Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDiskuze klubu: Erotika v poezii, poezie v erotice
17. 07. 2001
0
0
4194
Autor
Aerotik
Občas se na Písmákovi objeví dílo, které v některých čtenářích vyvolá rozpaky. Jedné kategorii těchto děl by se měl věnovat tento klub - dílům zaměřeným eroticky. Pozor: eroticky, ne pornograficky! Někdo to sice ani nerozlišuje, ale cítíte snad ten rozdíl. Obojí se týká intimních stránek lidského soužití, ale pornografie působí na instinkty, erotika na city (a na instinkty potom zprostředkovaně). Ve vnímavém čtenáři erotické dílo vzbuzuje (aspoň podle mne) pocity vzrušení a krásy, pornografie vzrušení a hnusu. A právě na díla z té první kategorie by chtěl tento klub reagovat.
Do klubu bych chtěl zařazovat díla všech Písmáků, která mají erotický charakter. Chápu však, že někomu by toto zařazení mohlo být proti mysli, a tak bych se pro jistotu řídil následujícími zásadami:
U členů klubu budu předpokládat a priori souhlas se zařazením díla s erotickým obsahem nebo aspoň erotickými náznaky do klubu (pokud mi výslovně k určitému dílu nenapíší, že se zařazením nesouhlasí).
Od ostatních autorů si souhlas v případě, že o zařazení budu uvažovat, výslovně vyžádám. Za souhlas budu považovat také to, že autor od příslušného díla pošle avízo Aerotikovi.
A teď se pojďte se mnou podívat na to, co z erotiky na Písmákovi najdete. Zatím toho v klubu moc není, posílejte mi proto prosím upozornění na díla, která by se podle vás do klubu měla dostat. Autory už o souhlas požádám sám (pokud už nebudou členy).
Přeji vám mnoho hezkých chvil při čtení i při prožívání erotiky v reálném životě.
Orální haiku
Sbírka Per partes corporis
A co když dílo zapůsobí krásně přímo na mé instinkty, a vyvolá ve mě zprostředkovaně mimo touhy a niterných přání si to také prožít (a užít), to instinktivní vzrušení a krásno? :-)
Zakládám kategorii d/s (dominantní/submisivní), protože se zde publikovaná díla s touto tématikou vždy neslučují s kategorií S/M.
jsem našel jednu prima věc, tak jestli chcete tak si ji tam dejte
AUTORKA : Drakopaní
DÍLO : Zimní noc (145820)
Notreal
katericata
03. 01. 2005
Ale s tou erotikou je to u mladistvých horší, mohlo by to narazit na zákony. Od 15 let se smí sice erotika provozovat, ale zpřístupňovat jim erotické materiály ne.
diky ;)
no, jasne, ale ty materialy jsou preci pristupne, nebo tam mate neco "jen v klubu"? :-)
To by v klubu muselo být všechno a nečlenové díla neviděli. Ale něco jiného je nezabránit ve čtení a něco jiného to nabízet (členové dostávají info o každém přírustku).
nj, je to vase vec ;) jen mi to prijde zbytecny. kdyby neuvedla datum narozeni, tak byste ji treba ani na tolik netipovali :) ja ji teda vubec neznam, ale asi by mne nenapadlo, ze ji jeste neni 18 :)
ja myslel, ze tu je erotika a tu uz snese preci i clovek s obcankou. nevim prijde mi to prehnany ;)
jinak jedno moje haiku, ktery by se v klubu mohlo ztratit ;)
"Vlna za vlnou" cislo 137888
Jen mám malinkej dotaz, vzhledem k tomu, že nemám povoleno zařazovat odkazy, komu mám posílat případná avíza?
sk8ergirl: Vzhledem k tomu, že nejsi plnoletá, bych Ti to oprávnění nerad dával. Avízo pošli mně a zařadím to já.
Charlotte_468
04. 08. 2003
Samozřejmě, Charlotte. Pošli mi číslo(a) díla (teď je to něco kolem 90000) a já to zařadím. Těším se.
Ze svých dílek mohu doporučit : Říkáš ( pro otrlé)
Řeku (pokud máte fantazii)
Afrodito, už jsi naše, tak Tě mezi námi vítám.
Kdo jiný by měl na členství větší nárok, než právě bohyně lásky?
Becky, napiš mi soukromě, o kterou jde. Já to coby zakladatel posoudím raději sám.
Mám pro vás jen doporučení, z dnešního dne: Touha od Licinky, tak zduřte.
Aerotik: Nevím co je ona obecně uznávaná míra vkusu, mě tvoje čichová reportáž rozhodně jako porno nepřišla. Lepší otevřenost než nějaké chlivné narážky okolo rádoby z falešné mravnosti. Ty totiž spíše evokují perverzní představy.
Oni se ale asi považují za normální.. Je to prostě věc konkrétního vkusu a konkrétní kultury...
Řekl bych, že je spíše subjektivní. Například pro irskou katolickou církev je nepřijatelná pro pornografický obsah písnička "Relax, relax" od Frankie Goes to Hollywood
Jaká je vůbec hranice mezi erotikou a pornografií? Existuje objektivně? Nebo je subjektivní? Existuje vůbec? Je vůbec potřebné ji hledat? Moc otázek, málo odpovědí.
Byl jsem trochu překvapen, když Ulita označila můj příspěvek "Jak voní ženy 2" za uslintanou pornografii. Nechci tím říci, že by mě její názor urazil. Samozřejmě respektuji její hodnocení i když s ní nesouhlasím v jednom: Nepovažuji ten příspěvek za pornografii. Možná je uslintaný, nevím ? Zajímal by mě váš otevřený názor. Předem děkuji. MCMLIII
Erotika. Pro někoho synonymum slova "ďábel", pro jiného naprosto samozřejmá součást života, něco jako vzduch. Kde je rozumná míra? A kde erotika v poezii... kde je vůbec ta hranice mezi erotikou a pornografií? Možná že k tomu by se nějaký názor mohl objevit na hlavní stránce...
Ale to nevadí, když přijde na věc, já tu klidně budu diskutovat sám se sebou.
Tak už jsem se přihlásil a musím říci, že oproti jiným klubům je tady na hlavní stránce poněkud mrtvo.
Nazdar Aerotik. Poteší ma ak sem zaradíš moje chcenie v básni Chcel by som...
Erotika a sex tu je a bude a vždy bude prispievať k našej konečnej podobe.
kalinka: stalo se
Naso: vidím, že jsi už použil svého práva dát to do klubu sám.
ak sa smiem primiešať s troškou erotiky, pripomenul by som čísla: 18847, 19935, 18359 a 29923.
Aerotiku> prosim odstranit Eternity / ta s erotikou moc nema - spis se smrti. Dik. Kal.