Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZačátek školního roku 2021/2022
Autor
Kamamura
Trouchnivý baobab
pádem rozdrtil smrček.
Chudáci děti!
11 názorů
Milý Kamamuro,
já se držím při zemi a tak mi zcela postačují tipy a výběry od skutečných odborníků jako jsou snake_01, Můra73, Darmo-šlap nebo per_zay. Nevidím, že by tito odborníci vůbec kdy komentovali tvé výplody. Proč by taky s něčím podobným ztráceli čas? Navíc jsem zastoupený na různých haikařských servrech na internetu, dlouho jsem publikoval haiku na jednom soukromém serveru, který se haiku specielně zabývá atd.
Baví tě dělat ze sebe infantilního pitomečka? Nebo si myslíš, že mě můžeš vyprovokovat k nepatřičné reakci?
Musaši - Když si ty a ostatní můžete označovat svoje veršíky, které rovněž s haiku nemají nic společného, jako haiku, tak proč ne já? Jsi snad něco víc, než jsem já.
A ruku na srdce příteli - ty bys haiku nepoznal, kdybys do ní vrazil za bílého poledne v poušti a udělal si o ní bouli. Už jen tvoje komické přesvědčení o nějakém vymyšleném "7-5-7" schématu, a další mýty vydávané za autenticitu, to vše o něčem svědčí.
Umíš japonsky? Neumíš. Tak vidíš.
Kamamuro,
se zájmem sleduji tvou tvorbu, co se haiku týče, ale vůbec nechápu, proč své absurdistické miniaturky označuješ jako haiku. Patrně ti připadá vtipné (???) si na haiku hrát a předstírat, že haiku rozumíš. To má být něco ve stylu Jára Cimrman?
Po čase jsem se k psaní haiku zase vrátil. Ta nová jsou dole v kritikách pod básničkami Ti letití, Předehra a Allenův kufr. Zajímala by mě tvá odborná expertíza. Rozhodně žádné cimrmanovské teorie, ale literární rozbor haiku po haiku.
blacksabbath
06. 09. 2021Jarmilo....jjj....tu znám taky....dík za připomenutí:-)))))
Napadlo mě, že jsou dva extrémy:
1) Dědeček z vesnice s úsměvem vykládá, že nešikovné maso musí dolů a že dříve měly rodiny hodně dětí a počítalo se s tím, že některé zemřou - ty méně odolné a ty méně šikovné.
2) Ve školce jsme se učili písničku, možná se v té době učila ve všech školkách nebo většině, protože školky dostávaly z centra materiály a metodické pokyny. Zpívali jsme ji například při MDŽ:
Ráno vstává maminka má, slunce ještě spává a mě budí dvě sluníčka laskavá a smává.........oči naší mámy, celičký den ať jsem kde jsem všude hledí na mě. Navečer až slunce zajde, usne les i kvítí, ještě nad mou spící hlavou dvě sluníčka svítí.
Kočkodane, kdes byl, čéče? Já jsem ti psal, tys mi neodpověděl - což si neberu osobně, asi jsem ti psát neměl, když jsme nebyli na žádném banketu kompetentními lordstvy formálně představeni, nebo jsem se vyjádřil blbě, nebo dobře, ale blbé sdělení, nevím už... každopádně jsi nějakou dobu nepřispíval, už jsem chtěl psát úvahu na téma "Kam se poděl Kočkodan?", a vidím, žes zpět, a mé srdce plesá, a má játra přestala na chvíli úžasem bolet!
Ve dveřích baba
povzdech třídní Smrčkové –
zas nová dřeva
moje empatie ke každýmu školnímu roku je nulová, ať tam padají baobaby, nebo smrčky.
ale tvoje báseň (ehmmm haiku) je vlastně geniální, děti mají školní třídu vybudovanou ve vykotlaném baobabu, který na začátku školního roku se poroučel k zemi, proto chudáci děti se nemoho učit, jiná souvislost s názvem tam není :D:D
protože jak všichni víme vánoční stromečky do tříd nepatří, protože v dnešní době, kdy je potřeba dítě svázat do kozelce, aby si náhodou neudělalo někde bebí by jehlice ze stromu mohla způsobit dítěti při kontaktu oděrku, při které by mělo otravu krve a pak by neprodleně umřelo, tímto apeluji na rodiče, aby přestali nosit domů dříví z lesa na vànoce :D