi opravdu tak nedospělá?
Byla doba, kdy jsem po tom svém chtěla ať mi řekne, že mě má rád...Asi bych to spočítala na prstech jedné ruky, kolikrát to řekl "z donucení"...a teprve teď chápu - slova odnese vítr... Dnes mi stačí, když natáhne ruku abych se o ni mohla opřít.
Nemá to s tebou lehké ten tvůj Adam.
ano, poslední s nejistým výsledkem, moje cíle byly ty dva body před tím :D
ale už jsem smířený se vším :))
Vaše prevozchodítělstvo, je to život a je to bàseň a v druhým díle - teď už to můžu prozradit - se to rozmotá a Anna bude šťastná... Moc si vážím toho, že mě touhle básní doprovázíš s takovým citem! Děkuju. a.
Cassy, jak mě bavěj tvoje komenty! Vždycky jdou po tom podstatným. Díky moc a.
Cítim sa mierne schizofrénne. Ak je to báseň - je to o.k. Ak je to niečo zo života, asi to nie je celkom o.k. - aspoň podľa annie.
annie, původně jsem chtěl být tím psychologem (tisíc za hodinu, no neberto, žejo? :D) , pak pacientem (být celý den doma a jen loupat pilulky :D) , ani jedno mi nevyšlo :D tohle je moje poslední meta (a zadarmo, ale na hlavu jsem pořad :D ) :))
příběh je život...život je příběh...chodíme po laně a hledáme odpovědi...kterých je méně naž otázek...
(pokračování příště)
Vaše prevozchodítělstvo podruhé!!!
Hmmm... ba ne. Tenhle ne. Myslím, že je výjimečnej.
Theo, ty máš ale tykadla! Přesně: bouře teprve přijde (ve druhým dílu). No - úžasně citlivá... Obávám se, že asi poněkud přecitlivělá... Ale jsem šťastná, že tě mám po boku! Měj se skvěle, pá a moc dík a.
Black... Říkej tohle Anně... Ona si prostě nemůže pomoct: nesnáší bezvětří. A není schopná pochopit, proč vlastně udržovat vztah, ve kterým nejsou spokojení oba... Díky moc, že pro mě hledáš radu! Měj se nádherně, pá a.
Benetko... Díky... Buď rád, že nejsi. Se mnou to taky není jednoduchý...
Měj krásnej den! Pá a.
Evženie, přesně tak. A proto hledám kompromis, jak bychom mohli bejt spokojený oba a nabízím co jen můžu... V druhým díle trochu konkrétnější popis... Díky! Měj se krásně, pá a.
Revírníku, jsem moc ráda, žes zavítal do mýho revíru. Velmi si beru k srdci tvou radu. Díky! Přeju krásnej den, pá a.
Dievča... Snad tě druhý díl u(s)pokojí :) Díky!!! Měj krásnej čas, pá a.
Vaše prevozchodítělstvo! Ne že by pugét nepotěšil, ale Anna chce pozornost a snahu porozumět. To se v květinářství nekoupí...
Díky! Měj se nádherně, pá a.
Alegno, ano, pochopilas to správně. Klid duše je v mým věku už důležitější než... asi než cokoli... Měj se klidně a radostně, díky, pá a.
Thea v tramvaji
12. 07. 2021To je teda... začátek před bouří ;)
Jsem na Annu zvědavá. Je úžasně citlivá!
blacksabbath
12. 07. 2021nojo....jak na to..???...možná to nepitvat až na atomy....*/******************
Tak...
Na tohle VÁŽNĚ newim co říct...?!
Nadšení a úsměv se střídá se smutkem a pokorou.
Jde to až na dřeň.
Připadá mi že to Já jsem tam...
A...
A tak.
Evženie Brambůrková
12. 07. 2021Třeba se svými pocity moc zaobíráš, chlapi neradi dávají city najevo.
Je těžké přesvědčovat někoho, kdo dobrovolně a tak moc pochybuje, pochop to.
dievča z lesa
12. 07. 2021ochch ... razdvatri tichúčko ... čo bude?
Když on mlčí, tak já operativně zaskočím – líbí se mi tvoje tvorba. (a z mého komentáře můžeš jásat i velmi hlasitě, mrk)