Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTočna
Autor
Gora
Schody Bellárie nasvíceny
do netušených pater zámeckého parku.
Stromy jsou mokré, plné kapek.
Autentické hvězdy tak netečné
k reflektorům.
I zajíc a světlušky si hledí svého.
Zatím dílna alchymistů třaská vynálezy, dýmy, tajem.
Všechno za oponou je zjevení.
Obrazy. Míchači barev. Dáma s hranostajem.
Cinkly podkovy. Světlonoši, podkoní a my z podkroví
divadelní archy vzlétáme s Leonardem v duchu noci.
Na malování beztak nemá čas. Pitvá, kreslí radlici, konstruuje křídla.
Opouštíme palubu, vratce zasněni.
Pod nohama křupe písek cest.
Kdysi dávno hledištěm pohybovaly
na povel paže místních vojáků!
Nedivila bych se, kdyby celý otáčivý princip
byl jedním z vynálezů Leonarda Da Vinci!
43 názorů
Zeanddrich E.
16. 09. 2021Za oponou dějí se někdy věci:)
Radovan Jiří Voříšek
09. 09. 2021točí se točí
scéna na kolotoči
umí vše zastavit, rozjet zas
umí i vracet čas
S poděkováním, ann... báseň v próze by měla být v řádcích, ne ve verších, ale i tak - děkuju!
Tahle pěkná BÁSEŇ V PRÓZE :) mi skoro unikla, a to by byla Škoda. Moc se mi líbí. Tip a.
Kdysi jsem na té točně seděl. Takže vzpomínky....
Leonardo vynalezl točnu určitě, protože vynalezl prakticky všechno. Dokonce věděl, že vážky pohybují křídly asynchronně. Vynalezl také závěsný kluzák ve tvaru sépiové kosti, takže možná rád pozoroval krajinu z ptačí, respektive vážčí perspektivy. Tip.
To já chápu. Také jsem divadelní nadšenec a do tohoto krumlovského divadla bych se rád podíval.
To je dobře, ale veršíky, které jsem napsal jako příklad, nejsou dobré. Jen měly dokumentovat, co mám na mysli.
Atmosféru podle mého vystihuje hlavně prostřední sloka. První a třetí mi připadají příliš popisné. Hned ukážu na příkladu, co tím myslím.
Nedivila bych se, kdyby celý otáčivý princip
byl jedním z vynálezů Leonarda Da Vinci!
A co kdyby otáčivý princip
vynalezl také Laonardo!
blacksabbath
05. 09. 2021Já vím, už jsem tam několikrát byla.....(pak dvakrát koupené lístky a krupobití:-))))) )ale takhle parádně o tom napsat....to je jiný levl:-))))
blacksabbath
04. 09. 2021Irčo.....DĚKUJI, ŽE JSI NÁS VZALA S SEBOU.....při čtení si dokážu živě představit.....*/******************************************
Ano, ono to vždy překvapí... zámeček Bellárii teď rekonstruují, bez něj by to také nebylo ono...
Nevím, asi jsem si říkala, kam až se otočíme, kde je maximum toho točení. Dívala jsem se okolo kde všude jsou nějaké kulisy nebo by mohla být scéna.
Karle, děkuju... z ostychu. Poezie v próze by měla být psána ve formě prózy, a na báseň je to příliš jednoduché:-)
Evži, tak půl roku před sezónou je optimální začít shánět lístky... a děkuju!
Jarmilo, a jaks prožívala, když se poprvé točna otočila? Já tam chodím často a vždy mne to znovu nadchne. Díky!
Bene, nefachčilo, když se stavělo nové... no a ani za covidu... i nyní jsou tam povinné roušky. Díky.
cassy, děkuji, asi bylo špatné počasí?? Jinak točna jede celé léto. Ovšem večer.
To je moc pěkné, Ireno, s trochou představ. Proč to není v básních nebo poesie v próze?
Evženie Brambůrková
03. 09. 2021To musí být krásné zážitek. Snad se jednou dočkám i já.
dievča z lesa
03. 09. 2021príjemný otáčavý zážitok*
Díky za zprostředkování atmosféry na otáčivém divadle. Věřím, že ve hře o Leonardovi da Vincim bylo všechno jako zjevení - moc dobře se to téma hodí pod skutečnou noční oblohu.
Byla jsem tam jednou, když jsme byli v okolí na zájezdu. Měla jsem pocit, že to máme velice snadné, když se otáčíme, kdežto herci museli přebíhat a stalo se, že bylo slyšet i na hlase, že je herec zadýchaný. Ale to se tam hodilo, byla to komedie.
...a každýmu sem to tady na tý točně řikal... :D
V ČK jsem byl ale otáčivé hlediště jsem žel neviděl... Ono to taky nějakou dobu nefachčilo ne? Matně si vzpomínám...
ty dojmy se mi líbí...škoda, že když jsme loni došli od Plášťového mostu k otáčivému hledišti...neotáčelo se...ale to ani Leonardo neovlivní...
Irenko, krásně jsi zbásnila dojmy z představení na otáčivém hledišti - působí velmi živě. TIP