Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDiskuze klubu: Klub přátel gramatiky :o)
24. 08. 2001
0
0
2360
Autor
dokonaley
1) Hrubky jsou značně neestetické.
2) Bezchybné užití gramatických pravidel je v oblasti literárního umění minimálně slušností:
autor by měl mít úctu k rodnému jazyku, a vůbec k jakémukoli jazyku, ve kterém hodlá umělecky tvořit; tedy neprznit tento jazyk svou neznalostí či leností.
3) Výjimka z hodnocení hrubek jakožto značně neestetických se, pochopitelně, uděluje uměleckému záměru :o)
Lord_of_the_Rings
18. 09. 2005cekanka_ucekana
20. 07. 2003cekanka_ucekana
20. 07. 2003cekanka_ucekana
20. 07. 2003cekanka_ucekana
20. 07. 2003
no, napsanou ji tolikrát nevidim, ale do ouška ji slyšim často!
naposled před půlhodinou :))
cekanka_ucekana
20. 07. 2003Nicollette
20. 07. 2003Nicollette
20. 07. 2003
Protože ženský to pořád znovu a znovu zkoušej s chlapama a čekají bůhvíco. Přitom ani ten nejlepší chlap nemá na žabáky.
cekanka_ucekana
19. 07. 2003cekanka_ucekana
19. 07. 2003cekanka_ucekana
19. 07. 2003
páč napřed je to "já" jenom normální větnej člen, ale když dodáš "jsem", vznikne místo něj věta
Hurá, hurá, teď nemám tolik času, ale rád bych se do klubu přihlásil. Příště vám už možná přispěju k diskuzi o spisovné a hovorové češtině. :o) Předem díky!
méďo :)
gramatika přece nikoho nespoutává, naopak: básník má právo dělat ZÁMĚRNĚ jakékoli chyby.. když to člověk umí správně použít, dělá to divy.. ale hrubka z neznalosti - to je asi jako kdyby v kapele někdo hrál krásně, ale měl nástroj naladěný o čtvrt tónu výš než ostatní: dokud hraje sám, je to nádherné.. ale v kontextu celé kapely se stává rušivým elementem, protože s ostatními NELADÍ - prostě tahá za uši.. člověk by skoro řekl, že to není fér - vyžadovat technickou uniformitu; že to omezuje svobodu a možnosti autora; ale - každý muzikant, než začne hrát, se sladí s ostatními; je to samozřejmost, protože je to objektivní, technicky jednoduchá věc, kterou není těžké se naučit a hlavně - nesladěný nástroj by všechny rušil.. prostě to patří k řemeslu..
Wopi: to už je skoro na pranýř :) ..ale jen skoro - von má StvN totiž tak trochu pravdu s tím, žes ho na chybu neupozornil zrovna nejslušněji :)
No, já to bral humorně, ale přiznávám, že moje pojetí humoru může někomu nesedět...
jsem už takovej prostořekej od narození... těch poznámek v žákovskej, co bylo...
:-/
Milí přátelé z klubu, koho zajímá marný boj za správnou češtinu, může se podívat na StvN: "Onoho bizardně samolibého večera" (vyšlo 4.5.01, ale dohady jsou zcela čerstvé)
:)
jééé... to ´sem netušila, že něco takovýho existuje, jináč bych tu už dávno byla :o) Tož já se teda k vám hlásím, můžu? Protože když už tady některé autory "prudim" tím, že jim opravuju hrubky, ... tak teď k tomu budu mít aspoň trochu zplnomocnění, když budu členka klubu... jestli vám to teda neva...
češtině zdar :o)
Dokonaley - myslíš si to správně, aspoň kam mé chabé vědomosti sahají:)) (chce se vysvětlení?:)) Zatím-? B.Ez něj, hezký den:) )
Bezejmenny
03. 09. 0001
Toť bude vždy problémem... vztah jazyka obecného ke spisovnému, hovorového ke spisovnému, obecného k hovorovému... Spisovný jazyk jest mnohdy pouze konstrukcí (ivrit, nynorsk) nebo zakonzervovaním nějaké historické formy jazyka (čeština)... Třebas Tamilové mají tak diametrálně odlišný hovorový jazyk od spisovného, že jsou si vzájemně tyto jazyky nesrozumitelné (říká se tomu diglosie). co je potom správné, psát hovorově a vytvářet tak další spisovnou formu nebo užívat onu jazykovou mumii?
Albi, hovorový jazyk není závazně kodifikovaný a tudíž nelze ho srovnávat se spisovným. V hovorovém jazyce nelze dělat pravopisné chyby! :))))
Albi, hovorový jazyk není závazně kodifikovaný a tudíž nelze ho srovnávat se spisovným. V hovorovém jazyce nelze dělat pravopisné chyby! :))))
nespisovnou formu jazyka v žádném případě nepovažuji za hrubku - je to prostě jedna z forem vyjadřování; ale myslím (Rivko?) ža ani hovorový jazyk nelze psát úplně libovolně - že i tam jsou určité normy (například apostrof za vynechané písmeno: " 'sem"; nebo "dal jsem to stylovÝmu člověku" - nedokážu to vysvětlit, ale cítím, že "stylovÍmu není správně)
Bix: vítám tě... vlastně jsem byl zvědav, jestli vznikne slovenská korektura jako zvláštní klub, nebo se stane součástí tohoto klubu :-))
a děkuju, že tu střežíš slovenštinu - to je něco, co čech hned tak nezvládne...
Albi - hovorové tvary chybné nejsou... (aspoň to tvrdí pan profesor Uličný, jeho jméno budiž...:))) )
Pokud někdo považuje hovorové tvary za "chybné", tak by sem asi zařadil celou tvorbu FLO.
Já naštěstí ne, a její povídky hodnotím velmi vysoko. Tam je to evidentní umělecký záměr, tak by se do 1. kategorie dalo zařadit snad všechno.