Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seModrá
Autor
Radovan Jiří Voříšek
Smrk – hraničník
po modré z Petříkova
a blíž do nebe
modré borůvky
Jeseník zaplavený
modrými jazyky
teplo v tisíci m.n.m.
promodralá vnoučata
nikdo neví proč
Bonus pro morousy:
světlušek jak much
v noci má být temnota
lepačka svítí
23 názorů
Radovan Jiří Voříšek
22. 07. 2021tak to su rád
Tak vidím, ze já jako obvykle jinak než ostatní, asi jsem míň náročná :) Mně se právě ta všudypřítomná vyslovená modrost líbí, ostatně sama prvek opakování záměrně používám. A zdá se, že jsem tady jediná, kdo vůbec netuší, co je to lepačka...
Tip a.
Radovan Jiří Voříšek
21. 07. 2021díky
Radovan Jiří Voříšek
21. 07. 2021Atkij
Máš recht Jitko, pokusím se o třívteřinový zážitek:
dva modré prsty
borůvka, borůvka, škub ...
šup do pusy
PS dík za zastávku a invenci k přemýšlení
Dobré momentky, správňácké, ale zpracování dost povšechné. Proč více nezacílit. Vzpomenout si na zajímavý prožitek tří vteřin na cestě Jeseníky. Dovedu si představit dítě, co se vyloupně za keříčkem a vyplázne na Tebe...
Jako morous morousím...co trochu pozměnit, dodat místo na místo určení, děj v přítomném času a poukázat na tu situaci. Neříkat, co by mělo či nemělo být, nesoudit. Asi jsem nikdy neviděla lepačku plnou světlušek (ach).
Nemám pro tě sluch
proti rádci revolta
vím, v Brně vytí
Jinak jsem ale Radovane rád (v tom si můj mozeček drobeček normality ještě uchoval), že se ti moje reakční se(n)rju zřetelně zamlouvala a doporučuješ jejich vývěs. Já tak sice neučiním, ale dovolím si jistou fintu, kulišárnu, liščí podšitost. Někdo možná použije i odborného termínu vyčůranost. Mohli bychom z ní trochu profitovat oba. Právě na tom pracuji – natahuji tento komentík jako tvůrci některé seriály nebo dětičky chewing gumy. Znaky přibývají a třeba jsem již dosáhl oné magické hranice, kdy se napsané objeví v rubrice Kritiky. Tím se shluk řádků dostane na sítnice většího počtu písmáckých kukadel. No a řada kolegů a kolegyň (kolegyňčata drze přehlížím) možná i podlehne ataku\zašimrání zvědavosti a kliknutím si Modrou vyvolají. A i zde nastartují čtecí proces. A třeba i zanechají nějakou další písemnou šlápotu.
Už je nejvyšší čas končit. Ty jako psychoterapeut vydržíš hodně, ale nechci riskovat, že dostanu spoustu důrazných doporučení, abych tě coby odborníka neprodleně kontaktoval. Veřejně slibuji, že šlo o jednorázovou akci, která se nedočká pokračování. (v tolerantní amatérská literární srdce doufající opičák)
Radovan Jiří Voříšek
20. 07. 2021ok, taky jsem toho měl dnes moc
Radovan Jiří Voříšek
20. 07. 2021nerozumím tomu "teplu"
Evženie Brambůrková
20. 07. 2021Vnoučata od borůvek celá modrá, jen ať si to užijí. Jen těch přilepených světlušek mi je líto.
Janino, Radovane, ve třetím dílku je /sic/ slovo - teplo - ale kategorie senrju - mohla by to být ironie/nadsázka/humor... tak jsem četla:-))
Radovan Jiří Voříšek
20. 07. 2021publikuj to, je to skvělý
bezva
bude odezva
jak na Nezva (la)
Levým hákem buch!
soupeř cosi blekotá
neměl vůl krytí
Už jen jeho duch
delší doba bez Gotta
furt čerstvé kvítí
Srdce dělá juch!
skvěle nese žebrota
sladké to žití...
Radovan Jiří Voříšek
20. 07. 2021díky vám děvčata a chlapci
Radovan Jiří Voříšek
20. 07. 2021s těma dozrálejma borůvkama je to fakt lepší, to mě nenapadlo, jak jsem tam porád rval tu modrou
Ireno, dyť píše, že tam bylo teplo :-) ale kdybych to šla pěšky, tak budu promodralá i bez borůvek a možná rovnou i studená :-)
Souhlas s Janinou... za třetí tip... Radovane, a nebyla vnoučata promodralá ze zimy nebo z nedostatku kyslíku??
Mně se moc líbí třetí, to s promodralými vnoučaty :-) Pěkná mi připadá i dvojka, ale určitě bych tam nemusela mít ty "modré" borůvky - jednak jaké jiné, že? a navíc těch slov o modré už je tady prostě hodně. První verš bych změnila třeba na dozrály borůvky...
blacksabbath
20. 07. 2021modrá je dobrá.....doufám, že i lepačka svítí modře.....*/*************
Moc pěkné jsou všechny :-))), TIP. Cestu z Petříkova na Smrk znám, byli jsme tam v roce 1983 a překvapilo nás množství borůvek.
bonus je nejlepší i když nejsem morouus nebo si to aspoń myslím