Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBanket
Autor
Gora
Snídaně
Dělím se o krajíc
se svými psy.
Té pozornosti, hbitých gest,
v pohledech skrytý
vlčí stesk.
Banket
Ulizují hladinku pod Mléčnou dráhou.
Královny noci.
Kocoury nedopočítám – nemají kdy – vrčí,
startují závod v běhu na sto metrů
za tříbarevnou mickou.
Venkovská idyla
drnčí na půdě tabulkami oken.
37 názorů
Díky, Safe, tak by to nejspíš mělo /v ideálním případě/ být. Přesto mě zajímají "obrázky" naskakující čtenáři... pokud se on chce svěřit nebo polemizovat. To se dá uskutečnit jen na litwebech.
Je na každém, aby si vlčí stesk vyložil po svém. Básnířka o něm mlčí, podobně jako kuchařka předkládající něco na zub.
Nevím přesně, kolik vlčího zůstalo ve psech. Jednou jsem četla skutečný příběh, jak utekla žena z polského koncentráku a vlci se jí ujali, několik let s nimi žila... díky, Renato.
četla jsem a viděla v dokumentech několik příběhů, kde vlci třeba obstoupili ženu v zimě a zahřívali nebo že vlčí smečka po nějaké době člověku na oplátku pomohla, když předtím vyprostil jednoho člena této smečky z pasti apod. Takže i vlci mají něco podobného v sobě co dnešní psi...
Zeanddrich E.
20. 08. 2021Více se mi líbí ta druhá:)
Jinak o tom vlčím stesku; - jistě, nějaké vzpomínky na vlčí život bezpochyby mají někde na dně své duše,..., ale jinak pes je již prý ..jiné zvíře -v mozku se mu totiž (prý, údajně) něco přehodilo,..., a to se projevuje (především prý) ztracenou ostražitostí vůči lidem,..., a jistou nesmiřitelností právě vůči vlčímu plemenu :)
((...)).
A co teprve, kdyby ses dělila o řízek :-) Možná by vlčí stesk na chvíli zmizel... :-)
Moc hezké metafory.
Moc pěkné. Kočky a kocoury neznám, ale pohled psa, který se těší na jídlo velice dobře :)
Karle, díky... moje každodenní postřehy, a přece se mi neomrzí. Ráda sleduju cvrkot :-)
Evženie Brambůrková
07. 08. 2021Už je vidím v blocích, jen vystřelit :-)))
Nedá se tedy říci, že by si psíci od tebe ani kůrku nevzali; a to je dle mne příjemné zjištění...
blacksabbath
07. 08. 2021Nejraději bych udělala psí voči...aby bylo houšť a větší kapky....ještě - ještě....ještě něco takového napiš!......*/**********************************
Irenko, obě jsou moc hezké. Kocouři, startující o závod v běhu na sto metrů za tříbarevnou mickou, mě dostali :-))) ***
Melodická souznění vrcholí vrčením kocourů při závodě na sto metrů na micku. Snad jsem to pochopil dobře.