Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seLetná
Autor
Movsar
Letná
V uličkách kolem Milady, letenské tepny, přibývá kaváren. Lidé posedávají venku, popíjejí kávu, dopřávají si sekaninové dorty a hodně toho napovídají. Kde není kavárna nebo vinárna, je prodejna zeleniny, meruňky svítí jako sluníčka, rozkrojené melouny se smějí a třešně by chtěly k tetovaným hipsterkám za trička.
Z přízemního okna se nesou hlasy Rusů krátících si sobotu karbanem. Zanedlouho u jednoho objeví skryté eso v rukávu a z okna ho vyhodí; adin dva, spočítá boule a uteče směrem ke Spartě. Dvě ženské nakládají kombík až po rysku, chystají se na hory, z apartních šortek jim kypí zadky, s trekingovou obuví jsou připraveny je zpevnit a vystavit instagramu.
A dvoumetrový vousáč v trenýrkách, padesátník se psem, kráčí zadumaně kolem. Berou ho pochybnosti, zda se s vraždou manželky přece jen neunáhlil. Vždyť na světě je krásně.
Krásná žízeň
Je půlnoc a někdo na ulici tluče na kravské zvonce. Patrně dorazil z hor a na město si nemůže zvyknout, tak si cestou domů, noční Letnou, dopřává zvuk, který mu tak chybí. Až přejdou mraky a měsíc rozleje mléko svého svitu, ustrne s hlavou obrácenou vzhůru, otevře ústa na šířku vemene a ustrne v úžasu: všude je krásná žízeň.
Hipsteři
Je to jako káva bez kofeinu. Hipsteři, revolucionáři bez revoluce. Vymezují se vším, ale jsou to jen prázdné znaky: všechna ta tetování, podivuhodná móda, názory, postoje, životní styl. Všechno je jen styl. Jejich předchůdci, hippies, ještě mysleli své deklarace vážně, naplňovali je: hlásali svobodnou lásku, tedy souložili s každým; hlásali svobodnou mysl, propadali drogám; hlásali nezávislost, tedy žili na okraji systému. Hipsteři už ani nic nehlásají, z deklarací převzali symboly vhodné k estetizaci a ty dávají na odiv. Pozoruji tu predčasně unavenou mládež na Letné, která se stala jejich útočištěm, a jen tak přemítám.
15 názorů
Bixley, přesněěě! :) Ale myslím si, že ani milion chvilek by nestačilo, hehe :)
Já Lucie píšu...
21. 07. 2021Movsare, třeba třeba :) Nějaký sraz by mohl být super a inspirativní pro všechny!
Zdravím všechny své milé čtenáře a čtenářky. Děkuju za zastavení a slova, co povzbudí.
Marcelo, Lucie, sice to bude znít jako klišé, ale třeba jsme se už někde potkali a v některém z textů je váš otisk.
Tak rád bych prošel ty trasy s vámi všemi. Snad se jednou podaří nějaký sraz, jaké se tu dřív dělávaly.
Já Lucie píšu...
21. 07. 2021O tom nepochybuji, Marcelo :)
***
Máš pravdu..., taky by mě zajímalo, co by (o mně) napsal.
Marcela.K.
21. 07. 2021Annie, nepíše líp...on je dobrej už spoustu let, ale někdy mě s... nevím proč ;-) Vlastně jeden z mála dobrých, který to tu vydržel.
Lucko, on byl dobrej už v době, kdy ty jsi nosila plínky ;-)
***
Jednou bych chtěla projít kolem tebe a pak si o sobě přečíst na Písmáku - naštěstí už to nedám. Bych se pak asi musela zastřelit.
Já Lucie píšu...
21. 07. 2021Jeee, líbí se mi, že píšeš každodenní poznatky :) Ještěže je umíš dát do takové super podoby! Souhlasím s annnie, čím dál lepší.
Krásné jako vždy. Vyber ty nejlepší. To bude knížka! Ty nemáš problém být soudobý.
První má překvapivý konec... druhá a třetí spíše k zamyšlení... pěkně napsané.
Perfektní náhled na tetovanou galerii dermatologických skvrn. Dobrý, hlavně ta třetí.