Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePlán
Autor
Norsko 1
Plán
Zešílet. Vyskočit z okna
a přijít o obě nohy,
ale přežít
A jak Belmondo
ve Zvířeti
nechat se
vozit na vozejku
a jak idiot
švirgat očima,
klamat úřady
až vypustěj
další
lítostivej frank.
Zlatý voči
pánové,
do toho
máme daleko
Bojíme se.
Ale
je to hezká představa
16 názorů
Dík za reakci. Tady si lidi často raději nadávají. Trochu situaci lidí mimo společnost znám, snažím se pomáhat, reagoval jsem hlavně na otázku možnosti svobody atd Tak se měj
Bačkovský - ano, já to beru, děkuji ti za tvůj názor. Asi bych mohl napsat, že fakt, že pistoli u spánku necítíš ještě neznamená, že tam není, a argumentovat mnohými případy lidí, které polistopadový režim existenčně naprosto semlel, včetně známého a svérázného chudáka, kterého znali lidé z mého okolí, a kterého úřady v zimě vyhodily ze státního bytu na mráz, kde ten pán promptně hned umrzl. Asi bych mohl napsat i báseň o tom, že největší odpůrce předchozího režimu Palach se zapálil, a plamen bylo v prostoru a i čase vidět široko daleko, zatímco rampouchy, ve které se proměnili bezdomovci jako oběti nového režimu, zebou jen ve vzpomínkách nemnohých. Ale asi nenapíšu nic, protože bojů jsem si užil v poslední době dost, a tak ti přeju hezký den, třeba ještě napíšeme každý něco samoztatně pěkného, než se promění v noc.
PS píšu v inverzním barevném schématu, aby bylo vidět, že jsme názorově v opozici! ;-)
Pro Kamamuru - Asi jsem proletář, ale u spánku pistoli necítím, alespoň zatím. Nejsem hlasitý obhájce svobody, ale pro některé byla svoboda důležitější než pud sebezáchovy. Možná Noam Chomský přemýšlí ze své posice, o sobě nebo situaci v USA. o něco svobodnější jsme, zlatý krmítko nepotřebuji (stačí mi obyčejný). To jen abych take s někým někdy nesouhlasil.
To je tvoje volba - myslím, že dostaneš i dobře zaplaceno, protože moc lidí to dělat nechce.
Pud sebezáchovy svírá v pařátech každého, proto jsou řeči o lidské svobodě jen řečmi - jakmile takovému hlasitému obhájci "svobody se svobodně rozhodnout" namíříš na hlavu pistoli, je po svobodě. A pistoli má dneska u hlavy každý proletář (a to metaforickou pistoli existenční - ztráta práce, bezdomovectví, default hypotéky, dluhová past, insolvence, vězení, sociálně segregace a ostrakizace, atd.) - což je výraz, kterým označuji všechny, kdo prodávají svůj čas v nějaké "práci" za fixní mzdu, tedy i sám sebe. Můj šéf rozlišuje tři moderní kasty - proletáři (Vonnegut jim v knize "Mechanické piáno" říká "takaru" - jestli chcete vědět proč, tak si tu knihu přečtěte ;-), což jsou podle mě všichni tady na Písmáku, pak řídící kádry - ty jsou definovány tak, že se jedná o jedince, kteří vlastní čtyři luxusní residence v těch nejdražších světových lokalitách, aniž by museli cokoliv dělat. Třetí vrstva - pomocné řídící kádry - je někde uprostřed; jedná se o jedince, kteří sice vlastní zmíněné čtyři luxusní residence na drahých parcelách, ale musí ještě nějakou činnost vykonávat, aby si udrželi svůj status.
Noam Chomsky tvrdí, že 80 procent té chudší části populace (tedy všichno kromě 20 procent nejbohatších), nemají absolutně žádnou reálnou možnost jakkoli ovlivnit prostředky tzv. demokratické volby, nebo tzv. občanské neposlušnosti ovlivnit dění kolem sebe - a já s ním naprosto souhlasím. Vzpomeňme jen, jak dopadlo hnutí Occupy Wall Street. Oslavovaná společenská "svoboda" je tedy pouhou iluzí. Ano, máme o něco prostornější klec, a jsou v ní pozlacená krmítka, ale na rozdělení moci a mechanismech jejího výkonu se mnoho nezměnilo.
Čímž se dostáváme k tomu, co mám nejvíc za zlé kléru a různým křesťanským lobby a politickým stranám - totiž že blokují přijetí zákona o euthanazii, dokonce i dnes, kdy se zdravotnictví komercializuje, a společnost už není ani schopna (a ochotna) nabídnout všem svým členům a dekvátní léčbu zdravotních problémů, které často činí existenci nesnesitelnou. Můj dědeček například prosil doktory, ať ho zabijí, ale měl smůlu - legislativa to neumožňuje (především díky křesťanské lobby), k vedoucím kádrům dědeček nepatřil a dopředu si "exit strategy" také nenaplánoval, tak trpěl až do konce jako zvíře.
Proto tvrdím - udržovat dělný lid násilím naživu je kruté a nehumánní. Ve středověku se tak chovalo k lidem jen jediné povolání, kterým všichni opovrhovali a kterého se báli, takže jeho příslušníci museli žít stranou lidí za městem nebo vesnicí - a adeptovi onoho řemesla se říkalo všelijak, například také Mistr Málodobrý, neboli stručně řečeno kat.
zajímavé *, u nás se říká švidrat :-)), bydlím v 5. patře a někdy si říkám, jaké by to asi bylo. Já bych si totiž nic nepolámala, jen bych se lehce vznášela až na chodník jako podzimní list, tím jsem si jist(a) :-))