Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKlička Emila Zátopka
Autor
Jamardi
Vánoční laťka je atletický trojboj v běhu na 50m, skoku do dálky a do výšky. Hodnocení jsou jednotlivci i družstva, v jednotlivých disciplínách i celkově. Soutěž pořádá 2. ZŠ Krnov od roku 1975. Poslední ročník se konal v roce 2019. Dříve zde soutěžily sportovní oddíly, nyní základní školy. V minulosti se této soutěže zúčastnili později úspěšní atleti Šárka Kašpárková a Jaroslav Bába.
Atletické klání se koná v předvánočním čase v malém krytém areálu, kde je s dvěma malými tělocvičnami spojena chodba s běžeckou dráhou a doskočiště pro skok daleký.
Dvakrát se na Vánoční laťku přijeli podívat i manželé Dana a Emil Zátopkovi.
Chtěla bych se podělit o jednu malou vzpomínku na návštěvu manželů Zátopkových na Vánoční laťce, kterou znám z vyprávění.
Po soutěži si rozhodčí, organizátoři a hosté sedli do školního klubu, který se nachází ve sklepních prostorech školy. Povídali si, bavili se a nakonec začali zpívat lidové písně.
Po nějaké době řekla Dana: „Emile, musíme jet domů, do Prahy je to daleko.“
Emil odpověděl: „No dobře , já půjdu.“ Vstal, došel až za sloup, ten sloup obešel a vrátil se na své místo. A zpíval dál.
Dana se vrátila a za chvilku zase řekla: „Emile, už opravdu musíme, je pozdě.“
Emil odpověděl: „Vždyť už jdu.“ Dana mezitím vyšla ven.
Emil ji následoval, ale opět obešel ten sloup, vrátil se zpátky a pokračoval ve zpívání.
Až napotřetí odešli.
32 názorů
bixley, asi ano. Už asi oba věděli, co mohou od sebe čekat. :) Díky. :)
Umísti :) Akorát - netradičně pojatá v tvém provedení - obávám se, aby byla čitelná. :)
O panu Zátopkovi jsem slyšela, že se zastal jiného sportovce, kterého nechtěli neprávem pustit na olympiádu v Helsinkách a řekl, že když on nepojede, nepojede také on. Výbor se ho snažil lstí přesvědčit, aby odletěl, ale on neodletěl, dokud s ním neseděl v letadle onen sportovec. Po olympiádě mu to prošlo a nic se mu nestalo. Ale vyhrál běh na 5 km, 10 km a ještě maratón , což se dosud žádnému sportovci nepodařilo překonat. Dana o tom řekla, že kdyby nebyl tak úspěšný....
Zeanddrich E.
02. 09. 2021O Zátopkovi jsem ..před několika lety sepsal ..jistou, netradičně pojatou báseň :)
Možná ji sem, na „Písmák", také někdy umístím :)
Teď v poslední době něco vytáhli z archívu, takže jsem v televizi nějaké ty rozhovory s ním viděla. Více jsem toho viděla s Danou Zátopkovou a její vyprávění. A pak jsem něco četla, myslím že vyšla kniha o tom, jak to bylo v těch Helsinkách. Pokud to nebyl dlouhý článek v časopise.
Vlastně obcházím, úplně si mě zblbl :), ale nijak se v tom nevyžívám. :)
Já také ne, ale pamatuji na rozhovory s ním. On byl velmi přístupný a dobrý vypravěč. Dokonce zábavný vypravěč. Takže ho novináři, televize i rozhlas rádi zvali a zpovídali. A on rád upřimně odhaloval své srdce a svou duši.
Karle, ano, byl to vynikající běžec. Osobně jsem se s ním ani s jeho ženou nesetkala. Děkuju :)
Jo, já také někdy ..obcházím sloupy,..., apod :) (a má to svůj smysl zvláště pro ..tělesně vyšší lidi, kdyby si někdo ..náhodou myslel, že nemá :) )
((já to mám dokonce tak, že ..pokud někde neobejdu ..alespoň jeden sloup, nemám pocit, že má ..návštěva tam nebyla dokončena :) ))
(( ...)).
blacksabbath
31. 08. 2021děkuji za podělení se.....ostatní už napsali kolegové
Jo byl od přírody hovorný, až ukecaný, a uměl to sehrát tak, že mu všechno prošlo. Hlavně byl ale skvělý běžec.
dievča z lesa
31. 08. 2021vtipná klička***
Alegno, donedávna jsem netušila, že se přijeli podívat. Byli skvělí, že přijeli děti povzbudit. Díky :)
Byl to prostě samorost. Úžasný člověk.