Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seCzech press photo
Autor
Movsar
Czech press photo
Stojí před justičním palácem v dalekých Vršovicích, tolik podobných periferii jejich rodného Vladivostoku. Dvě holky, sladké jako bonbonky, jedna v módních teplácích, druhá v těsné džínové soupravičce. První v ruce pivíčko, jistě jahodové, pach chmele je demode, dělají si selfíčko. Možná jim soudce přiznal azyl a možná tučné výživné, tak září štěstím, a to je třeba vyfotit. Na instagramu, té oběžné dráze chlouby, kde se ženy chlubí už i celulitidou a vytahanými břichy, budou jejich tvářičky buclaté soudním výnosem srdíčkovat tisíce lidí z celého světa. A já jsem měl to ohromné štěstí být při tom, když se to czech press photo rodilo. Může se člověku v pátek po ránu přihodit něco lepšího?!
Tah dámou
Na zahrádce hotelu Jalta posedávají holky, pijí sladké alkoholy. Mluví tiše, ale bez obalu, jako když v září padá večer. A právě takový padá, božský babí večer.
Z fasád mžourají oči neonů, z kanceláří pospíchají prací rozčepýření manažeři, opiomani opřeni o kmeny lipek sní své sny, děvčata obtěžkána papírovými taškami módních značek vracejí se z lovu, taxikáři z okének vyhlížejí rito, cizinci těkají po pamětihodnostech a
nad tím vším drží dohled široká ramena Muzea, posílena o rytíře na koni spolu s čtveřicí pohádkových postav.
Holkám z Jalty to nepřekáží, sedí přibité nad sklenkami jako šachisté nad figurkami, i jejich řeči jsou jen hra, řekl by Vít Genštajn, čekají na správnou chvíli, kdy se poblíž objeví dokonalý muž, a ony přikročí k tahu dámou.
Vyhazovači
Je podvečer, zatím syčí jen limonády dívek, co si vyrazily po namáhavé kancelářské šichtě, a tak vyhazovači z Casina Royal a klubu něžných tanečnic Fickentrouble dole na Můstku postávají před dveřmi svých podniků a kouří.
Ten před kasinem je dvoumetrový čahoun s na Pepka potetovanými předloktími, ten před něžnou tančírnou je menší s býčím krkem. A jak kouří, pomrkávají na sebe. Až noc dozraje v kyselkavý rybíz, začne jim práce.
To pak dojde na pěsti ve tmě. Ten z kasina uštědří drzému hráči dlouhou paží direkt tak mocný, až překlopýtá náměstí k býčímu muži, který jej chytí v pase a po karlosovsku s ním mrští hlavou o zem a na tu krátkou chvíli si možná nebožák připadne jako kosmonaut ve výcvikovém středisku NASA. To už ale z tančírny zaječí kterási z dam, býčí muž dojde pro sprosťáka a zvedákem na bradu ho pošle vzduchem ke kolegovi od kasina. Ten mu, sotva dopadne, vrazí pravý hák, takže chudáka roztočí a ten jako derviš v divokých piruetách přetančí náměstí zas k býčímu muži, který ho chytne v pase a romanticky seznámí s dlažbou toho krásného náměstí.
3 názory
největší zlo je Instagram, oproti Facebooku, kterej je jedna velká žumpa, kde se lidi předhánějí odkrýt co nejvíc ze svýho života, je to pravda, řekl jsem to, poperte se s tím jak chcete :D ty dokonalý tváře, dokonalý postavy a dokonalý životy mě vždycky přivedly akorát do depresí, normální lidi mají Twitter :))