Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePobřeží
Autor
namcholtiv
spali jsme
na chladném plechu
rybářské lodi
přistavené na břehu
z prastarých mušlí
zapomenuté místo
pod vysokým travnatým srázem
kde každou noc šumí moře
do pachu ryb
a nad ránem
kolony rybářských člunů
vyrážely na lov
hučení motorů
prosvětlovalo svítání
a každý den bez výjimky
by se člověk měl považovat
za živého
12 názorů
Pěkná náladovka (Annie), jednoduchá, na hranici poezie a prozy (Musaši). Možná by šla ještě zjednodušit, možná ne.
Konec básně beru jako téměř poselství, přímo pro mě.
namcholtiv
24. 09. 2021Děkuji všem za tipy a komentáře.
Na mě je tam těch slov přesně akorát, nic bych neosekávala. Například výraz "nad ránem" sám o sobě nese obraz, bylo by ho Škoda... atd. Myslím, že víš, proč tam všechno je. Moc pěkná náladovka. Tip a.
Jednoduchost poezie na pomezí prózy je osvobozující v kontrastu se šroubovanými výtvory, které tady dnes jinak čtu. Já bych to sice zjednodušil ještě víc, ale tip dám.
Trefný a poetický obraz, s nímž se čtenář snadno ztotožní... ucítí vůni moře... a závěr přináší naději - pro každého z nás.
SantiE dobře poradila zbavit se nadbytečných slov.
Eliminovala bych a...(nad ránem...; každý den...). Bez těchto uvozození veršů text funguje líp.