Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJednoho hrdinu - meziměsto, slečno
Autor
Aru
Hrdinové přicházejí,
z bájí se vracejí.
Meč vedle meče,
"Beru si jednorožce!"
štít vedle štítu.
"Tvůj osud šampióne leží na bedrech patrona,
kterého si vybereš."
Samá zvučná a veliká jména,
jsou připraveni.
Osud čeká
až zvíří se prach!
Přijde pád,
či vítězství?
18 názorů
u každý knihovny by měli stát nějací ozbrojenci, kdyby někomu ruplo v bedně :D
díky Evži ;)
Evženie Brambůrková
25. 07. 2021Už se těším na své knihy v nějaké kninovně :-)))
no nevím, kluby tu umírají rychleji než ranní rosa :D
to mě taky fascinovalo, jak jsi napsal, nečtěte prolog, stačilo ho nečíst, a když číst, tak si tlouct vlastní hlavu o zeď - pro mě tam tedy byli vtipný pasáže, nakonec jsem to přečetl po díle, jako takový bonusík, jako ty figurky na svatebním dortu, ty se taky nežerou, žejo? až pak je nějakej čokl ukradne, aby se pak novomanželé po zbytek života obviňovat, kdo z nich jako sežral :D
kdepak ta biblická zahrada, to není ani Ctr C na Ctrl V, ale spíš volně přejato a přepsáno :D existuje Mýtus o Adapě, ten je předobrazem pro biblický příběh o Adamovi a Evě. Když se Židé objevují na scéně, tak shodou okolností sumerové končí, navíc je to všechno v onom úrodném půlměsíci, takže oni to prostě znali a není nic snažšího, než tyhle příběhy ukrást :D
Jo, s prologama je potíž. Já bych vám mohl vyprávět - nebudete tomu věřit, ale psal jsem kdysi jeden kolaborativní projekt, Ťapšlap jde do světa se to jmenovalo, a já jsem psal tuším díl čtvrtý a asi sedmnáctý? Už nevím přesně, vím jenom, že byl před-předposlední, ale já jsem to popletl a tvrdil jsem, že je předposlední, což mi bylo nakonec přičteno k zlému.
Prolog se mi onehdá tak tak vymkl z kloubů, že byl několikanásobně delší než celá pohádka! Tedy půbvodně. Pak se mi vymkla z rukou i ta pohádka, a nakonec byla několikanásobně delší než ten prolog, ale nejen to, to by tak nevadilo, protože prolog jsem lišácky zmenšil na velikost fontu 3 pixely a opatřil velkým varováním, ať ho nikdo radši nechce (mazat se mi to nechtělo, když už jsem to jednou napsal, ale co byste řekli? Lidi mě neposlechli, prolog si ilegálně zvětšili, proti mému doporučení se ho pokusili číst, uhnali si mentální kýlu, a z následků pak vinili mě. MĚ!!! Jako bych já za něco mohl?! Představte si, že třeba postavíte strom do zahrady, a napíšete na něj! "Nepojíš ovoce z tohoto stromu! Nebo to je ovoce zakázané!" No a někdo třeba jde, dva nejmilejší a jediní obyvatelé té zahrady jdou, a nažerou se jablek. No to dá rozum, že je to JEJICH vina, ne vina toho, kdo je stvořil a stvořil i tu pitomou jabloň, ne? Exil je pak ještě mírný trest - za krádež chleba byl v industriální viktoriánské Británii provaz, galeje nebo otroctví v koloniích.
Ale to jsme zase odbočili - kde jsme to - joaha, prology! Chtěl jsem říci, že jsem založil novou literární školu (píšu o tom v prologu své poslední básně), jmenuje se japonsky Naga zengi-dó, neboli volně přeloženo "Cesta dlouhé předmluvy/prologu". Měl jsem to i v kataganě, ale písmák neumí Unicode (protože je to software používaný snad ještě na velínu Noemovy archy), takže nezobrazí japonské znaky správně, což mě jako autora, lingvistu a literárního teoretikla dost omezuje.
Chtěl jsem říci, stručně a jasně, že brány Naga zengi-dó jsou každému otevřené dokořán (zlí jazykové tvrdí, že proto, že se šetřilo na materiálu). Kdo se chce přidat, a psát dlouhé a nesrozumitelné prology, je vítán! Založím tu na to klub.
já ten film normálně neviděl Kamamuro, ani tu parodii, já vím jsem vostuda, no hele k těm podvodům, jak kde kdo křiví historii - je potřeba se ponořit až k sumerům, dost mě nedávno překvapilo, jak naprosto všichni z nich čerpají a přebírají jejich božstva, takže tak.
biblická potopa, nebo ráj, to jsou jenom vykradení sumerové, ví se to už nějakých 100 let, ale křesťany to moc netankuje a dál si otlačují kolena v kostelích :D doporučuju Epos o Gilgamešovi, budeš valit voči, kolik bohů se motá kolem potopy a ani jeden "hospodin" není mezi nima :))
ony co se začli nacházet hliněné tabulky v Ninive, což byla další starověká knihovna, tak začíná vyplouvat na povrch, kdo koho vykradl a kým se "inspiroval" :D
Benetko, knihovny jsou důležitý, mě zaujala ta postava Theodosia I, dost zásadní člověk pro dějinný vývoj, jím se defakto začíná středověk, nebo on ho nastoluje svým fanatismem,
díky za tip ;)
Jo - ještě k tomu Leonidasovi - přes všechno poučování o taktice boje ve formaci tam on sám pak bojuje jakýmsi podivným individualistickým "bullet time" kungfu, maje v ruce sarissu, neboli kopí falangitů, které bylo tak dlouhé, že bylo v individuálním skrumáži a osobních soubojích naprosto nepoužitelné. Takže i ten film sám si protiřečí - je to sice podle komixu, ale něco snad mohli mít aspoň trochu historicky realistické.
Čili zase podvod. Podvod, kam se podíváš.
Tak to se mi líbí, zrovna jsem včera koukal po X-té na film 300, na scénu jak tam Leonidas poučuje toho zakrslého Sparťana, kterého jediného nehodili ze skály (BTW moderní archeologie pomalu dokazuje, že házení dětí ze skály je mýtus, který si vymyslel nějaký podobný mazavka jako Plinius Starší, nebo podobný bloud. Vy znáte rodiče, který by hodil své dítě ze skály? Já ne!)
Tak prostě jak ho poučuje, že ne, nemůže bojovat ve falanze s ostatními, protože - štít vedle štítu, Sparťané bojují ve formaci, a trpajzlík by tam způsobil slabinu, která by pak stála život všechny. To je celkem hezké téma - inkluzivita ano, ale ne za každou cenu. Než bys všechny zabil, jdi, trpaslíku, pomáhat raněným. Taky hodnotná funkce - ale trpaslíkovi to nestačilo, a musel Leonidase zradit, a nakonec z toho byla pěkná polízanice, všichni jsme ten film přece viděli.
Z toho možná plyne poučení, že je taktičtější nalézt uplatnění i pro neschopné, zakomplexované lidi, jinak vám pak ze zášti zlomí vaz. A o tom se v Boženě Němcové ani Karolíně Světlé nedočtete, nene, musíte na sever mezi vikingy, kde se ve Starší Edě píše:
"Než vkročíš do síně,
dobře se rozhlédni,
zda se ve stínech sloupoví,
neskrývají nepřátelé.
Také meč měj vždy při ruce,
nikdy nevíš, kdy ho bude třeba."
Nebo tak nějak. Už je to víc než čtvrt století, co jsem to četl jedné holce, která mě díky tomu opustila. Pak jsem se dozvěděl, že to ani nepsali žádný vikingové, ale nějaký vypasený křesťanský mnich mnho století poté, co poslední viking přijal křest, usadil se, ztloustl, a trávil večery impotentního stáří žvaněním o svých domnělých hrdinských činech.
Čili zase laminované podvody, pěkně vrstvené jeden nad druhým, jako kompozitní materiál, ze kterého se dělají windsurfingová prkna.
Dobře se to ale poslouchá - a proto ti, Aru, dávám TIP!!!
Chlapci byli pěkně vyčůraní, nejvíc Čurila. To by uměl každý – pozřít určité byliny (= nadopovat se) a potom předvádět bohatýra...
Jebat na knihovny. To co máš a zejména to co udržíš v hlívě to je to vo co GO!
vemu nitě, obtočím tím celý les a každý strom, tak neztratím se :D
blacksabbath
23. 07. 2021syp se, syp se do lesa.....ale syp si cestu...ať trefíš zpátky...:-))))))
v bylinách bohatýři zvučných jmen, iví? :))
v tom případě vyrážím do lesa! :D
děkujíí
Nejsou to ani pohádky a ani pověsti, jsou to prostě.......prostě byliny....a vnich bohatýři zvučných jmen..... Ilja Muromec, Čurila Plenkovič, Ilja Volžanín...o těch bychom se v Alexandrijské knihovně stejně nedočetli......*/**********
ano, po patronovi od Milana ztrácí tento text jakýkoli/jakoukoli... - (doplň dle vlastního uvážení :))
Doporučuji vybrat si Milanova patrona Zbrojovky, s ním je velká šance na vítězství.