Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTD - Až půjdeš po cestě
Autor
supizmus
Ani si už nepamatuji, proč jsem se toho rána vydal na cestu. Sám, vyhladovělý, opuštěný, bez cíle jsem bloudil krajinou mimo značené i neznačené cesty. Prosekával jsem si cestu hustým porostem nejrůznějších keřů a ostružin. Ruce i nohy rozdrásané do krve, o zpocené tělo se čas od času otřel vítr.
A najednou přede mnou stála ona. Chvíli jsme na sebe mlčky koukali. Usmála se a řekla: "Spousta dlouhých kroků jsi ušel sám. Těch posledních pár půjdeme společně." Došli jsme na místo, kde rostlo jen několik náletových dřevin, suchem spálená tráva ztrácející zeleň, bez ladu a skladu rozházené kamení a nikam nevedla žádná cesta. Mraky nad námi najednou pluly až podezřele nízko.
V tu chvíli jsem si vzpomněl, jak mi kdysi, když jsem ještě dělal u divadla, ona, starší dáma, činoherní herečka vystupující v komediích, slíbila, že mě sem vezme. I tehdy mraky pluly nízko nad zemí a tehdy, stejně jako teď, jsem jim záviděl, kolik toho z našeho světa mohou vidět. Bylo rozhodnuto. Od toho okamžiku už můj život nebyl nikdy takový jako dřív.
Znovu se usmála a tiše mi zašeptala: "Říkala jsem, že Tě sem jednou vezmu!"
13 názorů
Zeanddrich E.
22. 08. 2021Je to hezké.
K3 - Ty jo, to si cením. To víš, setkali jsme se osobně s Gorou a spočinul na mě kus jejího talentu :-)
Tvé krátké vyprávění se mi moc líbí. Zdá se mi poslední dobou, že jsi udělal velký skok kupředu v psaní, a to myslím vážně.
blacksabbath
21. 08. 2021I tehdy mraky pluly nízko nad zemí a tehdy, stejně jako teď, jsem jim záviděl, kolik toho z našeho světa mohou vidět.......kdoví....co jeden každý z nás může vidět.....*/****************...
Jamardi: Poslechni si soundtrack k povídce - odkaz je hned v prvním komentáři :-) Na srpnové téma mě nenapadlo nic a tak jsem rozvedl tu písničku. Snad to není plagiátorství :-)
Tápu v tom, kam ses s ženou vydal. Ale píšeš, že ses vrátil do života a nestěžuješ si, tak snad dobrý. :)
Evženie Brambůrková
21. 08. 2021Není nad splněná přání.
Vyprávění je poněkud obestřené tajemstvím, supíku, ale proč ne? TD jsi naplnil svým pojetím dlouhých kroků...