Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVtedy a teraz
Autor
e.eucrow
Ranné svetlo ho prebudilo trochu neskôr, ako čakal. Viac ho zaujímali mestské parky, cez ktoré sa nechápavo liali obrovské masy vody, a to deň čo deň. Vôbec mnoho vecí bolo inak, bez úspechu sa vracal po známych cestách s cieľom aktivovať nostalgiu.
A odrazu sa mu zdalo, že aj chodník na druhej strane cesty je prítomný len tak napoly. Zašifrovaný a vzdialený. Áno, vedel, že tu chýbalo niečo bežné, niečo obligátne, čo sa nedalo len tak jednoducho vložiť/vyložiť do/z vnútorného vrecka saka, ako napríklad drobné kamienky či mince.
Veril ešte okolitému súmraku? Prichádzal v nepravidelných intervaloch, ovládala ho neznáma mechanika, jeho ústami hovorili bábky v divadelnej šatni. A čo na dvore? Nedávno tam ležal a nehýbal sa, a zdalo sa, že sa to už nezmení.
Zvuky boli tlmenejšie, ostali tu aj neuchopené výzvy na spomalenie. Niektorí vedľa neho dokonca rovno zastavili a odmietali sa ďalej pohnúť, kým sa nevyjadria a nespíšu protokol. Začínal ale tušiť: „Toto nie je moja vec.“ Slovný šelest imunitného systému pomaly prenikal aj na ostrovy, ktoré sa kedysi hmýrili ľuďmi.
9 názorů
Vtedy i teraz ... jsem překvapená cestou, kterou nás vedeš. Vlastně několik Tvých posledních dílek si zachovává cosi absurdního, iracionálního až nonsensového...Je toho tolik kolem naší existence nad rámec našeho prožívání a chápání...
toto je moje věc :) ... soumraku už úplně nevěřím, a už ani sobě někdy ... :) - věřím ti
Ach, Bože... Taková jemná malá apokalypsička po ránu...
Jako vždy: výborný. Tip a.